-->
כביש 4 המורחב ליד טירת כרמל (צילום: חברת נתיבי ישראל)
כביש 4 המורחב ליד טירת כרמל (צילום: חברת נתיבי ישראל)

הושלם פרויקט הרחבת כביש 4 בין טירת כרמל לחותרים

במסגרת הפרויקט הורחב הכביש לדו מסלולי ודו נתיבי לאורך של כ-3.5 ק"מ עם מפרדה קשיחה כדי למנוע תאונות חזיתיות, הוסדר צומת מרומזר חדש, שודרג מערך הניקוז, הותקנה תאורה חדשנית ובוצע פיתוח נופי. המטרה: להקל על עומסי התנועה באזור

פורסם בתאריך: 14.6.24 08:41

אחרי שלוש שנות עבודה השלימה חברת נתיבי ישראל את הפרויקט להרחבת כביש 4 בין כניסה הצפונית לטירת כרמל לקיבוץ החותרים. במסגרת הפרויקט הורחב הכביש לדו מסלולי ודו נתיבי לאורך של כ-3.5 ק"מ עם מפרדה קשיחה כדי למנוע תאונות חזיתיות, הוסדר צומת מרומזר חדש, שודרג מערך הניקוז, הותקנה תאורה חדשנית ובוצע פיתוח נופי. בפרויקט השקיע משרד התחבורה 180 מיליון שקל באמצעות חברת נתיבי ישראל.

השלמת הפרויקט תקל את עומסי התנועה הקיימים בכביש ותיתן מענה תחבורתי לשכונות שהתווספו באזור. כמו כן מתוכנן המשך הרחבת כביש 4 דרומה עד בית אורן ומערבה בכביש 721, ובמחלף עתלית ייבנה גשר חדש שיתאים לדו מסלולי. לאורך תוואי הכביש יוסדר שביל אופניים.

 

כביש 4 המורחב ליד טירת הכרמל (צילום: חברת נתיבי ישראל)

כביש 4 המורחב ליד טירת כרמל (צילום: חברת נתיבי ישראל)

 

 

לארה אסבניולי, מנהלת מחלקת פרויקטים, אגף פרויקטים צפון חטיבת הנדסה ופיתוח בנתיבי ישראל: "השבוע השלמנו פרויקט מאתגר שמתאפיין במורכבות הנדסית מפני שמדובר בזכות דרך מצומצמת עם ליווי אורכי למספר תשתיות כבדות משני צדי הכביש. זה היה אתגר הנדסי לא פשוט, במיוחד כשיש לשמור על תנועה רציפה במשך כל שלבי הביצוע. נוסף על המורכבות ההנדסית נתקלנו באתגרים רבים ובלתי צפויים שהכבידו על שלבי הביצוע, ובהם הקורונה והמלחמה, ועם זאת הצלחנו לעמוד בלוח הזמנים. במשך כל שלבי התכנון והביצוע ראינו את המטרה החשובה לנגד עינינו – הקלה על עומסי התנועה בציר זה".

 

כביש 4 המורחב ליד טירת כרמל (צילום: חברת נתיבי ישראל)

כביש 4 המורחב ליד טירת כרמל (צילום: חברת נתיבי ישראל)

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. משה

    1.75 קילומטר לכיוון שטח מישורי לחלוטין .. לא הבנתי איזה קשיים הנדסיים היו מורכבים באזור הזה
    יותר מדי שנים על שטח קטן ודיי פשוט הנדסי

  2. ישראל

    צעד קדימה שתיים אחורה. הרמזורים החדשים שתקעו לאורך הכביש הורסים את איכות החיים. ומסתבר שלבנות מחלף עולה הרבה פחות מרמזור. רק אידיוט מושלם על רמזור 10 מיליון שקל וזה מה שעשו פה לאורך הכביש הזה.

  3. טיראי של פעם

    טירת הכרמל תשאר טירה לא חשוב כמה בנינים יבנו,כמה כבישים יסללו,כמה ראשי ערים יתחלפו וכמה גרוזינים יעזבו.

  4. אייל

    אין הקלה על הפקקים בלי תחבורה ציבורית. לא ברור למה לא עשו מסלול אוטובוס מטרונית לפני שבכלל
    התחילו לבנות את גלי כרמל היה צריך לתכנן באמצע שלה מסלול מטרונית או אפילו איזה רכבת קלה בין טירת הכרמל למת"ם

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יפה.
    איך לא עשו זאת קודם?!
    למה אין מדבקות על חומות חוסמי רעש התנועה. הם שקופים והורגים בעלי כנף! זו רכזריות!

  6. חיפאי לשעבר

    פרויקט מקסים שמקל על הפקקים בשעות
    העומס, טירת כרמל ה הדבר הבא !!!
    חיפה הופכת להיות ג׳נין , טירת כרמל היא הדבר הבא – עיר שמשתבחת עם הזמן ….

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר