עינת קליש רותם והרב דובי חיון (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; רמי שלוש)
עינת קליש רותם והרב דובי חיון (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; רמי שלוש)

טלטלה בעירייה: קליש רותם פיטרה את חיון

ראש העיר עינת קליש רותם פיטרה את סגנה הרב דובי חיון משום שנעדר מישיבת מועצת העיר שבה אושר תקציב עיריית חיפה לשנת 2021. בהודעה הבהירה ראש העיר לסגנה לשעבר כי בכך נשלל ממנו שכרו. חיון: "הודעתי לקליש רותם ולנחשון צוק שלא אגיע בשל חשש לחשיפה לחולה קורונה"

פורסם בתאריך: 17.9.20 15:11

ראש העיר עינת קליש רותם פיטרה היום את סגנה הרב דובי חיון. הסיבה: היעדרותו מישיבת מועצת העיר שלא מן המניין שבה אושר תקציב עיריית חיפה לשנת 2021.

במכתב ששלחה קליש לחיון נכתב: "לנוכח ההפרה הבוטה של ההסכם הקואליציוני שעליו אתה חתום, באי הופעתך לישיבת אישור תקציב העירייה ב-15 בספטמבר, וממילא אי עמידה בהוראת ההסכם לתמיכה באישור התקציב, אני מודיעה לך בזאת מכוח סמכותי אשר בדין על ביטול האצלת סמכויות ראש העיר אשר ניתנו לך באישורי ומטעמי".

עוד כתבה ראש העיר לסגנה: “מעבר לכך, התנהלותך זו מהווה הפרת אמון והכרזה שלך על ביטול השותפות בינינו. למען הסדר הטוב, אציין כי בהתאם להוראות הדין והנוהל, משבוטלה האצלת הסמכויות ואלו ניטלו בחזרה לידי, פוקעת זכותך לקבל שכר בגין תפקידך כסגן ראש העיר החל מרגע הוצאת הודעה זו”.

גורם בקואליציה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "הוא לא הגיע לישיבת תקציב ולא הודיע על כך. הוא הביא את זה על עצמו. אם יש משהו שלא עושים זה להיות נגד התקציב. זה שהוא לא הגיע זה כאילו הוא הצביע נגד".

חיון מסר בתגובה: "הודעתי לקליש רותם ולממלא מקומה נחשון צוק שלא אגיע בשל חשש לחשיפה לחולה קורונה. הם ידעו על כך, וראיתי שלקואליציה יש רוב לאישור התקציב. למרות שהיתה לי ביקורת רבה הצבעתי בעד התקציב בוועדת הכספים. צר לי שכך מגיבה ראש העיר וכך היא מנהלת את ענייני העיר".

 


 

 


 

תגובות

46 תגובות
46 תגובות
  1. השקוף

    גבירתי ראשת העיר באמת הגיע הזמן!!!!!!מקווה שהוא לא האחרון שמקבל שכר על חשבוננו ולא תורם לכלום ושום דבר!!!!

  2. למי שלא מבין פוליטיקה

    עם כל הג'וב הזה שהוא קיבל תמורת מנדט אחד הוא היה יכול לעשות מאמץ ולהגיע לישיבת התקציב. הוא לא חבר מועצה שפועל בחינם. הוא מקבל מספיק כסף כדי להגיע לפאקינג ישיבת תקציב. זה כמו שאדם שעומד להיות שר לא יצביע בעד הקמת הממשלה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    והנה הפרשנות: נציג ש"ס הצביע בעד התקציב, מבאופוזיציה. אחרי העלייה לרגל לדרעי שסידר שלא תהיה מועצה תעשייתית במפרץ חיפה, הגמול הוא צירוף שס לקואליציה, שיתבצע אחרי החגים. מכיוון שתקציבי תרבות תורנית שיחולקו דרך ש"ס זה לחיון סדין אדום – לא הגיע לישיבה. וממילא ביטלו לו את כל תקציבי התרבות עקב הקורונה. כלומר הראו לו את הדלת. עצם המינוי שלו היה נקודה שלילית ביותר לקליש, אבל, עכשיו תגבר הסחטנות החאדית ותחל הסחטנות הערבית ממינוי המחליפה לחיון ממילא עוד חצי שנה מבלד

  4. פרוטקשן לש"ס, בעיטה למר"צ

    מאד שקוף מכינה את הקרקע לכניסה של ש"ס לקואליציה
    דבר שני גם שהירה (אמורה להתמנות לסגנית ברוטציה עם חיון) לא הייתה וזעתרא הצביע נגד, גם זה הפרת ההסכם שחתמו.
    מקוה שבאותו אופן ההסכם עם בל"ד יבוטל. מן הסתם כשזה יקרה, אפשר יהיה לתת אותו לש"ס.. ככה זה כשצריך פרוטקשן
    מדרעי בהרבה נושאים.

  5. לפחות שללה לו את המשכורת

    לא כמו ליצמן שהתפטר מתפקיד השר ב45,000 שקל כדי להיות ח"כ ב…45,000 שקל.אבסורד וכל החכים מהמשותפת שלעולם לא רוצים להיות חברים באף ממשלה וכך גם ליברמן שהבינו שהכי קל ונוח להיות בטריבונה בלי אחריות באופוזיציה,כל היום להעביר ביקורת ולקחת בסוף החודש 45,000 שקל.ביזיון.
    הגיע הזמן שמי שלא עובד/בתפקיד שלא יקבל משכורת.
    שיחלקו את הכסף המבוזבז הזה למי שזקוק קשישים נכים ועניים

  6. מהלך מתוכנן מראש

    עוד מהלך של צוק. הראו לחיון את הדרך החוצה היות והפך לנטל וממילא עדיף להכניס נציגי מפלגות מהקואליציה. נראה איך חיון יתפקד באופוזיציה…

  7. אין לה אלוהים

    אין מילים. ראוי או לא ראוי, ככה לא מפטרים. בלי לדבר, בלי לברר, בלי לשאול. אחד האנשים היותר נאמנים לקליש בקואליציה. קליש משתמשת וזורקת. אין לה אלוהים. ככה לא מתנהגים.

  8. גילה

    הגיע הזמן שהטיפוס הזה יעוף מהשירות הציבורי שהוא לא ראוי לכהן בו בכלום. ראו מקרה מלכה שושני ואם מזכירים אותה, אז רק נותר לתמוה שכשהתפוצצה הפרשה בה נתבע חיון להחזיר כספים שגזל מאשה קשישה וערירית, קליש לא מצאה לנכון לבדוק מה קורה בנושא. חיון הכחיש שהוא חייב משהו למלכה שושני וטען שדין התביעה להדחות ובסופו של דבר שילם מאות אלפי שקלים בהסדר גישור. אז מלכה שושני יצאה וידה על העליונה וחיון יצא מי שהוא באמת.

    חבל שאז קליש לא השכילה להראות שיש בה אכפתיות לערכי מוסר וחיכתה לתירוץ של : לא היה כאן כדי להצביע עם התקציב.

    בי חיון, אף אחד לא יתגעגע אליך. לך לחפש את החברים שלך ברובע ואדי סאליב. נראה מי ירצה להיות בקהילה שלך.

    ואם מישהו טרם יודע במה מדובר הרי כתבותיו של בועז כהן אודות מלכה שושני וחיון שלקח ממנה מאות אלפי שקלים

    https://www.colbonews.co.il/haifa-news/70124/

    https://www.colbonews.co.il/haifa-news/82795/

  9. חיפאי

    סגן ראש העיר הרב דובי חיון נתבע על ידי מלכה שושני במאות אלפי שקלים בטענה שבהיותו רב הקהילה הקונסרבטיבית מוריה הוא ניצל אותה וגרם לה לתת לו קרוב לחצי מיליון שקל ו"להתפשט מנכסיה".

  10. עובדות

    סגן ראש העיר הרב דובי חיון נתבע על ידי מלכה שושני במאות אלפי שקלים בטענה שבהיותו רב הקהילה הקונסרבטיבית מוריה הוא ניצל אותה וגרם לה לתת לו קרוב לחצי מיליון שקל ו"להתפשט מנכסיה".

  11. רונן

    טוב מאד. המינוי של האיש הזה מלכתחילה היה טעות, גם ללא הסיפור המשפטי שלו עם הקשישה שטענה שעשק אותה. ברוך שפטרנו.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נראה שהדברים מתוכננים – על הפרק עומדים סכומי כסף גדולים מאוד – קליש זקוקה נואשות לאישור המקצועי של שר הפנים – כך על פי התקשורת: האחד, אישור על היות עיריית חיפה, כביכול, עיר איתנה מבחינה כלכלית; השני, שוב על פי התקשורת, אישור מקצועי כי יש להאריך את האישור המיוחד לוועדה המקומית במעמד של ועדה עצמאית מיוחדת. מדוע זה כל כך חשוב – זה חשוב מאחר ומגלגלים סכומי עתק, על פי החשד לכיסי אותם אלו שמגיע להם, בפרויקטים מפלצתיים שהורסים את כל העיר – ובלי המעמד המיוחד של הועדה המקומית – הדבר יהיה הרבה יותר קשה לאישור. ראו בעניין זה את פרויקט בית הקברות החדש – אלפי קברים טריים וחדשים – בניגוד לדין – שצפויים לקום במקום בתי מגורים של חלק מתושבי נווה דוד – במסגרת הפרויקט השערורייתי המכונה פינוי בינוי – קהילת חברת אזורים – על גב איכות החיים של תושבי נווה דוד המוחלשים – ומדובר בהתעללות ממש – וכל זאת מאחר ואלפי חלקות קבר אלו ישווקו בסכומי כסף המוערכים על ידי בכחצי מיליארד ש"ח (כ-500 מיליון ש"ח – כ-70,000 ש"ח לחלקת קבר (ללא קשר לעלויות הקמת הקברים המשולמים על ידי אחרים (גורמים ממשלתיים) והמצבות המשולמות (על חשבון משפחות הנפטרים) בסכומי כסף נוספים) – רווח עצום שיזרום לאנשים הנכונים תחת שרביטה של ראש העיר קליש. זה בדיוק גן העדן לו ייחלו האנשים שמגיע להם וקליש והמפעיל שלה מסדירים זאת בלב שלם ובנפש חפצה – זו רק ההתחלה והמיליארדים האחרים עוד בדרך …

  13. אילן

    האם אכן, כך על פי החשד העולה בתקשורת הפיטורים נועדו לקדם עניינים הקשורים במשרד הפנים ? למשל הסדר הארכת המעמד של הועדה המקומית כוועדה עצמאית מיוחדת ? אני תקווה כי משרד הפנים יעשה את מלאכתו נאמנה ולא יאשר את המשך המעמד כוועדה עצמאית מיוחדת (לאור השערורייה רבתי בה פועלת הועדה המקומית – והדברים מוסתרים מהציבור) בכל מקרה, ועדה עצמאית מיוחדת מאפשרת קידום מפלצות בינוי הפוגעות באופן אנוש באדם ובסביבה ומצד שני מספקות רווחים עצומים לאנשים הנכונים. ראו בעניין זה את אלפי הקברים החדשים בשכונת נווה דוד בחיפה – עונש כבד מנשוא לתושבי שכונת נווה דוד המוחלשים – כחצי מיליארד ש"ח (כ-500 מיליון ש"ח) כך אני מעריך את הרווח מאותם 7,000 קברים חדשים (פרי תכנית הפינוי בינוי שאישרה הועדה המקומית) שיימכרו בשנים הקרובות במחירים גבוהים מאוד. חצי מיליארד ש"ח שיגיעו – לא לתושבי נווה דוד – אלא לכיסים הנכונים תחת שרביטה של הגב' קליש והמפעיל שלה.

  14. אילן

    עצה קטנה – ראו נא את התמונה הכוללת – התפנה תפקיד סגן ראש העיר בשכר – שהירה לא הגיעה לדיון (בדיוק כמו הרב חיון) ורג'א לא תמך בהצבעה לתקציב העירייה = המשמעות היא ששהירה לא תחליף את הרב חיון כסגנית ראש עיר בשכר – כך זה נראה למי שמביט מהצד. למה כל זה כל כך חשוב ? כי דווח בתקשורת על החיזורים החוזרים ונשנים של קליש אחרי שר הפנים – אריה דרעי – עוד דווח בתקשורת כי קליש מבקשת מהשר דרעי אישור על איתנות כלכלית של העיר חיפה (עניין מקצועי באחריות שר הפנים) ועוד היא מבקשת, כך על פי התקשורת, אישור שר הפנים להמשך מעמדה של הועדה המקומית כוועדה עצמאית מיוחדת (עניין מקצועי – בחינה אם הועדה המקומית לתכנון ובניה חיפה פועלת לפי החוק). על פי התקשורת וכך על פי החשד הדברים עומדים על שולחנו של השר דרעי. האם הסדרת עניינים כאלה ואחרים עבור ש"ס (למשל הכנסת ש"ס לקואליציה העירונית ו/או הסדרת תפקידים עבור אנשי ש"ס) יגרמו לשר הפנים לספק את האישורים ? כך על פי החשדות המפורסמים בתקשורת, אם לאו – את זה נדע בקרוב – בשנה החדשה הבאה עלינו לטובה. מדוע כל זה כל כך חשוב ? הסיבה היא פשוטה – כסף ועל כך בתגובה הבאה.

  15. עדנה, כרמל

    כל הכבוד לעינת. החלטה ראוייה, מקווה שהטיפוס הזה דובי חיון יעלם מחיינו.

  16. אני

    חיון, לא יפה לשקר! להמציא שלא באת בגלל הקורונה, בפעם הקודמת זה לא הפריע לך להיות בבידוד וללכת לישיבה ולחדר הכושר.

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קליש, כח הכבוד על כל מה שאת עושה! וחיון, לא יפה לשקר!!! בפעם הקודמת לא הפריע לך חהיות בבידוד וללכת לישיבה ולחדרי הכושר

  18. גיא לוי

    היא צודקת והיא חכמה יותר מהרבה טיפשים פה שחושבים שמבינים אז תפסיקו לנסות לשים אל הכתפיים שלכם משהו שאתם לא יודעים העיר כרגע חובה שנויי ענקי ונראה בסופו של דבר נהיה עיר יפה נקייההומוצלחת

  19. גיורא

    פיטורי דובי חיון היא חלק מהניקיון הכללי שחיפה עוברת לקראת עתיד טוב יותר. תודה עינת.

  20. לגיורא

    אתה אמיתי??? הרי העבריינית המורשעת היא זו שמינתה אותו. כשבית המשפט חייב אותו לשלם חצי מיליון שקל לקשישה שאותה הוא עשק, המטונפת לא פיטרה אותו. כשהוא לא הגיע לישיבה היא כן פיטרה אותו.
    אמות מוסר של נוה תרצה.

  21. ענת

    חיפשה סיבה לפטר אותו בגלל ההסתבכות שלו בפלילים
    אבל במקום לפטר כמו שצריך פיטרה בעוון שטות.
    היא קודם כל צריבה לפטר את עצמה ולפתור אותנו מעונשה.

  22. יענקל'ה יונטב

    חיפה הופכת לעיר מלאה ערבים
    הם עוברים לעיר משפרעם כפר יאסיף נצרת ומשתלטים על שכונות שלמות המושבה הגרמנית עבאס סטלה מאריס קרית אליעזר הדר עין הים בניית בתים בסגנון ערבי יהודים עוזבים את חיפה לישובי חוף הכרמל או הקריות אסון דמוגרפי

  23. עמית

    קליש היא ראש המועצה הכי טובה שהייתה ותהיה בחיפה !!! יודעת להילחם בשחיתות זאת הדרך והפתרון לראות עתיד טוב בחיפה .שנה טובה לך קליש חיפאים בוחרים איתך בכל דרכיך

  24. יורם

    גם אני מאמין שזאת הקדנציה האחרונה של קלי.
    לא נראה לי דרכה בניהול העיר

  25. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קשוחה במובן הטוב …רואים בקרית חיים את הניקיון ואיסוף גרוטאות וגם פניות למוקד מטופלות מיד.

  26. נעמה

    עמית כמה אפשר להיות עיוור. תושבים סובלים ומזלזלים בהם.
    כמעט בכל נושא שתפנה לעירייה לא מענה כמצופה ומלבד כל זאת הצהלות עיוולת של ראש העיר.
    רמה נמוכה מאוד של שיח מולה ודיבור מבייש שהיא מביאה איתה.
    התנהגות לא ראויה שלה. מלחמתית , לא עונה לתושבים ולשלטון המרכזי והורסת את העיר מבחינה כלכלית.
    מבייש אותנו כציבור תושבים שזו ראש העיר שלנו

  27. אלונה

    סוף סוף יש ראש עיר ראויה לחיפה. העיר נקייה, הפניות מטופלות, השחיתות מבוערת. יש עוד הרבה עבודה אבל מאמינה בך עינת שתמשיכי בדרכך, חיפה איתך לעוד הרבה שנים.

  28. סוף נוכל לתליה

    עדיין לא הכרתי רב שהוא ישר וטוב שקליש פיטרה אותו אבל מה שמדאיג אותי זה שהיא לא תכניס לקואליציה את נציגי וסחטני הכושר נוסטרה מבית מכלוף דרעי העבריין ושאר הטאליבנים הנצלנים, משתמטים ונבערים מבית מדרשה של ההתחרדות שהפכה זה מכבר להיות הסכנה הקיומית המרכזית למדינה.

  29. חן כהן

    כל הכבוד לראש העיר
    סוף סוף מישהי עם שכל,שלא מוכנה שיקבלו כספים סתם.
    אתה לא עובד לך הביתה: בלי חוכמות.
    יונה יהב עשה מה שרוצה בכספי הציבור, כאן היא מביאה שקיפות והציבור רואה את זה בעיין לא יפה. חבל שאנשים לא רואים את המהלכים שלה. היא אישה חכמה מאוד.
    כל הכבוד לך תמשיכי כך.

  30. שרי

    אלונה וחן אתן יכולות לרמות את עצמכן אבל לא את הציבור.
    אנחנו רואים את ההתנהלות, ההתנהגות והתפקוד של ראש העיר. זה מתחת לכל ביקורת
    ומצב העיר בקריסה. ראש העיר ממש ממש לא ראויה . היא אולי הצליחה לרמות את הציבור שנבחרה במרמה
    אבל הציבור רואה את האמת ואתם לא תמשיכו לרמות אותנו.

  31. אילן

    מה הסיפור על השקיפות – שקיפות זה לא רמאות !! מה שיש פה בעיר חיפה זה לא שקיפות, זה בדיוק ההפך, זה חשד כבד לרמאות – דיוני ועדת המשנה של הועדה המקומית הם דיונים סגורים לציבור – כך שהצדדים הרלבנטיים – מבקשי בקשות להיתרי בניה – כמו גם המתנגדים לא יודעים מה קורה בדיון. זה לא חוקי – זו לא שקיפות – זה בדיוק ההפך משקיפות – זו הסתרה ובמקרים אבים מידי – יש להסתרה הזו סיבה ! כך לא מתבצע שימוע של המתנגדים ולא מתן תגובה ליזמים – מוסד תכנון מחוייב לשמוע מתנגדים – לא בחיפה – לא בוועדת התכנון המקומית של העיר חיפה. סגר זה לא רק בקורונה – זה כבר עשרות שנים בדיוני הועדה המקומית – שקיפות מישהו אמר ? צריך להבין ולדעת כיצד ועדת תכנון חיפה מייצרת היקף כזה של מפלצות בינוי, של פגיעה כה קשה בתושבים, של מקור פרנסה מסודר למעכרים ..

  32. אילן

    מישהו דיבר על שקיפות ? על מלחמה בשחיתות ? לב ליבה של השחיתות הוא הדיונים בוועדה המקומית – הועדה המקומית מזה שנים רבות לא מפרסמת, לא רושמת ולא מייצרת פרוטוקולים לדיונים שהיא מקיימת ! פרוטוקול הדיון במוסד התכנון אמור לבטא באופן נאמן את הדברים שנאמרים בדיון – כך על פי סעיף 48ד בחוק התכנן והבניה. החוק לא קיים פה בוועדה המקומית – העובדות הן פשוטות – במסגרת הסתרת המידע ושיבוש ההליכים – בוועדה המקומית לתכנון ובניה חיפה – לא מפרסמים פרווקןלים לפי החוק !!!! זה הבסיס לשחיתות השלטונית – קליש ממשיכה ב'הסדר' זה וביתר שאת מאפשרת את המשך העברינות הפקידותית שמקורה בהתנהלות הועדה המקומית – כך אל תגידו שהיא נלחמת בשחיתות – היא כבר כמעט שנתיים בתפקיד ורק מבססת את הכאוב ואת העבריינות – היא נותנת גב להסתרת המידע – כך שהציבור לא יידע מה באמת מתנהל בדיונים – ומדובר גם בדיונים הסגורים וגם בדיונים המעטים שהם דיונים פתוחים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר