-->
בניין עיריית חיפה (צילום: RnDmS/depositphotos.com)
בניין עיריית חיפה (צילום: RnDmS/depositphotos.com)

לא למדו לקח? העירייה מגדילה את תקציב היועצים

חברי מועצת העיר, שחלקם התנגדו להעסקת יועצים חיצוניים בקדנציה הקודמת, צפויים לאשר שינויים בסעיפי התקציב הרגיל של עיריית חיפה, ולפיהם יתווספו 643,000 שקל ליועצים, כך שהתקציב המקורי בסך של 1.8 מיליון שקל יגדל ל-2.45 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 1.10.24 12:16

עיריית חיפה מגדילה את התקציב ליועצים – כך עולה מפרוטוקול ישיבת ועדת הכספים שהתקיימה ב-10 בספטמבר.

חברי מועצת העיר צפויים לאשר הערב (שלישי) שינויים בסעיפי התקציב הרגיל של העירייה, אשר אושרו בוועדת הכספים. במסגרת זו מבקשת העירייה תוספת תקציב של 643,000 שקל ליועצים, כך שהתקציב המקורי בסך של 1.8 מיליון שקל יגדל ל-2.45 מיליון שקל. 190,000 שקל יוקדשו להעסקת פרויקטור בנושא חזירי בר, 100,000 שקל יושקעו ביועץ לליווי לתוכנית עבודה עירונית, יועץ לאגף התברואה יקבל 136,000 שקל, פרויקטור בנושא פארק תעשייה משותף לחיפה ולנשר שישמש גם יועץ להשבחת נכסי העירייה יזכה ב-157,000 שקל, ו-60,000 שקל יופנו לטיפול במחלוקות בין העירייה לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

כזכור, העסקת יועצים חיצוניים היתה אחד מהנושאים המרכזיים שבגינם תקפה האופוזיציה העירונית את ראש העיר הקודמת עינת קליש רותם, ובאוקטובר 2021 הורתה ועדת הכספים על סיום העסקתם של כל היועצים החיצוניים עד לסופה של אותה השנה.

מפירוט תקציב ההוצאות בתקציב הרגיל לשנת 2024, כפי שמופיע באתר העירייה, תקציב ביצוע ליועצים ולסקרים בשנת 2022 עמד על 871,000 שקל, בשנת 2023 על 1.2 מיליון שקל, בהצעת תקציב לשנת 2024 על 1.8 מיליון שקל, וכעת, לאחר השינויים בתקציב, על 2.45 מיליון שקל.

 

 

שינויים בתקציב נדרשים גם בשל המצב הביטחוני. אל הוצאות החירום בתקציב הרגיל מתווספים סעיפים של הוצאות תקשורת בסך של 250,000 שקל (שליחת מסרונים בחירום), ושל ניקיון במרכז לניהול משברים (מנ"מ) העירוני ובחבלים במהלך חודש אוגוסט בסך של 25,000 שקל. מנגד, תקציב התפעול יירד משלושה מיליון שקל ל-2.72 מיליון שקל. גם בתקציב הפיתוח נערכו שינויים לנוכח המצב הביטחוני, ונוסף אליו סעיף של השמשת מקלטים פרטיים בסך של ארבעה מיליון שקל במימון של משרד השיכון.

סגנית ראש העיר סופי נקש, אשר משמשת יו"ר ועדת הכספים: "כפי שבעבר הקפדנו להתנהל בצורה שקופה ומקצועית עם כספי ציבור, אנו ממשיכים ביתר שאת גם כעת. לא מדובר ביועצים עלומים שתפקידם ותרומתם לעיר אינם ברורים, כפי שהיה בקדנציה הקודמת. מדובר ביועצים שאמורים למקסם את הרווחים ואת ההכנסות של העירייה ולהשביח את נכסי העירייה, כפי שנעשה בכל עיר מתקדמת, לטובת תושבי חיפה".

על התקציב שמיועד למקלטים פרטיים אמרה נקש: "העירייה ממשיכה לעמוד בקשר עם משרדים ממשלתיים ולהשיג תקציבים לטובת העיר. כחלק מטיפוח הקשרים מחדש עם הממשלה הושגו תקציבים לשיפוץ מקלטים פרטיים, שייקבע בהתאם לקריטריונים ברורים וחד משמעיים כדי שהפעם, בניגוד לעבר, שיפוץ המקלטים מגיע לאוכלוסייה שהעירייה ומשרד השיכון קבעו שהיא זכאית, ולא למקומות אחרים".

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. דורון, חיפאי שברח בזמן

    חבורת אפסים נמצאים במועצת העיר. דואגים ללקק טוב טוב ליהב כדי לא לסכן את המשכורת החלומית שהתקמבנו עליה…פלא שהעיר חיפה במצב מזעזע?

  2. לא עשו אותנו באצבע

    בכל תפקידי הייעוץ כמובן יזכו באורח פלא מקורבי ראש העיר.

  3. רועי

    מצחיק אותי שצריך יועצים כל הזמן.. אם צריך יועצים על כל דבר אז למה מעסיקים עובדים?
    שהיועצים יעשו את העבודה..

  4. רציתם יהב? קיבלתם

    לחקור אותם על בגידה. בקדנציה הקודמת הם גרמו לחבלות במכוון בתושבי העיר, כדי לפגוע בראש העיר. אין לזה הגדרה אחרת. יונה המושחת עשה הכל כדי להפריע לעבודת העירייה דרך שלוחיו האפסים

  5. ישראל

    וכסף לבנות מקלט העירוני ג לא נשאר ,משנת 2006 מלבנון השנייה היית ראש עיר לא טרחת לחשוב על מיגון לילדי בית ספר

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר