-->
תיאטרון סרד (צילום: בועז כהן)
תיאטרון סרד (צילום: בועז כהן)

אחרי פסטיבל "ימי פלסטין": האם תיאטרון סרד יקבל תמיכה?

תיאטרון סרד, שנתמך על ידי עיריית חיפה ומשרד החינוך, הקרין סרטים בפסטיבל "ימי פלסטין". לאחר שוועדת התמיכות בראשותה של סופי נקש המליצה לתמוך בתיאטרון ב-200,000 שקל, באופוזיציה זועמים. טטיאנה ג'ון: "חברי הקואליציה, הפסיקו מיד כל תמיכה בארגונים עוינים"

פורסם בתאריך: 30.9.24 15:23

התנגדות במועצת העיר לאישור תקציב התמיכה של עיריית חיפה לתיאטרון הערבי סרד. הסיבה: בתיאטרון הוקרנו סרטים במסגרת פסטיבל "ימי פלסטין".

בשבוע שעבר דנה ועדת המשנה לתמיכות בסיכום ההמלצות לאישור תמיכות לעמותות ולארגונים לשנת 2024. אחד מהסעיפים היה המלצה לתמיכה בתיאטרון סרד שפועל בשפה הערבית. מפרוטוקול הישיבה, שבה נכחו יו"ר הוועדה סופי נקש וחברי המועצה מוטי בליצבלאו ורג'א זעאתרה, עולה כי הוועדה המליצה למועצת העיר, שתתכנס מחר (שלישי), לקבל פה אחד את המלצת הוועדה המקצועית לתמוך בתיאטרון סרד. עוד עולה מהפרוטוקול כי העמותה לחינוך ספרותי, מורשת ואמנות סרד תזכה לתמיכה של 200,000 שקל, בדומה לתמיכה העירונית בשנת 2023.

על פי אתר משרד המשפטים, מטרות העמותה כפי שפירטה במכתבה מפברואר 2019, הן "העמקת החינוך הספרותי, המורשתי, ההיסטורי והאמנותי; פעילות למען חקר, לימוד, קידום והפצת נושאים בהיסטוריה, בספרות ובתרבות בארץ; עידוד ושיפור קריאת ספרים וכתיבה יצירתית בקרב שכבות גיל שונות; וקידום האמנות על ידי קיום תיאטרון והצגות תיאטרון". בשנת 2022 קיבלה עמותת סרד תמיכה בסך של 2.2 מיליון שקל ממשרד התרבות והספורט, ובשנת 2023 היא קיבלה 468,000 שקל.

 

 

תיאטרון סרד נפתח בשנת 2022 ברחוב ח'ורי לאחר סגירתו של תיאטרון אל-מידאן. לפני כשבוע וחצי השתתף התיאטרון בפסטיבל "ימי פלסטין" ביחד עם תיאטרון ח'שבה בעיר התחתית. הפסטיבל התקיים גם בירושלים, ברמאללה, בבית לחם, בשפרעם ובחברון, ותיאטרון סרד הקרין במסגרתו כמה סרטים.

יו"ר סיעת מחוברים לחיפה ביתנו טטיאנה ג'ון אומרת כי היא לא תצביע בעד התמיכה בתיאטרון: "אין מקום בחיפה לפסטיבל 'ימי פלסטין' ולאירועי תמיכה בארגוני טרור, בטח לא בזמן מלחמה כשהחטופים שלנו סובלים וגוססים תחת מפלצות חמאס וכשחיילינו נלחמים ונהרגים למען מדינת ישראל. חברי קואליציית יונה יהב, זה קורה במשמרת שלכם. הפסיקו מיד כל תמיכה בארגונים ובאירועים עוינים. אני קוראת לכל חברי המועצה שערכים ציוניים בלבם להצטרף אלי בהתנגדות לתמיכה הזו. יש דברים חיוניים יותר לציבור כמו ביטחון, חינוך וספורט, ובטח לא אתן את ידי בהצבעה לתמיכה בתיאטרון שמשתתף בפסטיבל סרטים פלסטיני, ועוד בתקופה כזו".

המנהל האומנותי של תיאטרון סרד אימן נחאס: "אנחנו ממשיכים לעשות מה שאנחנו עושים לטובת חיפה ותושביה. אנחנו עושים תרבות – גם הצגות, גם הצגות לילדים וגם הקרנות סרטים לילדים. מי שיש לו בעיה יכול לפנות ולראות מה אנחנו מציגים. לא היתה מניעה מהמשטרה לקיים את הפסטיבל. אנחנו לא מציגים תוכן מסית, אלו סרטים שנעשו לפני שנים".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. נמאסתם על כולנו

    כלבו הוא אחד ממקומוני רשת שוקן והארץ שמסיתים נגד ישראל משמיצים ובמכוון מייצרים רעל.
    בהפוך על הפוך הם מנסים לייצר פרובוקציות מהשמאל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר