-->
סאלי גליצנשטיין ואסף גסטפרוינד (צילומים: בועז כהן)
סאלי גליצנשטיין ואסף גסטפרוינד (צילומים: בועז כהן)

לאחר שסוכם על עזיבתה – שימוע למנכ"לית יפה נוף

למרות שרק לפני מעט יותר מחודש הגיעו סאלי גליצנשטיין ויו"ר דירקטוריון התאגיד העירוני יפה נוף אסף גסטפרוינד להחלטה משותפת על עזיבתה, בתאגיד זועמים על התנהלותה. לפי מכתב הזימון לשימוע, גליצנשטיין אינה מתייצבת לעבודה באופן סדיר ולא ממלאת אחר הנחיות הדירקטוריון ועיריית חיפה

פורסם בתאריך: 12.9.24 10:08

סערה ביפה נוף: מנכ"לית התאגיד העירוני סאלי גליצנשטיין זומנה לשימוע לפני פיטורים. ביפה נוף הופתעו מהצעד שכן רק לפני מעט יותר מחודש פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי גליצנשטיין וחבר מועצת העיר אסף גסטפרוינד המשמש יו"ר דירקטוריון התאגיד הגיעו להחלטה משותפת על עזיבתה ב-1 בינואר 2025.

במכתב ששלח גסטפרוינד לגליצנשטיין הוא ציין כי השימוע, שמתוכנן ליום שלישי, יתקיים לנוכח הכוונה לסיים את העסקתה, ובתוך כך "לבטל את הסכם סיום ההעסקה שנחתם מולך".

לפי המכתב, על השימוע הוחלט מכמה טעמים, שהראשון שבהם הוא "אי התייצבות לעבודה באופן סדיר, בעיקר מאז חתימת הסכם סיום ההעסקה מולך". במכתב מצוין כי מאז 8 באוגוסט נעדרה גליצנשטיין מ-20 ימי עבודה, תוך פירוט התאריכים. טעם נוסף הוא "אי מילוי אחר הנחיות יו"ר הדירקטוריון. אינך ממלאת אחר הנחיות יו"ר הדירקטוריון שאליו את כפופה במסגרת הסכם ההעסקה שנחתם עמך. בין היתר בחרת לצאת מקבוצת הווטסאפ המשותפת לכל מנכ"לי התאגידים ואשר משמשת לצרכי חירום ולמתן מענה כולל ומיטבי לעיריית חיפה באמצעות תאגידיה העירוניים, וזאת בניגוד מוחלט להנחיות יו"ר הדירקטוריון, ואף סירבת למנות גורם תחתיך".

 

 

סיבות נוספות שציין גסטפרוינד הן "אי ביצוע הנחיות גורמי עיריית חיפה. לא פעלת להגשת מסמכי קול קורא למשרד האנרגיה לצורך מימון פרויקטי אנרגיה, תאורה, צ'ילרים ועוד"; "אינך מקדמת את התוכנית האסטרטגית שנקבעה לחברה, כולל קביעת לוחות זמנים ויעדים לשם מימוש תוכניות עבודה מכוח תוכנית זו"; "התנהלותך מאז נחתם מולך הסכם סיום ההעסקה יצרה חוסר אמון בינך לבין הנהלת החברה והדירקטוריון".

גליצנשטיין נכנסה לתפקיד מנכ"לית יפה נוף באופן רשמי בספטמבר 2020, לאחר שבמשך חודשים לא אישר משרד הפנים את מינויה מסיבות פרוצדורליות. מיד עם תחילת עבודתה היא נאלצה להתמודד עם שורה של מכות שניחתו על התאגיד. בתחילת יולי 2020 הודיע משרד התחבורה על הפסקת ההתקשרות עמו ועל העברת פרויקטים שביצעה יפה נוף עבור המדינה לחברות תשתית אחרות. בהמשך קבעה הוועדה לניגוד עניינים כי יו"ר הדירקטוריון דאז יואב רמתי מצוי בניגוד עניינים והוא לא יכול לכהן בדירקטוריון, ובנובמבר 2020 הודיע רמתי על התפטרותו. מערכת היחסים הרעועה בין משרד התחבורה ליפה נוף ולעירייה המשיכה להתדרדר והגיעה לא אחת אל כותלי בית המשפט.

גליצנשטיין מסרה בתגובה: "ניהול חברת יפה נוף הוא פרק משמעותי שהקדשתי לו את חיי. ניהלתי את החברה במשך 4.5 שנים והבאתי אותה ממצב של גירעון לאחר המשבר שחוותה למצב של רווח בשנת 2023. החברה ועובדיה יישארו תמיד כמו משפחה ובית חם. שמחתי לראות את הגאווה של הנהלת העיר בהישגים של החברה והעובדים בראשותי. בישיבות הדירקטוריון שהתקיימו ב-25 באוגוסט וב-5 בספטמבר אף שיבח יו"ר הדירקטוריון את עבודתי. על כן, טענותיו בשלב זה, ולאחר שנחתם בינינו הסכם פרישה, נראות מצחיקות למתבונן מהצד. מיותר לדעתי להגיע לסיום כזה אחרי תקופה משמעותית. אני מאחלת מכל הלב הצלחה לחברה ולעובדיה".

 

תגובות

10 תגובות
10 תגובות
  1. מוקי

    מי שלא מכיר – מדובר באישת מקצוע חדה ומוכשרת במיוחד בתחומה, עם רקורד מרשים. שווה לחפש ולצפות בריאיון איתה, ולשמוע אותה. ולהבין איזה הפסד זה לעיר שלנו שהיא הועזבה (אגב היא מרחובות בכלל)

  2. התנהלות מטומטמת של יור הדירקטוריון

    כבר סיכמת על עזיבתה, אז עכשיו אתה מצפה שהיא תהיה תלמידה מצטיינת?…

  3. חיפאי אכפתי

    היה חבל, ממש חבל על כספי משלמי המיסים לעיריית חיפה, על 4.5 ששולמו לסאלי על הדלק וכביש 6 להגיע מאזור המרכז לחיפה, לא חארם??!!. גם אז עבדה "חלקית" ולא באה לעבודה "כל יום" …. פרויקטים גדולים שביצעה? תחנות אוטובוס!? ממליץ לועדה לבדוק את ההתנהלות הכספית "במזומן" של הוצאות המשרד של המנהלת בכל השנים ש"עבדה"

  4. הכרתי אותה בישיבה מקצועית

    סהכ עשתה תקציבים במשרד התחבורה, זוטרה מאוד והוקפצה למנכלות למישהו כשביררתי , ככה ניראת המדינה שלנו המרוץ לסידור עבודות. בושה.

  5. קלישצוקרמתי

    ניקוי שאריות פסולת ולא למיחזור. החברה המפוארת חזרה עשרים שנה לאחור. תקלה יקרה ועצובה של הבוחר.

  6. קלישה

    בחוזה שנחתם עימה יש לה כ 60 ימי הודעה מוקדמת כולל שכר כאשר אין לה חובת הגעה למשרד , בנוסף יש לה כ 75 ימי חופשה צבורים אשר היא זכאית לממש אותם ולכן היא הפסיקה להגיע לעבודה

  7. גם אני הייתי מנכלית

    סוף עגום אבל לא מפתיע לגברת שכל מה שרצתה יותר מכל זה להיות מנכלי"ת. הרבה סימני שאלה לדרך בה קיבלה את התפקיד, ועל זה משום מה אסור לדבר. מה שבטוח שמבחינתה זכתה בפיס כנראה עם תנאי שכר טובים וכדי לשמור על עצמה גייסה סביבה קבוצת מנהלים חדשים פחות מוכשרים אבל צייתניים. לפעמים צריך לדעת מתי לפרוש בזמן, חבל. ועכשיו למי שיחליף אותה כנראה יהיה מה לתקן.

  8. וואו

    אני לא מאמין לכמות השטויות שאנשים בלי שום ידע כותבים פה, חבל שאתם לא בודקים את העובדות לפני שאתם מקיאים שטויות.

  9. ירוק מתרסק

    הפסד ענק לעיר חיפה. מדובר באשת מקצוע מהשורה הראשונה, ישרה כסרגל. בטח לא הסכימה ״לכופף״ את הכללים בשביל חבורת יהב

  10. ירוק מתרסק

    דרך אגב, למי שרשם שהיא היתה במשרד התחבורה. היא היתה סמנכ״לית הכספים בחברת נתיבי איילון. זה אחד התפקידים הבכירים בתחום התחבורה.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר