יונה יהב וסאלי עבד (צילומים: בועז כהן)
יונה יהב וסאלי עבד (צילומים: בועז כהן)

מלחמת קרדיטים: בזכות מי השתתפה העירייה בשביתה?

ציוץ של סיעת רוב העיר, ולפיו סאלי עבד פנתה לקואליציה בבקשה להצטרף למאבק של מטה החטופים ו"לשמחתנו הרבה ראש העיר נענה", מסעיר את מועצת העיר. בעיריית חיפה טוענים כי הרעיון היה של שלושה מסגניו של יונה יהב, וזהבית בן דוד מסיעתו של יהב אומרת: "הוא לא חיכה להצעה של עבד"

פורסם בתאריך: 3.9.24 07:56

בית המשפט אמנם קבע כי השביתה במשק, שעליה הכריז יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, היא פוליטית ואינה חוקית, אך זה לא הפריע לחברי מועצת העיר להילחם על הקרדיט בשאלה: מי אחראי על הצטרפותה של עיריית חיפה לשביתה.

סיעת רוב העיר, שבראשה עומדת חברת המועצה סאלי עבד מהקואליציה של ראש העיר יונה יהב, פרסמה אתמול (שני) בחשבון הטוויטר שלה ציוץ אשר מייחס לעבד את ההצטרפות לשביתה: "חברת המועצה שלנו סאלי עבד פנתה לקואליציה בבקשה להצטרף למאבק של מטה החטופים, כפי שכבר עשו עיריית גבעתיים, עיריית תל אביב ועיריות נוספות. לשמחתנו הרבה ראש העיר והקואליציה נענו, ואנחנו מצטרפים למאבק".

אלא שבלשכת העיר טוענים אחרת. בתגובה נמסר מהלשכה כי "מובילי המחאה וסגני ראש העיר ביקשו שהעירייה תצטרף לשביתה. הבקשה נדונה על ידי הנהלת העירייה, ובהתאם לכך פעלה העירייה". גורמים בהנהלת העירייה מצביעים על כך שבישיבה שקיימו יהב והמנכ"ל גדי מרגלית, סגניו של יהב – יוסי שלום, שרית גולן שטיינברג ואביהו האן – היו אלה שלחצו להצטרף לשביתה.

 

 

גורמים בקואליציה אומרים שאכן עבד היתה הראשונה להעלות את נושא ההצטרפות לשביתה בקבוצת הוואטסאפ של הקואליציה, בעוד שאחרים טוענים כי בוודאי לא היא זו שגרמה ליהב להגיע להחלטה. "אני מאמינה שיהב החליט להשתתף בשביתה עוד לפני שהגברת סאלי עבד העלתה זאת בקבוצת הווטסאפ", אומרת חברת המועצה זהבית בן דוד מסיעתו של יהב, "הוא לא חיכה להצעה של עבד כדי לדעת אם כדאי לעירייה להשתתף בשביתה למאבק החזרת החטופים היקרים שלנו".

בינתיים, באופוזיציה שוב תוקפים את יהב על חברותה של עבד בקואליציה. טטיאנה ג'ון מסיעת מחוברים לחיפה שלנו מסרה: "אני שמחה על כך שסדר היום של יהב והקואליציה שלו מסתמך על בקשותיה של עבד. חייבים לפעול בכל דרך אפשרית להחזרת החטופים. אך ניצול החטופים לצרכים פוליטיים זהו חילול קודש. לכן קריאות מפיה של עבד, הידועה כמי שלא מהססת לנצל למטרותיה העוינות את חילול שמות המתים שנרצחו ברמת הגולן, לא נועדו לשרת את אזרחי ישראל או תושבי חיפה. הקריאה שלה מצד אחד מופנית לטובת המשך שלטונו של בנימין נתניהו, ומצד השני לטובת חמאס".

 

תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. נועם

    זה מה שחשוב לך יונה יהב? מי הצטרף ראשון לשביתה? אתה איש אטום ולא חכם במיוחד.

  2. אייל

    לסאלי עבד אכפת מהחטופים בעזה לכן התרימה עבור דעאש שחטף אותם?!
    הבנתם מי יזמו את השביתה – השמאל הקיצוני חוגג על הדם..

  3. קלישה

    מה זאת אומרת בזכות מי????. בזכותי!!!!! אני אדריכלית הערים הטובה בעולם ויש איתי את מומחה החזרת הדר לדרה

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר