ההזמנה לסרט "ג'אנין ג'נין" של מוחמד בכרי
ההזמנה לסרט "ג'אנין ג'נין" של מוחמד בכרי

פרשת "ג'אנין, ג'נין": קריאה ליהב להדיח חברי קואליציה

תנועת רוב העם - עמותה חיפאית בתהליך רישום - שלחה מכתב לראש העיר יונה יהב, שבו היא קוראת לו לצאת נגד הקרנת הסרט "ג'אנין, ג'נין" ולהדיח חברים מהקואליציה שלו שמקדמים לדבריו את הקרנת הסרט. יו"ר התנועה שחר רומי: "בקרב הציבור יש קונצנזוס שהאירועים האלה לא לגיטימיים"

פורסם בתאריך: 1.9.24 08:06

תנועת רוב העם שלחה מכתב לראש העיר יונה יהב, ובו היא קוראת לו לצאת נגד הקרנת הסרט "ג'אנין, ג'נין" של הבמאי מוחמד בכרי ולהדיח חברים מהקואליציה שלו שמקדמים לדבריו את הקרנת הסרט.

רוב העם היא עמותה שנמצאת בתהליכי רישום ואשר מאגדת תושבים חיפאים. התנועה עמדה גם מאחורי ההפגנה שהתקיימה מול ביתו של יהב לפני כשבועיים בקריאה להדיח את חברת המועצה סאלי עבד מהקואליציה.

במכתב ששלח ליהב כתב יו"ר התנועה שחר רומי: "השבוע התאחדנו – שרים, חברי כנסת, חברי מועצת העיר ופעילים חברתיים רבים – במחאה נגד אירוע ההקרנה של הסרט 'ג'אנין, ג'נין', שהוא המשך לסרט הראשון שבית המשפט העליון אסר את הקרנתו בישראל וקבע שהסרט מהווה הוצאת דיבה ולשון הרע על חיילי צה"ל, ובנוסף היה אמור להיות אירוע התרמה עבור תושבי עזה. כידוע, מזכירת סניף מק"י בחיפה רים חזן זומנה לחקירה תחת אזהרה יום לפני האירוע, והאירוע בוטל שעות ספורות לפני שהיה אמור להתחיל, כשהמשטרה סגרה בצו את מועדון הקונגרס של חד"ש בחיפה שבו אמור היה להתקיים האירוע מחשש להפרת הסדר הציבורי. האירוע עורר הד ציבורי גדול כולל התבטאויות של שרים וחברי כנסת ממפלגות שונות שנודע להם על אודותיו".

רומי הוסיף כי הוא "מבקש להודות לכל מי שהביע מחאה ופעל נגד הניסיון להקרין את הסרט ולקיים את ההתרמה, בעוד שיותר מ-100 חטופים שלנו מוחזקים בידי החמאס, וחיילנו נלחמים בגבורה מול האויב בעזה, ובכך תמכו בצביונה הלאומי והציוני של חיפה ושמרו על כבודם של חיילי צה"ל. איננו מוכנים לקבל את קיומם של אירועים כאלה, שמקודמים על ידי לא פחות מחברי מועצה מהקואליציה של ראש העיר יהב. בתקופה כזו, שבה אנו שומעים על עוד הודעות מצערות שהותרו לפרסום בתקשורת, אנו זקוקים רק לקולות המחזקים ותומכים בחיילי צה"ל ובכוחות הביטחון".

 

 

עוד כתב רומי: "אני מבין שחבר המועצה רג'א זעאתרה וחבריו נחושים בדעתם לקיים הקרנה זו על אף פעולות גורמי האכיפה למנוע זאת עקב החשש להפרת הסדר הציבורי ומחאת הציבור כנגד מה שעומד מאחורי האירוע. אני קורא לכם להמשיך ולתמוך במאבק הצודק הזה, ובפרט אני פונה ליהב לצאת בקריאה ברורה נגד אירועים כאלה שמקודמים חדשות לבקרים על ידי חברים מהקואליציה שלו. הדחתם מהקואליציה בחיפה היא מסר ברור שהעירייה אינה תומכת במאבק שלהם. אנו רוצים לשמור על חיפה עיר ציונית גאה".

רומי אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אנחנו קבוצה שמביאה את הקול של נושאים ציוניים, ממלכתיים, חברתיים וכלכליים בחיפה. זה לא האירוע הראשון למען עזה בזמן מלחמה שאליו נקשרים שמותיהם של עבד וזעאתרה. אנחנו גם מכירים את ההתבטאויות של עבד בנוגע לרמת הגולן הכבושה. כשהבנתי את גודל האירועים האלה גיליתי שאין מחאה נגדם למרות שבקרב הציבור יש קונצנזוס שהם לא לגיטימיים ולא מקובלים. אני מאמין שהאמירה שלנו מתחילה להלחיץ את יהב. הוא צריך לדעת שזה משהו שלא מקובל על הציבור, ועובדה שבעקבות ההפגנה שארגנו מול ביתו בקריאה לפטר את עבד הוא אמר שהוא לא מסכים עם דבריה ושצריך לטפל בזה. אם נציק לו מספיק, כמו כל פוליטיקאי ונבחר ציבור הוא יעשה מעשה, ואני מקווה שיקרה שזה יקרה בקרוב".

 

תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. שמאלן, חלק מ'רוב העם' השני.

    'רוב העם' הימני, אתם שקרנים.
    לא יודע מאיפה יש לכם את האומץ והחוצפה לנכס לעצמכם את השם הזה.
    אני מקווה שהרישום שלכם בשם הזה לא יעבור.
    לרוב העם פשוט לא איכפת, במקרה הטוב. וככה צריך. אין כאן הפרה של כלום. מקסימום מראה רעה.
    זה מה שחשוב עכשיו?

  2. איש

    ככה מתנהל פאשיזם. דרישה להדחה בעקבות הקרנה חוקית של סרט חוקי במוסד של מפלגה שהשלטון פשוט לא חפץ בעיקרה…

  3. רוב העם נהיה מפלצת

    שחלילה לא נצטרך להכיר במציאות שקוראת יום יום בשטחים ושאנחנו אחראים לה, ושחלילה לא נרגיש טיפה של חמלה כלפי הצד השני

  4. יוחנן

    יונה יהב, אל תתן לשונאי ישראל לנהל את העיריה. הסרט השיקרי לא יוקרן.

  5. יוסיניו

    יונה יהב, ראש עיר יהודי במדינה היהודית,
    אל תאפשר לעקוף את החוק.
    בג"ץ קבע שאין להקרין את הסרט המדובר.

  6. מלקקים לטרור הנאצי

    זעתרא ועבד מוזמנים לעבור לסוריה להצטרף לדאעש האיראנים לא מוכנים לקבל חברים כאלה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר