גדי מרגלית (צילום: בועז כהן)
גדי מרגלית (צילום: בועז כהן)

בשיא המתיחות הביטחונית: מנכ"ל העירייה טס לחופשה בחו"ל

מנכ"ל עיריית חיפה גדי מרגלית, אשר אמון על המרכז לניהול משברים ועל תפקודם של העובדים בחירום, יטוס היום לחופשה בארצות הברית. בעירייה מציינים שרק לפני כעשרה ימים, בחוזר מיוחד לקראת עבודה בעת חירום, הנחה מרגלית כי "בעיות הנוגעות לאי התייצבות יטופלו במלוא החומרה"

פורסם בתאריך: 15.8.24 07:20

בזמן שמדינת ישראל נמצאת בכוננות ספיגה לקראת מתקפת טילים מלבנון ומאיראן, ולאחר שראש ארגון הטרור חזבאללה חסן נסראללה איים מפורשות כי "על תושבי אזור חיפה להיערך לכל תרחיש" – דווקא כעת יוצא מנכ"ל עיריית חיפה גדי מרגלית לחופשה פרטית של שבועיים.

ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי מרגלית יטוס היום (חמישי) לארצות הברית, ובהיעדרו יחליף אותו ראש מינהל התפעול אוהד דורפמן. השאלה הנשאלת היא אם זה הזמן המתאים למנכ"ל העירייה, שאמון על תפקוד כל המחלקות ואחראי על המנ"מ (המרכז לניהול משברים) העירוני, להיעדר מעבודתו?

את השאלה הזו שואלים גם עובדי עירייה שעמם שוחחנו. יצוין כי ב-4 באוגוסט הוציאה מנהלת תכנון משאבי אנוש בעירייה סיגלית כהן חוזר מיוחד לעובדים בנושא תגבור עבודת החירום ושיבוץ עובדים לחבלי העיר השונים ולמנ"מ. אל החוזר צורפה פנייתו של מרגלית, בתיאום יו"ר ארגון העובדים אמנון עידו, ולפיה "בשל המציאות הביטחונית המורכבת הנחה מנכ"ל העירייה כי הדגש בימים אלו הוא מתן מענה לחירום, שימור רציפות תפקודית ארוכת טווח ומניעת שחיקה של העובדים המועסקים במערך החירום. לפיכך הנחה המנכ"ל לעבור לעבודה על בסיס של שלוש משמרות ביממה במרכז לניהול משברים ובמפקדות החבלים העירוניים, ולתגבר את עמדות המוקד העירוני. בעיות הנוגעות לאי התייצבות יטופלו במלוא החומרה".

בחוזר רועננו ההנחיות באשר ל"התייצבות עובדים בשעת חירום", ועל כך נכתב: "אנו שבים ומזכירים כי עיריית חיפה היא מפעל חיוני בעת חירום, אשר כל עובדיה מרותקים למקום עבודתם בשעת חירום, למעט חייבי גיוס ואמהות לילדים עד לגיל שנה. עם זאת, חייבי גיוס שלא קיבלו צו מילואים, מחויבים להתייצב במקום עבודתם. אם יוכרז מצב חירום (ירי טילים, שריפה, רעידת אדמה וכו'), על עובדי העירייה להתייצב על פי מקום שיבוצם בחירום או על פי הנחיית הממונים".

עובד עירייה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "מצופה מהמנכ"ל לתת דוגמה אישית, במיוחד משום שההנחיות ניתנו על ידו בחוזר לעובדים. לא יכול להיות שהעובדים נדרשים להגיע לעבודה ולהתייצב בחבלים או במנ"מ, ואילו המנכ"ל נופש לו בחו"ל. אנשים מגיעים לעבודה, ובלילות משובצים למשמרות בחבלים או במנ"מ, אז בוודאי שהם מתרעמים".

 

 

יציאתו של מרגלית לחופשה לא חמקה מעיניהם של חברים באופוזיציה. בזימון לישיבת דירקטוריון של התאגיד העירוני יפה נוף, שאמורה להתקיים ב-25 באוגוסט, נכתב כי מרגלית, המשמש חבר דירקטוריון בתאגיד, ייעדר ממנה. בתגובה לכך הוסיף ראש לשכת התאגידים העירוניים ישראל בן שלום למכותבים כי "אנו יודעים שמנכ"ל העירייה אינו בארץ. לאור העובדה שיש צורך דחוף לאשר דוחות כספיים לשנת 2023, תואם ביחד עמו שתתקיים ישיבה למרות היעדרותו".

יו"ר סיעת מחוברים לחיפה ביתנו טטיאנה ג'ון, שגם היא חברה בדירקטוריון יפה נוף, שלחה אתמול לראש העיר יונה יהב שאילתה דחופה בעניין תחת הכותרת "שאילתה דחופה לעניין היעדרותו של ראש המנ"מ בשעת חירום". בשאילתה פירטה ג'ון את הסכנות הנשקפות לחיפה ממתקפות טילים ממזרח ומצפון וציינה כי "לא זו בלבד שבמהלך כהונתו נסע יהב פעמיים לחו"ל, כעת נודע לנו כי המנכ"ל מתוכנן לטוס גם הוא לחו"ל".

בשאילתה מבקשת ג'ון מיהב תשובות לשלוש שאלות: "האם להנהלת העירייה ולעומדים בראשה נראה הולם שמנכ"ל המערכת אשר מונה לפעול לתפקד בשעת חירום תוך פתיחת מחסות המוניים, ציודם בגנרטורים ובציוד אחר, העברת מונשמים מהאוכלוסייה הקשישה וכיו"ב, ישהה בחו"ל אם תתקיים מתקפת טילים? כפי שפורסם, הוא זה שעומד בראש המנ"מ – מי אמור להחליפו? ומי אמור לתת הוראות לראש מינהל התפעול בשעת חירום כשמנכ"ל העירייה נעדר?".

ג'ון מסרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "הממשלה יצאה לפגרה, הנהלת העיר יוצאת לחופשות בחו"ל, וכל זה בזמן שליותר ממחצית מתושבי חיפה אין מרחב מוגן. בעיר אין מספיק מקלטים ציבוריים ומיגוניות שהובטחו לא נפרשו, ובשכונות הישנות אין ממ"דים בדירות. כמה פעמים דרשנו לזמן ישיבת מועצה שלא מן המניין בנושא מוכנות העיר לחירום, ובמקום זה קיבלנו תקצירים שטחיים על היערכות. בדוברות העירייה מרגיעים אותנו בהודעות אס.אם.אס שיישלחו בעת התקפה עם מיקום של המחסה הקרוב ביותר. באמת?! ישלחו לנו ניווט? לפי ה-GPS אנחנו מאז אוקטובר בנמל התעופה בביירות".

את תגובתו של מרגלית לא ניתן היה להשיג. מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

טטיאנה ג'ון (צילום: בועז כהן)

טטיאנה ג'ון (צילום: בועז כהן)

 

תגובות

28 תגובות
28 תגובות
  1. חנן

    למד מיונה יהב, גם הוא חובב נסיעות לחו"ל לא קטן שרק לפני שבוע חזר מחופשה. זה כיף לטייל בעולם כשהמשכורת השמנה מעיריית חיפה דופקת. מסכנים תושבי העיר הזו.

  2. אריה וייסבלום

    שיהיה בריא ויצא לחופשה נעימה וחוץ מכותרות רעשניות וחלולות לא קרה כלום. יש לו חיים מעבר לתפקיד בעיריה. תשמחו בשבילו.

  3. יעקב שטרית

    אתה רוצה תגובה מעיריית חיפה , הצחקת אותי , זה גוף רקוב שתקוע אי שם בשנות ה 90 מבחינת דפוסי הניהול וההתנהלות שלו .
    הציבור מטומטם , הציבור ישלם .
    יונה יהב בקדנציה האחרונה שלו לא רואה ממטר אף אחד , עלאק פטריוט חיפאי … צוחק אל כולם בדרך אל הבנק . שוב – הציבור מטומטם הציבור ישלם

  4. נועם

    אף אחד לא יכול לפטר אותו. יונה יהב? הצחקתם. הראש עיר הזה תלוי בו.

  5. עירא, דניה

    הצמד הקשיש הזה = יונה יהב וגדי מרגלית הם האסון הכי גדול של חיפה.

  6. כמה רעל

    הבן אדם עבד קשה במשך חודשים רבים גם לפני הבחירות. אסור לו לצאת לחופשה? רק למגיבים הדוחים פה שיורקים רעל מותר לצאת לחופשה?
    והכותרת בכלל דמגוגית "בשיא המתיחות" כבר 10 חודשים שאנחנו בשיא המתיחות. פתאום כל הביטחון של חיפה בידיים של מנכ"ל העירייה?
    אין ממשלה? אין צבא? אין גופי מודיעין? אין פיקורד העורף? הכל אצל המנכ"ל?

    אני מאחל לו חופשה נעימה, שינוח, ירגע ויחזור בכוחות מחודשים. מגיע לו לנוח כמו שמגיע לכל בן אדם.

  7. מיכאל

    מזעזע מה שהולך בעיריית חיפה. עינת קליש ידעה למה פיטרה את הגדי מרגלית הזה. חבל רק שיהב הטיפש החזיר אותו…

  8. מה חדש, האם חשבתם שהמנכל יישאר בקיץ בישראל??

    הם הכי צבועים כל שני וחמישי יהב וחבריו מעופפים בעולם
    חיפה זה רק סידורי עבודה לחבריהם ועבורם

  9. יוסי א.

    כתבה עלובה. תתביישו לכם , המנכ״ל הזה – גדי מרגלית – הוא תותח על . עובד לילות כימים עבור העיר הזו ולשקם אותה. אין לכם בושה ? נסע על חשבונכם ???
    תתביישו לכם !!!

    מאחל לו חופשה טובה ורגועה ושיחזור עם כוחות לנהל את העיר הזו שכל כך לא ראויה לתותח כזה .

  10. שלום

    פשוט טירוף, חיזבאללה יכול לפתוח במתקפה כל רגע , חיפה הינה אחד המוקדים המרכזיים ומנכל העיריה טס לנופש בארהב. לא ייאמן!

  11. חיפאית

    התנהלות מופקרת של בעל משכורת שמנה ששן ז על האחריות והעבודה, העיקר החופשה שלו.

  12. ג.

    קצת מזכיר את העליהום הציבורי על מירב מיכאלי כשנסעה לחו"ל. ואז הסתבר שהיא נסעה לרגל לידת הילד שלה. אולי מרגלית נסע לחתונה של מישהו מילדיו או חלילה בנסיבות מצערות או בריאותיות, נסיעה שלא ניתן לדחות? כל עוד לא ביררתם את נסיבות נסיעתו למה אתם ממהרים לפרסם כתבה מכפישה?

  13. רפי

    בושה וחרפה.ברח בדיוק בשיא ההמתנה.
    היה צריך לוותר כמו גבר על החופשה עכשיו.כל אלו שכותבים מה לא מגיעה לו חופשה כמו כל בן אדם? הוא לא כל בן אדם הוא מנכל כירייה שנמצאת במוקד התקיפה של חיזבאללה הוא צריך לתת דוגמא מה הרמטכל לא בן אדם? לא מגחעה לו חופשה? כל מפקד בצבא לא מגיעה לו חופשה? זה תותח? אם היה תותח לא היה עף מטירת הכרמל אחרי יומיים וחצי כי שם ראש העיר הבין מהר מאוד מי הטיפוס.מבחנתי זו בריחה מהעיר בשיא הלחץ.

  14. מאיר

    אני מאוד שמח זה אומר ש אין יותר מלחמה השלום יגיע ….אירן אוהב את ישראל וגם החיזבאללה אוהב אותנו…אפשר לישון בלילה בשקט

  15. יוסי

    גדי מרגלית האיש והשחיתות תבדקו מה קורה במשרדים אצלו ממש שוק רמלה לוד מעסיק בחורות פח .

  16. תגידו שנפלתם מהכסא שהם ברחו??

    כרגיל הם נותנים דוגמה אישית
    יונה יהב – בורח לחו"ל
    המנכ"ל עירייה – בורח לחו"ל
    יו"ר ועד העובדים – בורח לחו"ל

  17. חדווה

    עצוב שזו הרמה של האנשים שמנהלים את עיריית חיפה. גם גדי מרגלית וגם יהב לא שווים את משכורת העתק שהם מקבלים.

  18. יונה הגר

    איזה אפס, אפס מנהיגות. בושה של מנהל.
    איזה מנהיג עוזב את העובדים שלו בתקופה כזו ?
    בושה לעיר האהובה שלנו. מגיעה לנו מנהיגות אחרת.

  19. שי

    כנראה שלכתב כלבו נגמרו הנושאים לכתבות. אנחנו כבר עוד מעט חודש ב״כוננות״. לאנשים יש חיים ומשפחות גם מעבר לעבודה. מה קשורה דוגמא אישית? לעובדי העירייה יש עוצר חופשות?

  20. תגובה ליעקב שטרית

    לא- בתקופת קליש היה יותר טוב. לא נסעו לחול? הם בכלל עבדו או שרק הסתובבו ברכבים בלי לעשות כלום. תראהו איזה יופי הדר החזרה להדרה בתקופת קליש- פשע-רצח לאור מצלמות- ירי חופשי ברחובות העיר. פקחים מתחבאים באוטו או בכלל בבית
    אבל היי. את מי זה מענין כל עוד אנחנו גרים בכרמל או באחוזה ושם הכול טוב .
    מחינתי שכל עובדי העריה יצאו לחופשה יזומה החל מהיום ועד אחרי החגים( זה מה שהיה בתקופה של קליש שלא היה עם מי לדבר)

  21. בר

    מר מרגלית מנכ"ל של פעם….. אינו חדשני ולא יוזם.
    חבל שיונה יהב לא השכיל למנות מנכל ראוי

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר