הרב אורי אוזן ומנכ"ל ש"ס חיים ביטון (צילומים: בועז כהן; לע"מ)
הרב אורי אוזן ומנכ"ל ש"ס חיים ביטון (צילומים: בועז כהן; לע"מ)

פרסום ראשון: ש"ס נכנסת לקואליציה של יהב

בתום פגישה בין יונה יהב למנכ"ל מפלגת ש"ס חיים ביטון סוכם על כניסתה של הסיעה לקואליציה, שתגדל ל-22 חברים. הצדדים סיכמו כי יו"ר המועצה הדתית ייבחר בהסכמה משותפת וכי תוקם כיכר בחיפה על שמו של הרב עובדיה יוסף ז"ל

פורסם בתאריך: 14.8.24 17:02

סיעת ש"ס מצטרפת לקואליציה של ראש העיר יונה יהב. על כניסתה של הסיעה לקואליציה הוחלט בפגישה שהתקיימה היום (רביעי) בין יהב למנכ"ל מפלגת ש"ס חיים ביטון, אשר משמש שר במשרד החינוך האחראי על החברה למתנ"סים ועל החינוך הממלכתי החרדי. עם הצטרפותה של ש"ס מגדיל יהב את הקואליציה שלו במועצת העיר ל-22 חברים.

המגעים בין ש"ס ליהב החלו כבר בחודש אפריל, אך לא הבשילו לכדי הסכמה. סימן לקריצה של יהב לש"ס אפשר היה למצוא במינויו של יו"ר הסיעה הרב אורי אוזן לחבר ועדת המשנה לתכנון ובנייה ביחד עם נציגי הקואליציה ולא כנציג האופוזיציה. המגעים בין הצדדים הפתיעו רבים במערכת הפוליטית, שכן בבחירות לראשות העיר תמכה ש"ס בדוד עציוני ולא ביהב, וזאת לאחר שבבחירות שהתקיימו בשנת 2018 תמכה הסיעה ביהב שהתמודד מול עינת קליש רותם. לכך התווספו הקמפיין שניהל מטה יהב נגד הקהילה החרדית ואמירתו כי יש להפעיל את הרכבלית בשבת – דבר שמבחינת המגזר החרדי היה שבירת הסטטוס קוו בעיר.

 

 

ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי הצדדים סיכמו שיו"ר המועצה הדתית ייבחר בהסכמה משותפת. במליאת המועצה הדתית יושבים 11 נציגים – חמישה מטעם עיריית חיפה וחמישה מטעם משרד הדתות. נציג אחד אמור להיות מטעם הרבנות המקומית, על פי רוב הרב הראשי לעיר. אלא שמתוך חמשת הנציגים של העירייה, אחד אמור להיות מטעם האופוזיציה, כך שהעירייה נמצאת במיעוט לעומת משרד הדתות.

עוד סוכם על הוצאתה אל הפועל של הקמת כיכר מר"ן על שמו הרב עובדיה יוסף ז"ל. נושא זה היה אחד מאבני הנגף שעמדו בין ש"ס להנהלת העיר הקודמת. בקשתו של אוזן לאשר תקציב להקמת הכיכר אושרה במועצת העיר, אך דבר לא נעשה, וכמחאה סירב אוזן באוגוסט אשתקד לתמוך בהעברת תקציב למועדון הגיבורים בחליסה.

 

תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. נועם

    הפוליטיקה הישנה והמסואבת של יונה יהב בן השמונים לא מקדמת את חיפה לשום מקום טוב. חזרנו אחורה.

  2. רוחמה, כרמל

    את החרדים ניתן לקנות רק בכסף. וזה מה שיונה עשה. על חשבון תושבי העיר כמובן.

  3. כל הכבוד ושימשיך כך!

    העיר צריכה קואליציה חזקה בשביל יציבות שלטונית.
    ש"ס רחוקים ממני כמזרח ממערב אבל שמח שנכנסו.

  4. קליש תקלה כואבת.

    רכבלית וכרמלית בשבת כמו אוטובוסים מתקופת המנדט. ש"ס ברוכים הבאים.

  5. אסון יהב

    העיקר בחרתם יהב כי זו תהיה "קואליציה בלי החרדים". עכשיו כבר מאוחר מדי להתפכח מהסיסמאות שהכניסו את הכשלון הגרעאטרי לעוד קדנציית התעופפות בחו"ל על חשבוננו

  6. דורון

    יהב חובר לפרימיטיבים המושחתים ומלכלך את השם של חיפה. חבורה של רקובים בראשות דרעי הפושע המורשע, סמל השחיתות. שיביאו עוד חרדים פרזיטים וחיפה תהפוך לעיר חדלת פרעון כמו ירושלים. כיכר הרב עובדיה יוסף, נו באמת…. איזה פיגור.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר