סאלי עבד (צילום: בועז כהן)
סאלי עבד (צילום: בועז כהן)

חברת הקואליציה של יהב: "רמת הגולן הכבושה"

יו"ר סיעת רוב העיר סאלי עבד מהקואליציה העירונית כינתה את רמת הגולן "כבושה", ערכה השוואה בין הנרצחים בישראל להרוגים בעזה וקבעה כי בממשלה משתמשים במותם של הילדים במג'דל שמס להשגת נקודות זכות. יו"ר בצלמו לראש העיר: "איך בנאדם כזה יכול להיות שותף בקואליציה?"

פורסם בתאריך: 29.7.24 11:38

התבטאות קשה של יו"ר סיעת רוב העיר סאלי עבד – חברת הקואליציה של יונה יהב המשמשת יו"ר דירקטוריון חברת המוזיאונים העירונית. לאחר האסון במג'דל שמס שיתפה עבד בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלה סרטון של גולשת בשם רולא דאוד, כינתה את רמת הגולן "כבושה" וערכה השוואה בין הנרצחים בישראל להרוגים בעזה.

"אם אתה נחרד ממה שקרה במג'דל שמס ועדיין לא אמרת שום דבר בעשרת החודשים האחרונים על 15,000 פלוס הילדים שנהרגו בעזה או על העשרה ביומיים האחרונים או על 17 האנשים רק היום, אז אתה באמת צריך לקחת שנייה ולחשוב על האהדה הסלקטיבית שלך", כתבה עבד באנגלית, "ילד הוא ילד הוא ילד, בלי קשר לרקטה של מי הרגה אותם – מרמת הגולן לעזה, לג'נין, לבארי, לדרום לבנון ולביירות ששרים בממשלת ישראל קוראים למחוק".

עבד, המשמשת חברת הנהלה בתנועת השמאל הקיצונית עומדים ביחד, הוסיפה: "העברת 150 ילדים חולים מעזה לאיחוד האמירויות נעצרה על ידי נתניהו. זו ענישה קולקטיבית לפי הספר. ואתה יודע מה מקומם? הילדים שמתו במג'דל שמס הם סורים שחווים את הכיבוש הישראלי מאז 67'. אל תזין את הצביעות של הממשלה בנוגע למותם של ילדים סורים ברמת הגולן הכבושה (כעת מסופחת). הם מעולם לא התכוונו לשמור על הילדים האלו בטוחים, וגם לא שווים. הם משתמשים במותם הטרגי כדי להרוויח איזו נקודה דמיונית של קורבנות. הם לא הקורבנות אלא אנחנו, הילדים שלנו, מכל עברי הגבול. אם אתה לא רואה את זה, אז אתה לא רציני לגבי פתרון אמיתי שיאפשר לנו ולילדינו לחיות בארץ הזאת".

 

 

עבד כבר עוררה מחלוקת בתקופה הקצרה שלה בפוליטיקה. בחודש אפריל, בעקבות סערה שהתעוררה בשל אירוע התרמה למען תושבי עזה שנערך במשרדי עומדים ביחד, היא אמרה ש"אני רוצה להביע גאווה גדולה על קיומו של האירוע" ותקפה את ארגוני הימין שהתנגדו לקיומו.

בעקבות הציוצים שלח יו"ר ארגון בצלמו שי גליק מכתב זועם ליהב. "בלי בושה היא טוענת שישראל אשמה ברצח של הילדים במג'דל שמס, שלטענתה זה בכלל סוריה הכבושה", כתב גליק, "והיא שבה ומדגישה שאין הבדל בין צה"ל שהורג ילדים לחמאס ולחזבאללה. בושה וחרפה, היא תוקעת סכין בגב של כל אזרחי חיפה, כל חיילי צה"ל וכל המשפחות השכולות. איך בנאדם כזה יכול להיות שותף בקואליציה? מדובר בקווים אדומים. ביטחון ישראל הוא לא למכירה. עבד חייבת לחזור בה מהשוואת צה"ל לחמאס ולחזבאללה".

עבד סירבה להגיב.

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ככה זה כשראש העיר בוחר לצרף לקואליציה אסלאמונאצים על חשבון יהודים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לתפור לה את השפתיים ולזרוק אותה לעזה.

  3. יהודי של עובדות

    בוא נדבר רגע עובדות:
    רמת הגולן הייתה חלק מסוריה. במלחמת ששת הימים רמת הגולן נכבשה, והייתה תחת שלטון צבאי עד 1981, אז סופחה ע"י ישראל, כאשר הצעד לא מוכר ע"י האו"ם (ספציפית מועצת הבטחון = ארה"ב, סין, ברה"מ, בריטניה, צרפת ועוד).
    אוהבים או לא, היא צודקת. ממתי לציין עובדות זה פשע?

  4. נעמה

    צודקת בכל מילה. מי שבוחר לעצום עיניים ולהתנהג כאילו ישראל וצה"ל טהורים חי בסרט.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם נדבר על עובדות :
    ארץ ישראל על פי נחלות אבותינו
    כוללת לא רק מהפרת ועד חידקל
    אלא כוללת את סוריא ולבנון
    בודאי שרמת הגולן היתה נחלת
    שניים וחצי שבטים
    מתוך 12 שבטי ישראל .

  6. אסף לוץ

    לא להתמם אנשים – בזמן מלחמה כאלה אויבים מבפנים צריכים לסתום את הפה.
    אלו לא עובדות ואצלה זה דפוס, לא מסובך להבין את מי היא שונאת ומה דעותיה.
    הלוואי שבעקבות הזעם יקפלו אותה מהעירייה שתפיץ את המסרים האלו מעזה סוריה לבנון קדימה אודרוב

  7. אנונימי

    מציעה שגב' עבד השטנית תלך לעזעזל ותיקח איתה את כל שונאי העם היהודי.וכמה שיותר מהר.אמן!!!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר