הרב אורי אוזן, יוסי הניג ומיכי אלפר (צילומים: בועז כהן)
הרב אורי אוזן, יוסי הניג ומיכי אלפר (צילומים: בועז כהן)

זעם בסיעות החרדיות: אין אירועי קיץ של התרבות התורנית

בסיעות החרדיות טוענים כי בניגוד לשנים עברו, המחלקה לתרבות תורנית בעיריית חיפה לא ארגנה השנה אירועי קיץ למגזר החרדי. הרב אורי אוזן מש"ס: "בושה. יש במגזר החרדי 5,000 משפחות, ואין אפילו הצגת ילדים אחת". מחזיק תיק התרבות התורנית יוסי הניג: "בקרוב יתפרסמו אירועי קיץ למגזר"

פורסם בתאריך: 22.7.24 13:28

בסיעות החרדיות במועצת העיר זועמים על המחלקה לתרבות תורנית בעיריית חיפה. הסיבה: לטענתם, בניגוד לשנים קודמות לא מתקיימים השנה אירועי קיץ למגזר החרדי כחלק מפעילותה של המחלקה לתרבות תורנית.

יו"ר סיעת ש"ס הרב אורי אוזן אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "בושה שאין כלום לקיץ. זה נראה הגיוני שאין שום תקציב לאירועים בקיץ? יש במגזר החרדי 5,000 משפחות, ואין אפילו הצגת ילדים אחת. מחזיק תיק התרבות התורנית יוסי הניג אומר שיש לו תקציב של 40,000 שקל בלבד ושהוא צריך לראות איך הוא מחלק את זה".

לדבריו של אוזן, "לפני שנתיים רק אני עשיתי אירועי קיץ ב-250,000 שקל, ובשנה שעברה כל סיעה במגזר החרדי עשתה אירועים ב-100,000 שקל – אריה בליטנטל שהיה יו"ר אגודת ישראל, מיכי אלפר מדגל לתושב, יו"ר הבית היהודי אז יואב רמתי ואני. ועכשיו אין כלום – לא בריכות, לא הצגות לילדים, כלום. אין לנו שום דבר".

 

 

אל טענותיו של אוזן מצטרף גם אלפר. "העובדה שהנהלת העיר לא תקצבה אירועי תרבות לאוכלוסייה החרדית בחופשת הקיץ לא הפתיעה אותי. הנהלת העיר הנוכחית עסוקה בעיקר בעצמה, בשנאות, בנקמות, בסגירת חשבונות ובמאוויים מפוקפקים, ופחות בניהול העיר שמצבה גרוע מאי פעם בכל תחום – ניקיון, תפקוד הוועדה המקומית והשירות לאזרח. התחושה במסדרונות העירייה וברחוב היא שהעיר ננטשה ושהתושבים אינם חלק מהמחויבות של הנהלת העיר, בוודאי כאשר מדובר באוכלוסייה החרדית שמופלית לרעה במסגרת מסע רדיפה שלא יודע שובע. זה קורה בכל תחום – בתקציבים לנוער מתמודד, בתמיכות לעמותות ובתקציבי בינוי ופיתוח".

לדבריו, "תושבי חיפה מתנחמים בכך שהמועצה במתכונתה הנוכחית היא אירוע זמני ושהעיר תזכה להנהגה ראויה יותר. בכוונתי לפנות ליועצת המשפטית לעירייה על כך שמדובר באפליה ולדרוש שהיא תורה, כפי שהורתה בעבר, לעצור את כל פעולות התרבות בעיר עד שהן יתוקצבו באופן שוויוני לכל תושבי העיר".

הניג מסר בתגובה: "בקרוב יתפרסמו אירועי קיץ למגזר החרדי לאחר שבחודשים האחרונים עבדה המחלקה לתרבות תורנית ללא לאות על הכנתה".

 

תגובות

10 תגובות
10 תגובות
  1. דינה

    כתבה כל כך כואבת וצודקת
    ראש,העיר חושב,רק על עצמו ועל המגזר,הערבי מעבר לזה כלום מכלום
    נקוה,שזה קדנציה אחרונה,שלו

  2. האמת

    ארועי הקיץ למגזר החילוני הם בתשלום – אין ארועים חינם כמעט אולי הרקדות שמיועדות לכל המגזרים.
    הבושה האמיתית זה שהשנוררים דורשים שהעיר תממן ארועי קיץ בחינם בלי תשלום לציבור החרדי. הרי אם היו משלמים על כרטיסים היו עבורם הצגות וארועים הם דורשים הכל חינם כולל הסעות חינם

  3. לבטל את קיצוץ התרבות והספורט

    ראש העיר הזה מקצץ בתרבות ובספורט בתקופה שבה הציבור הכי צריך את זה כי אין שום דבר אחר
    והמלחמה נמשכת אוטוטו כמעט שנה ואת מעט הבילוי והיכולת לשחרר לחץ זה בדיוק בפעילויות תרבות
    וספורט וזה הדבר האחרון לקצץ בו.
    שיקצץ בשמנת של בכירי העירייה 400 בכירים עם משכורות עתק. מה יקרה אם יהיו 300?
    כל המגזרים בשעת מלחמה צריכים פעילות כזו כמו אויר לנשימה.

  4. דובי אזרח ותיק

    מה אתה מצפה מהניגוד
    הוא לא יודע לעשות שום דבר מוצלח.
    בררתי עליו טוב טוב.
    חוץ מזה מה אתה תפנה ליועצת המשפטית , מסתבר שהיא חברה שלו מהשכונה של הדתיים הכל מסריח שם

  5. המטרות שלהם מאד ברורות. השתלטות על חיפה

    בסיעות החרדיות הציעו לקליש לסגור את ספריית פבזנר ולהפוך אותה לישיבה כי "ברחובות ליד יש ציבור חרדי שצריך מוסדות"
    ואני לא צוחק. זאת הכוונה שלהם והם לא יעצרו עד שכל התרבות בהדר תיסגר שיוכלו להשתלט על שאר השכונה.

  6. צביה

    עצוב לי לקרוא על דרישות
    הציבור .
    מישהו שוכח פה שאנחנו במלחמה ?

  7. חרדי גאה, אב ל-4 שיהפכו ל-40 ובעוד שתי דורות ל-400 ובני הנינים כבר יהיו 4,000 !!!!

    כן כן, זה לא יעזור לכם הרבה, המשפחות החרדיות גילו את הדר, לאט אבל בטוח מכסים עוד בנין ועוד רחוב בעוד משפחה חרדית חמודה, שלא מביאה פשע, לא מכניסה סמים, ולא כל שאר מרעין הבישין שיש היום בשכונות הדר הוותיקות, תשאלו את שוטרי מרחב חיפה ותגלו שכל הרחובות המתחרדים הפשיעה ירדה ל-0, שומעים את זה??? ומה לעשות שכדי לשמר את כל הטוב הזה שהחרדים מביאים חייבים מבני ציבור, הקצאות בתי כנסת וכל מה שחרדי זקוק לו, כן, תקראו ואל תבלבלו, יגון בן ה-8 מדניה אינו שונה מיענקלה בן ה-8 מויזניץ, לשניהם מגיע חינוך איכותי וטוב, ואל תערבבו פה לימודי ליב"ה וגיוס, המנטרות של פעם כבר לא עובדות היום, כי מה שטוב לערבים טוב גם לחרדים, בקיצור, זו התורה של החרדים על רגל אחת, תמשיכו לקטר בזמן שהחרדים מפתחים את הדר ומאזנים את הדמוגרפיה של המיעוט המוסלמי הערבי,
    אז יום אחד, ספריית פבזנר תהפוך לתלמוד תורה, מוזיאון שטרוק לישיבה, ובריכת הפועל לבית כנסת, כי זה מה שקרה בירושלים, בתי הקולנוע ומרכזי הבילוי מזמן מאכלסים ילדים חרדים שלומדים שם תורה.
    תרצו או לא תרצו, זה מה שיקרה פה, לכם נשאר רק להצטרף להצלחה של החרדים ולפרגן.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר