תחנת הצלה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
תחנת הצלה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

מסתמן: המשבר בין המצילים לעירייה מתקרב לסיומו

נציגי הסתדרות העובדים וארגון עובדי עיריית חיפה ייפגשו היום עם נציגי עיריית חיפה בנוכחות של בודקת חיצונית. המטרה: לפתור את המשבר שפרץ בין הצדדים בסוף השנה שעברה ואשר הוביל לבקשת צד בסכסוך עבודה קיבוצי

פורסם בתאריך: 16.7.24 09:14

האם המאבק בין ועד המצילים לעיריית חיפה מתקרב לסיומו? היום (שלישי) אמורים להיפגש נציגי הסתדרות העובדים וארגון עובדי עיריית חיפה עם נציגי העירייה כדי לנסות לפתור את המשבר.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", בחודש דצמבר הגישו ארגון העובדים וההסתדרות בקשת צד בסכסוך עבודה קיבוצי נגד העירייה ומנהל אגף החופים יחיאל אמסלם. לטענתם, הסיבה לבקשה היא "פגיעה חמורה בהתארגנות עובדי אגף החופים, המבוצעת באופן יומיומי, שיטתי וקבוע מצדו של מנהל האגף בחסות ובגיבוי מלא מצד העירייה".

בבקשה נטען אז כי "מנהל האגף מוציא לפועל את החלטתה של ראש העיר (הכוונה היא לראש העיר דאז עינת קליש רותם; ב"כ), שעליה הצהירה קבל עם ועדה בעל פה ובכתב, כי ועדי עובדים הם 'נגע רע' בעירייה ויש לפעול לסיכולם. ואכן, מנהל האגף פועל נגד התארגנות עובדי ההצלה באופן שיטתי, חמור ומנוגד לדין, לרבות כתיבת מכתבי תלונה אנונימיים ופיקטיביים נגד חברי ועד המצילים, שליחת מצילים בהנחייתו כדי לפוצץ ישיבות בין ועד העובדים בעירייה וועד המצילים לעירייה, ולא בכדי העירייה שותקת. עסקינן בפגיעה חמורה בהתארגנות אשר באה לידי ביטוי ברבדים שונים, ובהם התעמרות תעסוקתית והתנכלות שאותן חווים מצילי הים עובדי העירייה המזוהים עם ועד המצילים ועם ועד העובדים מצד מנהל אגף החופים".

העירייה השיבה לבקשה במילים קשות: "קבוצת עובדים, ברובם המכריע מצילים, חלקם קשורים בקשרי משפחה, שמו להם למטרה 'להיפטר' מהמשיב מס' 2 (אמסלם; ב"כ), שפעולותיו להבטיח את תפקודו התקין של אגף החופים וליישום מדיניות הנהלת העירייה, כמתחייב מתפקידו, היו לצנינים בעיניהם. הם עושים דין לעצמם, נוטלים לעצמם את החירות להחליט אם לבצע את הנחיותיו, מתייחסים אליו בזלזול מופגן ועסוקים בניגוחו ובניסיונות לייצר לו תדמית שלילית".

 

 

עוד כתבה העירייה בתשובתה כי "הצגתו של מנהל האגף, אשר עד לפני מספר שנים היה חבר בוועד העובדים, כדמות הפועלת נגד התארגנות עובדים והמתנכלת לעובדים על מנת לפגוע בלגיטימיות של יחסי העבודה הקיבוציים, היא נדבך נוסף בניסיונות לעשות למנהל האגף דה לגיטימציה, להלך עליו אימים, להרתיע אותו ואת העירייה מלעשות שימוש באמצעים המסורים להם על פי דין כלפי מצילים פורעי סדר ומלפעול לקידום מטרות העירייה, ולהביא לסילוקו של מנהל האגף מתפקידו, ומהווה שימוש לרעה בהליכי המשפט".

בהקשר זה יש לציין כי לפני כחודש וחצי נחשף עומק המשבר באגף החופים, כאשר שני מצילים הגישו תביעת לשון הרע בסך של 300,000 שקל נגד העירייה בבית הדין האזורי לעבודה, ובה עלו שוב טענות נגד אמסלם.

בדיון בבקשה של ארגון העובדים וההסתדרות שהתקיים באפריל סיכמו הצדדים כי "מנכ"ל העירייה גדי מרגלית ויו"ר ארגון עובדי העירייה אמנון עידו ינהלו שיח במטרה להגיע עד 11 במאי להסכמות שייתרו את הצורך בניהול התיק, לרבות בחינת הצורך במינוי בודק חיצוני לבחינת תלונות בדבר ההתנכלות וההתעמרות, וככל שיגיעו להסכמה שיש צורך במינוי, יסכימו ביניהם גם על זהות הבודק החיצוני".

בהמשך עדכנו הצדדים את בית המשפט כי השיחות מתנהלות. ובשבוע שעבר הם מסרו עדכון נוסף שלפיו הוסכם על מינויה של עו"ד עינת איילון לבודקת חיצונית. היום כאמור צפויה להתקיים הפגישה בהשתתפותה.

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. אורן

    כול יום אני בים בחיפה .לא ראיתי את המצילים מצילים מישהו.רק צועקים ועושים סיבובים על החסקה על חשבוננו

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר