סופי נקש ושרית גולן שטיינברג (צילומים: בועז כהן)
סופי נקש ושרית גולן שטיינברג (צילומים: בועז כהן)

החברות הכי טובות? מתיחות קשה בין גולן שטיינברג לנקש

מערכת היחסים בין סגניות ראש העיר שרית גולן שטיינברג וסופי נקש התערערו לאחר שגולן שטיינברג האשימה את נקש על כך שהסתירה ממנה את מינויו של דוד עציוני ליו"ר איגוד ערים לביוב. ועל הדרך היו עוד כמה מהמורות

פורסם בתאריך: 9.7.24 09:40

מתיחות שיא בין הנשים המובילות בקואליציה של יונה יהב – שתי סגניות ראש העיר שרית גולן שטיינברג וסופי נקש.

בשבועות האחרונים רומזים במסדרונות עיריית חיפה שהיחסים בין השתיים התערערו, וכעת יודעים גורמים בלשכת ראש העיר לספר כי נקש, שמשמשת גם יו"ר ועדת הכספים העירונית, טוענת שגולן שטיינברג, שמשמשת גם יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, לא מכניסה מספיק כספים מתוכניות בנייה לקופה המדולדלת של העירייה. ואם לא די בכך, נקש גם לא הסתירה את עמדתה מגולן שטיינברג עצמה. עוד מספרים בלשכה כי כאשר גורמים שונים פנו לנקש, ולא פעם אחת, וביקשו אישור לתקציב כלשהו, היא הפנתה אותם לגולן שטיינברג ואמרה: "תבקשו כסף משרית".

במקרה נוסף נקש לא עמדה לצדה של גולן שטיינברג. מקורבים לגולן שטיינברג אומרים שהיא יודעת כי מוטל עליה לקדם את התכנון ואת הבינוי בעיר ועובדת סביב השעון. היא ביקשה לבחון אפשרות למנות לה עוזרת נוספת מתוך התקן הקיים על מנת שזו תסייע לה בעבודה, נוסף על עוזרת סגנית ראש העיר שמונתה לה בתחילת הקדנציה. כשהדבר נודע לנקש, היא הביעה עמדה נחרצת שזה לא ראוי ועלול לשמש תקדים לסגנים אחרים לדרוש עוזר נוסף. "נקש אמרה למי שאמרה שלדעתה זה לא ראוי", אומר גורם בלשכה, "היא הסבירה ש'אם עכשיו אביהו האן ירצה עוד עוזרת, איך אפשר יהיה להגיד לו לא?' לא מן הנמנע שזה גם הגיעה לאוזניה של גולן שטיינברג".

 

 

המתיחות בין השתיים הגיעה לשיאה השבוע. בדרכן למשרדי איגוד ערים חיפה לביוב, כשעמן ברכב מנהל התאגידים העירוניים ישראל בן שלום וגזבר העירייה שמוליק מרמלשטיין, נפלט לאחד מיושבי הרכב שחבר המועצה דוד עציוני מהאופוזיציה צפוי לקבל את תפקיד יו"ר האיגוד למחצית הקדנציה הראשונה. גולן שטיינברג, ששמעה על כך בפעם הראשונה, טענה שנקש הסתירה זאת ממנה, התפרצה עליה וסירבה להיכנס לפגישה במשרדי האיגוד. "נקש הסבירה שזו החלטה של ראש העיר יונה יהב ומנכ"ל העירייה גדי מרגלית ושהיא היתה בטוחה שגולן שטיינברג מעודכנת בפרטים", אומר גורם בעירייה.

בתחילת דרכן המשותפת בפוליטיקה המקומית, עוד בקדנציה הקודמת, היחסים בין גולן שטיינברג לנקש לא היו מזהירים. ברבות הימים, לאחר שגולן שטיינברג התאכזבה מיחסם של ראש העיר עינת קליש רותם וסגנה נחשון צוק, היחסים בין השתיים התחממו, הן הפכו לחברות טובות ומתחת לפני השטח הן היו האדריכליות של המועצה הלעומתית הראשונה בהיסטוריה של חיפה. הן פיתחו חברות אמיצה שהתחזקה עוד יותר כשגולן שטיינברג התייצבה לצדה של נקש כאשר התפוצצה פרשת העסקתו של רו"ח יהודה ברלב. רבים מחברי המועצה עוד זוכרים את נאומה של גולן שטיינברג במועצת העיר על כך שנפשה נקשרה בנפשה של נקש. "נקש לא שוכחת לגולן שטיינברג את התייצבותה לצדה בחירוף נפש בפרשת ברלב", אומר גורם בעירייה, "היא באמת אוהבת את גולן שטיינברג, והביקורת שלה היא מקצועית. היא אחראית על תקציב העירייה וצריכה לעמוד ביעד הכנסות של 330 מיליון שקל שייכנסו ממינהל ההנדסה".

נקש וגולן שטיינברג סירבו להגיב.

 

תגובות

8 תגובות
8 תגובות
  1. אמיר

    כמה גועל, כמה עליבות יש בעיריית חיפה. לפחות סופי נקש נראית טוב.

  2. סופי נקש היא נכס לעיר

    לכו ותראו כמה קשה היא עובדת מבוקר עד ליל. שרית גם מחויבת ומקצועית אבל מתקשה למשול ברוחה.

  3. שרונה

    אז שתי סגניות ראש עיר התעצבנו אחת על השנייה באוטו. זה מדור רכילות?
    לא התעצבנת פעם על מישהו באוטו? זה אומר שהיחסים שלך איתו התערערו?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תבינו מה עומד מאחורי הפרסום. ארבעה אנשים נסעו במכונית, נקש, גולן-שטיינברג שלכאורה מאוד מסוכסכות אחת עם השנייה. האדם השלישי הוא בן שלום, איש שלומן. הרביעי הוא גזבר שהוכנס על ידי ראש העיר הקודמת, הביא את העירייה לגרעונות עתק, ועכשיו צריך להסתדר עם נקש שהיתה אופוזיציונרית. אני לא אתפלא אם הוא מרגיש את האדמה רועדת תחת הכסא שלו.
    אז הוא הדליף איזו שיחה איזוטרית שהיתה בניהן לעיתון, כדי להראות לנקש שתיזהר ממנו.
    חמוד, אם זאת הרמה שלך, שיהיה לך בהצלחה בחיים האזרחיים.

  5. אורן

    סופי נקש מקנאת.
    יהב עובד בצמוד לשרית גולן מה שגורם לנקש לקנא

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר