תחנת הצלה בחוף הים (צילום: סיון אברהם)
תחנת הצלה בחוף הים (צילום: סיון אברהם)

בגלל המצילים: בקשה לסכסוך עבודה בעירייה

לטענתם של ארגון עובדי עיריית חיפה וההסתדרות, הבקשה לסכסוך עבודה קיבוצי נגד העירייה ומנהל אגף החופים יחיאל אמסלם הוגשה בשל "פגיעה חמורה בהתארגנות עובדי האגף, המבוצעת באופן יומיומי, שיטתי וקבוע מצדו של מנהל האגף, בחסות ובגיבוי מלא מצד העירייה". העירייה: "אין יסוד לטענות"

פורסם בתאריך: 31.12.23 08:00

ארגון עובדי עיריית חיפה והסתדרות העובדים הגישו בקשת צד בסכסוך עבודה קיבוצי נגד העירייה ומנהל אגף החופים יחיאל אמסלם. לטענתם, הסיבה לבקשה היא "פגיעה חמורה בהתארגנות עובדי אגף החופים בעירייה, המבוצעת באופן יומיומי, שיטתי וקבוע מצדו של מנהל אגף החופים, בחסות ובגיבוי מלא מצד העירייה".

בבקשה נטען כי "מנהל אגף החופים מוציא לפועל את החלטתה של ראש העיר, שעליה הצהירה קבל עם ועדה בעל פה ובכתב, כי ועדי עובדים הם 'נגע רע' בעירייה ויש לפעול לסיכולם. ואכן, מנהל אגף החופים פועל נגד התארגנות עובדי אגף ההצלה באופן שיטתי, חמור ומנוגד לדין, לרבות כתיבת מכתבי תלונה אנונימיים ופיקטיביים נגד חברי ועד המצילים, שליחת מצילים בהנחייתו כדי לפוצץ ישיבות בין ועד העובדים בעירייה וועד המצילים לבין העירייה, ולא בכדי העירייה שותקת. עסקינן בפגיעה חמורה בהתארגנות אשר באה לידי ביטוי ברבדים שונים, ובהם התעמרות תעסוקתית והתנכלות שאותן חווים מצילי הים עובדי העירייה המזוהים עם ועד המצילים ועם ועד העובדים מצד מנהל אגף החופים".

עוד טוענים ארגון העובדים וההסתדרות כי "הפגיעה במצילים ואחרים החברים בוועד או ה'מעיזים' להיות מזוהים עם נציגי הוועדים, מבוצעת על ידי מנהל אגף החופים באופן קבוע שמחריף מיום ליום עד לכדי פעולות אקטיביות מצדו להדחת מצילים קבועים וותיקים, קרובים לגיל פרישה, מעבודתם בעירייה. המבקשים פנו אל העירייה פעמים רבות, עשרות ומאות פעמים, בעל פה ובכתב, וביקשו לקבל פתרון להתעללות התעסוקתית שהם חווים, לריסוק זכותם להתאגד ולפעולה למען זכויותיהם, אך העירייה בוחרת לגבות את מנהל האגף המתעמר ולאפשר לו לעשות במצילי הים כרצונו. בפעולותיה ובמחדליה פוגעת העירייה, בין היתר באמצעות מנהל אגף החופים, בעובדי העירייה, בזכות ההתארגנות בעירייה, באגף החופים ולמרבה הצער גם בתושבי חיפה בכלל ובמתרחצים בחופי העיר בפרט, לרבות בחייהם ובבטיחותם, בהיותה של מערכת ההצלה בחיפה מערכת קלוקלת ומוטה, המנוהלת על ידי מניעים זרים ופסולים".

 

 

ארגון העובדים וההסתדרות מבקשים מבית המשפט "ליתן צו הצהרתי הקובע כי המשיבים ביצעו ומבצעים פעולות שמטרתן ותכליתן הן פגיעה במבקשים ובזכות ההתארגנות באגף החופים בעירייה, לרבות בדרך של ניצול לרעה של סמכות, שררה וכוח, ובכלל זה בדרך של נקיטת פעולות אישיות כלפי המצילים חברי ועד העובדים וחברי ועד המצילים, וכל המעזים לעמוד מול המשיבים או בתמיכה במבקשים; להורות למשיבים ובפרט למשיב 2 (אמסלם; ב"כ) להפסיק לאלתר לפגוע בעובדי אגף החופים, ובכלל זה לחדול לאלתר מלאיים, להפעיל לחצים, ליצור מחנאות, לנקוט הליכי משמעת פיקטיביים, לפגוע בשמם הטוב, להתנכל, להתעמר, להתעלל תעסוקתית ולנצל לרעה סמכות, שררה וכוח על מנת לפגוע בזכותם של עובדי אגף החופים בעירייה להתאגד, ולהחליש ולהעלים את כוח העבודה המאורגן בעירייה בכלל ובאגף החופים בפרט; לקבוע כי החלטת העירייה, במעשיה ומחדליה, לא להתערב ולא לברר תלונה, אף למראית עין, נגד המשיב 2 שהגישו מצילים ואחרים באגף החופים בגין התעמרות, התנכלות, התעללות תעסוקתית ופגיעה בחופש ההתארגנות, היא מנוגדת לכל דין; ולהורות למשיבים, ביחד ולחוד, לשלם למבקשים סך של 500,000 שקלל לפיצוי בגין הפגיעה הקשה והחמורה במבקשים ובעובדים המיוצגים על ידם ובזכותם להתאגד ולבחור לעצמם ובעצמם ארגון עובדים יציג, ובגין התנכלות לעובדים המאוגדים רק משום בחירתם במבקשים כארגון העובדים היציג".

מעיריית חיפה נמסר: "העירייה סבורה כי אין יסוד לטענות המועלות בבקשה, ומן הדין שהיא תידחה על ידי בית הדין".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר