-->
פרויקט ״ורדיה מול הים״ בשכונת ורדיה בחיפה. צילום: דוד דהאן
פרויקט ״ורדיה מול הים״ בשכונת ורדיה בחיפה. צילום: דוד דהאן

תושבי ורדיה הוותיקים: איכות חייכם עשויה להשתדרג משמעותית בזמן הקרוב

ההרחבה המתבצעת בימים אלו בשכונת ורדיה מטרידה את התושבים, אך התוצאות לטווח הארוך דווקא עשויות לשפר את רמת החיים. כל הפרטים בכתבה הבאה

פורסם בתאריך: 13.2.20 15:45

מאת: אילן אליהו, תוכן שיווקי

הצלחות מהירות בעידן הסלפי

שלומי בטאן, בעל חברת ״אופק בטאן״ בנייה וייזום, עונה בצורה מפורטת לתושבי שכונת ורדיה בחיפה: שלומי בטאן, הבעלים של חברת אופק בטאן – בנייה וייזום, הבונה בימים אלה את פרויקט "ורדיה מול הים" בשכונת ורדיה היוקרתית בחיפה, משקיע רבות בבניית תשתיות מתאימות. בטאן קושר את בעיית התשתיות לתרבות הסלפי ולעידן הרייטינג, שבו ההצלחות חייבות להיות מהירות. הצלחות אינסטנט. "אנחנו מדינה של רייטינג. ההצלחות צריכות להיות מאוד מהירות, להיראות מהר מאוד. בנהריה, דאג ראש העירייה לבנות גשר מיתרים ב-25 מיליון שקל, כי גשר הוא דבר שרואים ואפשר לעשות עליו סלפי. אם הוא היה עושה מובל תת קרקעי, מי היה רואה? אף אחד. מבחינת ראש העירייה, זה כסף שיורד לטמיון".

בעיה נוספת, קשה לא פחות, היא בעיית הכבישים. עמליה דואק בסדרת הכתבות המצוינת שלה, "לא זזים", בחדשות 12 הציפה בבירור את הבעיה והתמקדה בשכונות של ערים שמספר התושבים בהן הכפיל ואף שילש את עצמו. וכך קרה שתושבים שקנו דירות חדשות ממיטב כספם מוצאים את עצמם מדי יום ביומו משתרכים בפקקים ארוכים בכביש שנמצא מתחת לבית שלהם. בטאן, שבפרויקט שלו בוורדיה, רוצה למנוע בדיוק את המצבים האלה, מרחיב את היריעה: "העומסים האלה יצרו מצב שבו אנשים שנכנסו לדירות חדשות, פשוט שמו את מיטב כספם על קרן הצבי, כי בפועל איכות החיים שלהם מאוד נפגעה. כחלון, במקום לעשות את מה שהעם צריך, עשה את מה שהעם רצה. העם רוצה 50 אלף יחידות דיור, העם יקבל. רץ ובנה בצורה בלתי מבוקרת ולא במקומות שצריך. עשה וקיבל כותרת. והתשתיות, מה איתן?".

פרויקט ״ורדיה מול הים״ – הדמיה מתוך הפרויקט. הדמיה: פרסום בומרנג

פרויקט ״ורדיה מול הים״ – הדמיה מתוך הפרויקט. הדמיה: פרסום בומרנג

ולא צריך ללכת רחוק כדי לעמוד מול בעיית התשתיות. היא קיימת גם כאן, ליד הבית, בחיפה ובקריות. רחוב חביבה רייך, לדוגמה, אחד הרחובות המבוקשים בחיפה, שילש את מספר תושביו בעקבות הבנייה המאסיבית. מאז חיי הדיירים ברחוב הפכו לגיהינום. "סיפרו לרוכשי הדירות שחביבה רייך הוא רחוב נהדר", אומר בטאן, "זה נכון, הוא היה רחוב נהדר, כשהיו בו 10 או 12 דירות לדונם. אז הוא היה רחוב שקט ונעים, שכיף לגור בו. אבל מה קרה עכשיו, כשמספר התושבים הכפיל ואף שילש את עצמו? אותו זוג צעיר שרכש ברחוב דירה – ראה את הדירה החדשה והיפה שלו ואת הלוקיישן המצוין, אבל אף אחד לא סיפר לו מה יקרה עם התשתית הלא מתאימה. והוא, שהיה רגיל לצאת ברבע לשמונה כדי להגיע לעבודה בשמונה, יוצא עכשיו בשש וחצי ועומד שעה בפקק מתחת לבית שלו. גם ערך הנכס שלו, במקום לעלות – יורד. מדברים על הלוקיישן המצוין במרכז הערים, אבל אף אחד לא מדבר על התשתיות הלא מתאימות. רוצים לחדש? זה רעיון יפה, אבל צריך לחדש גם את התשתיות".

"ורדיה היא שכונה שגדלה מאוד, והיום לצאת מוורדיה בבוקר זה סיוט. כדי לפתור את הבעיה החלטנו לסלול כביש שיווסת את התנועה לכיוון הגיבורים ומשם למנהרות. הכביש יקל מאוד על מי שרוצה לצאת לכיוון תל אביב, חיפה והקריות״.

שלומי בטאן, בעל חברת ״אופק בטאן״: "אותו זוג צעיר שרכש ברחוב דירה – ראה את הדירה החדשה והיפה שלו ואת הלוקיישן המצוין, אבל אף אחד לא סיפר לו מה יקרה אם התשתית הלא מתאימה". צילום: דוד דהאן

שלומי בטאן, בעל חברת ״אופק בטאן״: "אותו זוג צעיר שרכש ברחוב דירה – ראה את הדירה החדשה והיפה שלו ואת הלוקיישן המצוין, אבל אף אחד לא סיפר לו מה יקרה אם התשתית הלא מתאימה". צילום: דוד דהאן

ורדיה מול הים – פרויקט שחושב על היום שאחרי הכניסה לדירות

חברת אופק בטאן בונה בימים אלה את פרויקט ההרחבה היוקרתי של שכונת ורדיה בחיפה, "ורדיה מול הים", הכולל 300 דירות בשישה בניינים מדורגים ומגדל. למען רווחת התושבים, הן בשכונה הוותיקה והן בשכונה החדשה שנבנית, סוללת החברה, בתיאום עם עיריית חיפה, כביש גישה נוסף, שאמור להקל באופן משמעותי על לחצי התנועה בשעות הבוקר עם היציאה של התושבים לעבודה והסעת הילדים לבתי הספר ולגנים. מהסיפור הזה של בניית הכביש, נכון לעכשיו, החברה לא מלקקת דבש.

"אני מנסה לעשות דברים בצורה אמיתית וטובה לאורך שנים למי שאני מוכר לו דירה", אומר בטאן, "וכתוצאה מכך אני לא יכול למכור דירות, עד שלא אסיים את כל התשתית ואת הכבישים, ואת זה אנשים לא רואים, אנחנו מספרים להם על כך. הם מעדיפים לקנות דירה בפרויקט פינוי בינוי, שם אומרים להם: ׳הנה המרכז, הנה תחנת האוטובוס׳. אף אחד לא אומר להם שהם יצטרכו לעבור שבעה מדורי גיהינום באותה תחנת האוטובוס, כי מדובר בעוד 300 משפחות ש'יתלבשו' על אותה התחנה.

"ורדיה היא שכונה שגדלה מאוד, והיום לצאת מוורדיה בבוקר זה סיוט. כדי לפתור את הבעיה החלטנו לסלול כביש שיווסת את התנועה לכיוון הגיבורים ומשם למנהרות. הכביש יקל מאוד על מי שרוצה לצאת לכיוון תל אביב, חיפה והקריות. כשהתחלנו בעבודות, חשבנו בצורה שונה. אמרנו נבנה בניין, נעשה לו חתיכת כביש, נבנה עוד בניין נעשה לו חתיכת כביש, כך עד שנגמור את כל השכונה. אבל אז נוצרה בעיה רצינית. הרעש, הלכלוך והאבק מאוד הפריעו לדיירים מהשכונה הוותיקה, המורגלים באיכות חיים טובה, ולבקשתם הפסקנו להיכנס לעבודה דרך השכונה שלהם, אלא רק מאזור הדר. אבל זה לא פתר את בעיית הרעש, הלכלוך והאבק, ואז הגענו למסקנה שגם דיירים שיקנו מאיתנו דירות וייכנסו לגור, יסבלו בשלבי הבנייה הבאים מאותו מטרד. לכן, קיבלנו החלטה אסטרטגית, שאנחנו עוצרים את השיווק ומוכרים לטווח יותר ארוך. בזמן הזה נסיים את כל התשתיות – הכבישים ועבודות הפיתוח המאסיביות – ואז כשנבנה בניין אחד בתוך אזור מגורים, ההפרעה תהיה קטנה ונקודתית בפרק זמן של 14-12 חודש ובשעות העבודה המקובלות משבע בבוקר ועד שלוש אחר הצהריים".

כידוע, הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות, וההחלטה על סלילת הכביש, החיוני כל כך לאיכות החיים של תושבי ורדיה, לא מיטיבה עם החברה. בטאן: "קונים פוטנציאליים לא מתלהבים. הם אומרים לי שקודם כל הם צריכים לראות את התשתית, ורק אחר כך יחליטו, ואני אומר: ככה קונים דירה עם איכות חיים ל-20 השנים הבאות בלי שאיכות החיים תיפגע. הערך של הכסף שלהם לא יירד, כמו שקרה בחביבה רייך ובשכונות נוספות, בהן מחיר הדירות ירד בגלל איכות החיים שנפגעה. אנשים רגילים להסתכל על הדירה שלהם, על גודל הסלון, על גודל המרפסת ועל הנוף היפה. הם לא מורגלים להסתכל מרחבית על מה שעתיד לקרות להם בתוך השכונה. לכן, 'ורדיה מול הים' מעניקה לרוכשים יתרון ענק. זוהי פנינה שרק תלך ותשביח את עצמה. הרוכשים מקבלים תשתית חדשה שתשרת אותם כשכונה חדשה בשילוב עם השכונה הישנה, לא כנספח".

פרויקט ״ורדיה מול הים״ – הדמיה מתוך הפרויקט. הדמיה: פרסום בומרנג

פרויקט ״ורדיה מול הים״ – הדמיה מתוך הפרויקט. הדמיה: פרסום בומרנג


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שוב בניינים מונוטונים ומשעממים שמכערים את הנוף. בושה.חזירי נדלן הורסים את חיפה

    שוב בניינים מסיביים גדולים משעממים שמכערים את חיפה. בושה שמתירים לחזירי הנדלן להזיק לנוף

  2. זועמים

    שוב חזירי נדלן מכערים את חיפה עם בניינים גדולים מונוטונים ומשעממים. גושי בטון בלי שום חן. מי מתיר את זה??

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרגתם אותנו חנקתם אותנו בניית שכונה זה בשבילכם רק צופר אתם חצבתם הר שלם סתם בשביל למכור את החצץ שלו. מושחתים

  4. עלק ורדיה מול הים

    שלומי ביטאן בשביל למכור את "ורדיה מול הים" אתה מכפיש את שכונת ורדיה האמיתית ולא כמו השכונה שאתה בונה שהיא למרגלות מעונות גאולה-תפסת טרמפ על שכונת ורדיה שהיא אכן יוקרתית -כדי לפרסם ולהעלות את הקרן של "ורדיה מול ים" -מעונות גאולה בקיצור. וכמה בינינים דחסת ולגובה הכל כדי להרויח עוד כסף.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בדיחה עצובה, תכנון לקוי, נוף מכוער, ביזיון חציבה והריסה של הטופוגרפיה היפה שהייתה, מה היה רע בביניינים מדורגים, גועל נפש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר