-->
רוני שטיינברכר עם ילדיו דורון ודור באיצטדיון סמי עופר (צילום: האלבום המשפחתי)
רוני שטיינברכר עם ילדיו דורון ודור באיצטדיון סמי עופר (צילום: האלבום המשפחתי)

"יש לי חלום שדורון תחזור אלינו ושנגיע איתה לסמי עופר"

שנה לחטיפה: לפני 365 יום נחטפה דורון שטיינברכר, אוהדת שרופה של מכבי חיפה, על ידי מחבלי חמאס מביתה בכפר עזה. "היא עוד הספיקה לכתוב לנו שפורצים לה לחדר, ואז נותק הקשר", מספר אביה רוני, "מאז האירוע המועדון מחבק אותנו ועושה את זה בצורה שראויה להערכה גדולה. זה ה-DNA שלו"

פורסם בתאריך: 7.10.24 07:37

לא ייאמן אך כבר שנה חלפה מאז טבח 7 באוקטובר וחטיפתם של 251 ישראלים – גברים, נשים, תינוקות, ילדים, זקנים וחיילים – אל המנהרות של ארגון הטרור חמאס בעזה. למרות שחלפו מאז כבר 365 ימים, בשבי נותרו עדיין 101 חטופים.

ביניהם נמצאת גם דורון שטיינברכר, שנחטפה מביתה בשיכון צעירים בכפר עזה. דורון, אביה רוני, אחיה דור וכל משפחת שטיינברכר הם אוהדי מכבי חיפה כבר שנים ארוכות. למרות המרחק הרב מביתם בעוטף עזה, הם מקפידים להגיע לכל משחק של הקבוצה – בית, חוץ ואירופה. "יש לי חלום", אומר האב רוני, "שלאחר שדורון תחזור אלינו בחיים ולאחר שהיא תעבור הליך שיקום נגיע איתה ליציעים בסמי עופר כדי שהיא תראה עד כמה המועדון הזה תמך במשפחה. פשוט אין לי מילים".

 

דורון שטיינברכר

דורון שטיינברכר

 

רוני זוכר כל פרט מאותו יום נורא. "אשתי ואני היינו בבית שלנו בכפר עזה, ודורון היתה בממ"ד בדירה שלה בשכונת הדור הצעיר", הוא מספר, "מיד עם התחלת ירי הטילים על כל העוטף, כשכולנו יושבים בממ"דים, החמאס חדר את הגדרות מעזה וחדר ליישובים. מהר מאוד המחבלים הגיעו גם לכפר עזה. היינו בקשר עם דורון לאורך כל הבוקר, ובשעה 10:20 נותק הקשר בינינו. היא עוד הספיקה לכתוב לנו שפורצים לה לחדר, ואז נותק הקשר. אחרי ארבעה ימים קיבלנו הודעה קולית שדורון שלחה בווטסאפ לחברות שלה בשעה 10:31, שבה היא אמרה 'תפסו אותי, תפסו אותי, תפסו אותי'".

 

 

ביום ה-107 למלחמת חרבות ברזל פרסם חמאס את הסרטון שבו פנתה דורון ממקום שבייה להוריה ולראשי המדינה וביקשה לעשות הכל כדי לשחרר אותה. זה היה אות החיים הראשון והאחרון ממנה. "מי היה יכול להאמין שאנחנו כבר 365 יום אחרי, ודורון ושאר החטופים עדיין לא שוחררו", אומר רוני בכאב, "בחלומות הגרועים ביותר שלנו לא חשבנו שזה מה שיקרה. בסרטון נראית דורון חיוורת וסובלת מאוד. משהו צריך לעשות את החשבון מה הם סובלים שם ולהביא לסיום את הסיוט הזה".

 

רוני שטיינברכר עם תמונתה של בתו דורון

רוני שטיינברכר עם תמונתה של בתו דורון

 

מיום החטיפה, כשנודע לאנשי מכבי על הקשר ההדוק של משפחת שטיינברכר למועדון, הם עשו הכל כדי לסייע למשפחה. "אין לי מילים לתאר אלו אנשים ואיזה מועדון מצאתי לצדי", אומר רוני, "אם הייתי צריך לבנות תרחיש כיצד מועדון כדורגל צריך להתייחס למשפחה במצב כזה, כל מה שהייתי חושב היה אולי עשרה אחוזים ממה שמכבי עשתה ועושה עבור דורון ועבורנו. דורון, דור ואני מלווים את מכבי עשרות שנים, ומאז האירוע המועדון מחבק אותנו ועוזר לנו לשמור את נושא החטופים בכותרות – ועושה את זה בצורה שראויה להערכה גדולה. זה ה-DNA של המועדון, והוא עושה את זה גם להנצחת הנרצחים וחללי צה"ל. הם נותנים לי להרגיש שאנחנו בני משפחה, וזה מחמם את הלב בימים הקשים שלנו. הם לא ממתינים שנפנה עליהם בבקשות אלא פונים בעצמם, מציעים ושואלים מה עוד ניתן לעשות. היחס הזה הוא מרגש ממש".

כעת, בפרוס השנה החדשה ובמלאת שנה לחטיפת בתו, לרוני יש משאלה אחת: "אנחנו רוצים שדורון תשוחרר, שתימצא העסקה להחזיר אותה בריאה ושלמה ושנגיע איתה לסמי עופר. זה יהיה חלום".

 

חולצה למען השבתה של דורון שטיינברכר

חולצה למען השבתה של דורון שטיינברכר

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר