התליון שעיצב גיל רוזנברג לאורן סמדג'ה
התליון שעיצב גיל רוזנברג לאורן סמדג'ה

לזכר הבן: התליון שהעניק התכשיטן החיפאי לאורן סמדג'ה

מעצב התכשיטים גיל רוזנברג התרגש מאוד מסיפורו של מאמן נבחרת הגברים האולימפית בג'ודו אורן סמדג'ה, ששכל את בנו הבכור עומר שנפל בעזה זמן קצר לפני המשחקים האולימפיים בפריז. בשבוע שעבר הוא העניק לו תליון שמעוצב במיוחד בשבילו - חמש הטבעות האולימפיות ומעליהן מגן דוד

פורסם בתאריך: 8.9.24 07:54

כבר 24 שנה מעצב גיל רוזנברג תכשיטים לפי הזמנה. בסטודיו שלו בשכונת דניה, שכבר מזמן הפך למוסד בעל מוניטין, הוא שוקד על יצירותיו. מאורעות השנה האחרונה השפיעו גם על עבודתו של רוזנברג כאמן יוצר. הוא התרגש מאוד מסיפורו של מאמן נבחרת הגברים האולימפית בג'ודו אורן סמדג'ה, ששכל בחודש יוני את בנו הבכור עומר שנפל במלחמת חרבות ברזל.

רס"ל עומר סמדג'ה, לוחם בחטיבת אלכסנדרוני, נהרג בקרב במרכז רצועת עזה והוא בן 25 בלבד. זה קרה זמן קצר לפני המשחקים האולימפיים בפריז, והאב, בכוחות על אנושיים ובתעצומות נפש, הודיע כי הוא יאמן את הנבחרת באולימפיאדה ושלח מסר מחזק ומאחד לכל עם ישראל.

המקרה הקשה טלטל את רוזנברג, שהחליט לעצב לסמדג'ה תליון שמסמל את האסון והכאב המשפחתי לצד הנחישות והכוח. "במשך שנים רבות התאמנתי בעצמי בנבחרות ישראל בג'ודו, וכשעומר נהרג זה נגע ללבי", מספר רוזנברג, "כולנו כאבנו את נפילתו, וכשעקבתי אחר הנבחרת באולימפיאדה וראיתי את פיטר פלצ'יק זוכה במדליית ארד ואת החיבוק המרגש שלו עם אורן, היה בי רצון חזק לעשות משהו למענו ולהעצים אותו, מתוך החיבור שלי לאדם הזה ומתוך הרצון לעשות טוב לאנשים בתקופה הזו".

 

 

אחרי ימים של מחשבה ועשרות סקיצות הגיעה התוצאה – חמש הטבעות האולימפיות ומעליהן מגן דוד. את התליון העניק רוזנברג לסמדג'ה ביום רביעי. "דימיינתי בראש את הטבעות האולימפיות משולבות עם מגן דוד. עשיתי הרבה סקיצות עד שזה התגבש לי בדיוק בוויז'ן. כשזה היה מוכן פניתי לגיא פוגל, שהתאמן איתי במשך שנים בנבחרת, כדי להבין מהי הדרך הכי נכונה להעניק את התליון לאורן. קבענו יום, באנו לאורן, ישבנו, דיברנו על החיים, על עומר, על החוויה של מה שהוא עובר, והענקתי לו את זה".

סמדג'ה, כצפוי, התרגש מאוד. "הוא הוקיר תודה על המחווה הזו", מספר רוזנברג, "הוא אהב מאוד את השרשרת ומיד ענד אותה על הצוואר. גם אשתו התרגשה מאוד. אני מרגיש שיש לי עוד חבר, עוד מישהו שקרוב ללבי, ממש ככה".

 

גיל רוזנברג ואורן סמדג'ה

גיל רוזנברג ואורן סמדג'ה

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר