"ספר המאה" של הפועל חיפה
"ספר המאה" של הפועל חיפה

"זה ספר של סגירת חשבונות, אסור שאוהדים ירכשו אותו"

בשבוע שעבר החלה המכירה של "ספר המאה" שהוציאה הפועל חיפה לציון 100 שנות המועדון. הספר מעורר סערה בקרב אוהדי הקבוצה ושחקני עבר שכן כמה מהדמויות האייקוניות בהיסטוריה האדומה לא מוזכרות בו, ובהן טל בנין, עדן בן בסט, גילי ורמוט, אפרים גבאי, דובי שטיין ואבי קאופמן

פורסם בתאריך: 4.9.24 14:38

"ספר המאה" שהוציאה הפועל חיפה לציון 100 שנות המועדון ואשר מכירתו החלה בשבוע שעבר, מעורר סערה בקרב אוהדי הקבוצה ושחקני עבר שהספיקו להיחשף אליו.

כדורגלנים ועובדים לשעבר שתבעו את המועדון ואת בעליו יואב כץ (וחלקם זכו בתביעותיהם) לא קיבלו פרקים אישיים בין דפי הספר, ובהוראתו של כץ לא רואיינו כלל, למרות הישגיהם ותרומתם. בין השמות שלא מוזכרים בספר ניתן לציין את קפטן נבחרת ישראל לשעבר טל בנין, את סגן מלך השערים של הפועל בכל הזמנים עדן בן בסט, שחקני בית כמו גילי ורמוט ואייל טרטצקי, את שחקן העבר ומנכ"ל המועדון לשעבר אפרים גבאי, את הפיזיותרפיסט המיתולוגי דובי שטיין שעבד במועדון במשך 52 שנה, ואת אבי קאופמן, שגם הוא כמו גבאי היה שחקן בהפועל ושימש מנכ"ל המועדון בתקופתו של רובי שפירא ז"ל.

שחקני העבר שזכו לפרקים אישיים הם רובי יאנג שהוכתר בתואר שחקן המאה, מלך שערי הפועל בכל הזמנים אברהם גינזבורג ז"ל, יצחק אשכנזי, יצחק אנגלנדר, אבא גינדין, גבריאל תמאש – הזר היחיד שנכלל בספר וששיחק בתקופתו של כץ, האחים סימנדיריס ונציג קבוצת ההווה לירן סרדל. גם בלם העבר יוחנן וולך זכה לפרק אישי, למרות שמאז 1977 ועד היום הוא פעיל ביריבה העירונית מכבי חיפה, תחילה כשחקן, ובהמשך כחבר הנהלה בכיר במחלקת הכדורגל וכיו"ר האגודה כולה שבה הוא פעיל עד היום.

אלי לוונטל, כוכב הקבוצה בשנות ה-70 וה-80 והנציג היחיד של הפועל בנבחרת ישראל באולימפיאדת מונטריאול 1976, אמנם רואיין לפרק אישי בספר, אך לקראת הורדתו לדפוס דרש כץ להשמיט את הפרק כולו בשל ביקורת שמתח כפרשן ברדיו חיפה על הבעלים ועל טעויותיו בניהול המועדון.

לוונטל מסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "בגלל ביקורת מקצועית, עניינית ובעיקר נכונה, כץ החליט כמה ימים לפני ההדפסה של הספר להוציא את עמוד שלם על אלי לוונטל. אחרי שראיינו אותו נציגים מטעם הקבוצה, הוא החליט שאני לא אופיע. שיחקתי בהפועל חיפה כל הקריירה, אני אחד מהשחקנים היותר מזוהים עם המועדון, ויש שיגידו שאני אחד מסמליו. אני ממש לא פגוע כי פה ושם אני מופיע בספר באירועים שכנראה לא ניתן היה להתעלם מהם, אבל זה רק מראה שהספר נכתב לפי הגחמות של כץ. אני אחד מהשחקנים שמופיעים על קיר היכל התהילה של הכדורגל הישראלי, אבל זה כנראה לא מספיק חשוב לו".

 

 

איש משחקני הקבוצה שזכתה באליפות ההיסטורית ב-1999 לא קיבל פרק אישי למרות ששיחקו אז שמות גדולים כמו רן בן שמעון, ג'ובאני רוסו, דמיטרי אוליאנוב ודודו אוואט. עם זאת בספר מופיעים פרקים מכובדים על רובי שפירא, על עונת האליפות ועל ההופעות המוצלחות של האלופה באירופה. תמונת הקפת האליפות – גדול הישגי המועדון במאה שנותיו – מופיעה בכריכה האחורית, בעוד שבשער הספר מופיע צילום של חגיגות הזכייה בגביע ב-2018 ובו נראה גם כץ.

בספר מופיע פרק נפרד על 20 שנותיו של יואב כץ כבעלים, ובפרק אחר מפורטות תקיפות אלימות אישיות של אוהדים כלפי כץ שהצריכו התערבות של המשטרה, מעשי שחיתות כביכול שבוצעו במועדון כמו זיופי חתימות על צ'קים, חלוקת מנויים בחינם תמורת טובות הנאה אישיות, מתן דקות משחק בקבוצות מחלקת הנוער כנגד קבלת שירותים אישיים, ופרשה מינית שבה נחקרו בכיר במועדון ועובדת מתנדבת. זכייתה של קבוצת הנוער באליפות ב-2006, בראשית תקופת כץ, זוכה גם היא לפרק משלה, בעוד שאליפויות וגביעי מדינה לנוער שקדמו לה לא הוזכרו כלל.

את הספר כתב איש התקשורת ברק רום, אשר ידוע כאוהד מכבי חיפה וכבנו של כוכב העבר שלה שני שמילו רום – דבר שהתקבל בזעם על ידי אוהדים אדומים.

"זה ספר של סגירת חשבונות אישיים אשר מפאר את 20 שנות כץ, שברובן לא היו מוצלחות. זה זועק מבין הדפים. אסור שאוהדים ירכשו אותו", אמר אוהד אדום שרכש את הספר.

מהפועל חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כץ מזכיר לי תממשלה שלנו שמחריבה אותנו לצערי..כץ פשוט .. אין לי מילים .שחרר כבר

  2. אדרי אליהו

    כל הכבוד לכץ ! התרומה של טל בנין שווה לאפס להפועל ,ולכל הלקקנים לרדיו חיפה !
    פשוט כפויי טובה !
    שפירא אדם יקר ואהוב ששתו את דמו וסחטו את ממונו !
    כל המוזכרים שהוחרמו מגיע להם !
    כואב לי רק על גבאי אפרים ששימש מנהל ועל עמרם האפסנאי של הקבוצה ,בטח לא לאחרים

  3. קלי האדום

    טל בנין ? רובי ז"ל בכה שראינו את טל בנין שאלה אייפה הבית שלך ? טל עונה אני הומלס. אבי קאופמן ? הקים את מ.ס. רובי כל מי שקשור בקבוצת הבוגדים של הפועל חיפה לא אמור להיות כתוב בספר

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר