-->
עמי דדאון חוגג את הזהב (צילום: לילך וייס רוזנברג, דף הפייסבוק של ההתאחדות הישראלית לספורט נכים)
עמי דדאון חוגג את הזהב (צילום: לילך וייס רוזנברג, דף הפייסבוק של ההתאחדות הישראלית לספורט נכים)

אלוף פראלימפי: עמי דדאון זכה בזהב בפריז

עמי דדאון מאיל"ן חיפה ניצח במשחה ל-100 מטר חופשי במשחקים הפראלימפיים בפריז עם תוצאה של 1:20:25 דקה, לאחר שבמקצה המוקדמות שהתקיים הבוקר הוא קבע שיא פראלימפי חדש. דדאון: "אני מרגיש את כל עם ישראל איתי"

פורסם בתאריך: 30.8.24 20:53

הישג אדיר: השחיין עמי דדאון מאיל"ן חיפה זכה במדליית הזהב במשחה ל-100 מטר חופשי במשחקים הפראלימפיים בפריז. דדאון סיים הערב (שישי) במקום הראשון במשחה בדרגת נכות S4 עם תוצאה של 1:20:25 דקה, והשיג את המדליה שנייה של המשלחת הישראלית לאחר שאתמול זכה לוחם הטאקוונדו אסף יסעור במדליית הזהב.

במקצה המוקדמות שהתקיים הבוקר קבע דדאון שיא פראלימפי חדש – 1:19.33 דקה – ולמרות שבגמר הןא שחה לאט יותר, זה הספיק למקום הראשון.

זוהי המדליה הפראלימפית הרביעית של דדון בן ה-23, וזאת לאחר שבמשחקים הפראלימפיים בטוקיו לפני שלוש הוא זכה בשתי מדליות זהב ובמדליית כסף אחת. .

"זאת סגירת מעגל בשבילי לייצג את המדינה", אמר דדאון בהתרגשות לאחר הזכייה, "היו הרבה אמוציות, סוף סוף לעמוד על הפודיום. העם שלנו עובר תקופה קשה, והשליחות שלי היא יותר גדולה מהספורט. אני אוהב את עם ישראל ומרגיש שהוא חזק. אני רוצה להודות לכל מי שליווה אותי בדרך הזאת, ומקווה שהמדליה הזאת לא תהיה האחרונה. אני מרגיש את כל עם ישראל איתי".

יפה דדאון, אמו של עמי שחגגה איתו לאחר הטקס בפריז אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אנחנו מתרגשים מאוד בשביל עמי על הזכייה. הוא חיכה לה מאוד, זו סגירת מעגל עבורו. בזמנים קשים אלו שהמדינה עוברת, הוא רצה לתת תקווה וכבוד למדינה".

 

 

דדאון, בן 24 מקרית אתא, נולד עם שיתוק מוחין. בשנת 2011 הוא החל את קריירת השחייה שלו בנבחרת העתודה של ישראל, ובשנת 2016 עלה לנבחרת הבוגרת.

בהודעה שפרסמה ההתאחדות הישראלית לספורט נכים נכתב: "עמי דדאון עושה את זה שוב! מדליית זהב ראשונה לעמי במשחקים הפראלימפיים פריז 2024 במשחה ל 100 מטר חופשי – מדליה שמצטרפת לשתי מדליות הזהב ומדליית הכסף מהמשחקים בטוקיו. לאחר 50 מטר השחיין המקסיקני הוביל, אך עמי לא נתן לו שום סיכוי, פתח מבערים וניצח. עמי, חניכו של המאמן יעקב ביננסון ממועדון איל"ן חיפה, שולט בשנים האחרונות בסגנון החופשי – שליטה אותה הוא מוכיח בכל תחרות גדולה כל פעם מחדש. עמי הוא כנראה הספורטאי הישראלי היציב ביותר מבחינת הישגים – אליפות אירופה, אליפות עולם, משחקים פראלימפיים. לכל תחרות כזו הוא מגיע הכי ממוקד והכי מוכן, ובכל פעם מתעלה על עצמו, עושה את העבודה ומגיע למעמד שהוא כל כך אוהב – השמעת ההמנון והעלאת דגל ישראל לראש התורן. מצדיעים לך עמי, מצדיעים לך יעקב".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר