עומר אצילי. הטוב ביותר זה עדיין לא מושלם (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
עומר אצילי. הטוב ביותר זה עדיין לא מושלם (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

מכבי ואצילי כבר לא זקוקים האחת לשני

פורסם בתאריך: 31.7.24 09:14

בינואר, כשצ'רון שרי עזב את מכבי חיפה, הפנמתי שהקבוצה האדירה של ברק בכר, שהסבה לנו אינספור רגעי אושר בשלוש שנותיה, הפסיקה להתקיים במציאות ומעתה תחיה בין דפי ספרי היסטוריה. שרי, שהוא הסמל של התקופה הזאת, היה ההתגלמות של הסיסמה הידועה "האדם לפני השחקן". הוא לא היה סתם אדם, אלא כזה שסוחף אחריו מועדון שלם עם אישיותו הכובשת והחיובית, והוא לא היה סתם שחקן אלא ווינר עם מגע של קסם בכדור. לעומת שרי, אצל עומר אצילי, מעצם נסיבות הגעתו למכבי, התבלט בעיקר מרכיב "השחקן", ואולי בשל כך לא נעצבתי לשמע הדיווחים על כך שהוא לא ישוב לקבוצה הקיץ.

הסיבה שהתקשיתי לייצר חיבור רגשי אל אצילי לא קשורה להתנהגות שלו במדים הירוקים שהיתה לעילא ולעילא. היא נעוצה בשרשרת האירועים שאפשרה את הגעתו לקבוצה מלכתחילה. זאת לא רק הפרשה הקשה לעיכול אלא העובדה שרק בגללה הוא לבש ירוק. כוכב היריבה המושבעת שהופך למושיע של מכבי בעקבות פרשייה מפוקפקת – זה לא החומר שממנו עשויות אגדות מועדון. מעל הצלחותיו של אצילי בירוק ריחפה לעתים תחושה דקה שזכינו בכך בחטא.

אשקר אם אגיד שהתחושה הזאת הציקה לי כשחגגנו את האליפות המתוקה וסוחטת הדמעות ב-2021, שלאצילי היה חלק מרכזי בה, ובטח שלא חשתי כך כשעלינו לליגת האלופות בזכות הגבהת כדור שלו שהובילה לשער המכריע מול הכוכב האדום בלגרד. את צמד השערים שהוא הבקיע בניצחון הבלתי נתפס על יובנטוס בשלב הבתים אנצור לנצח, שכן הם סיפקו לי את אחד מהערבים השמחים בחיי. ובכל זאת, איפשהו בתוך תוכי, הייתי מעדיף שהכובש יהיה דולב חזיזה.

 

 

חזרה של אצילי למכבי מביאה איתה תהיות גם בהיבטי המשחק עצמו. האם הוא יכול לשחזר את היכולת שלו מהקדנציה הקודמת? האם הוא מתאים לסגנון המשחק הגמיש שבכר תכנן לשחק בו? האם הוא ישמור על רמה גבוה גם בעוד שנה או שנתיים? ואם לא, האם חוזה עתק וארוך טווח לשחקן בן 31 הוא לא סיכון גדול מדי? היה קשה להושיב את אצילי על הספסל כשהוא הרוויח 300,000 יורו, וייתכן שיהיה קשה כפליים לעשות זאת כשהוא ירוויח 600,000.

מכבי החתימה את אצילי בזמנו כי היא היתה נואשת לאליפות אחרי עשור שחון, והוא חתם אצלה כי לא היתה לו ברירה אחרת. אבל מאז המועדון התחזק, גם בזכות אצילי עצמו, וחזר לו הצבע הירוק ללחיים. כעת שני הצדדים לא זקוקים האחד לשני כפי שהיו בעבר. זאת היתה ברית המדוכאים, שהפכו מאז לעשירים ומצליחים. אי אפשר לקחת מאצילי את הדברים הנפלאים שהוא עשה על כר הדשא בסמי עופר, והוא ייזכר כאחד מהשחקנים הטובים ביותר בהיסטוריה של המועדון. הוא גם הוכיח שכדור ברשת הוא התשובה הטובה ביותר לטענות שמוטחות בשחקן מחוץ למגרש, אבל הטוב ביותר זה עדיין לא מושלם, ואם זה לא מושלם – זה לא מכבי.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר