חניון מכוניות (צילום: נמרוד אשכנזי)
חניון מכוניות (צילום: נמרוד אשכנזי)

כשהעירייה עושה הכל כדי שלא תגיעו לכדורגל

פורסם בתאריך: 17.7.24 14:41

עיריית חיפה הודיעה הבוקר (רביעי) בנוסח לקוני כי חניון הוט, אשר נמצא סמוך לכניסה למנהרות הכרמל ומשרת את באי איצטדיון סמי עופר, ייסגר עד להודעה חדשה בשל עבודות שיתבצעו במקום. לפי העירייה, בעקבות כך ייגרעו כ-400 מקומות חנייה בסביבת האיצטדיון, ואלו מצטרפים למאות החניות שבוטלו בשנה שעברה לאחר סגירת חניון P6. ואיזו אלטרנטיבה מציע ראש העיר לאוהדים? להפסיק להתעצל.

מאז שיונה יהב שב ללשכת ראש העיר נשמעו תלונות רבות של אוהדי מכבי חיפה על כך שהעירייה חזרה לחלק דוחות חניה, וביתר שאת. כשיהב נשאל על כך בריאיון ברדיו חיפה הוא אישר זאת ואמר בגאווה: "אוהדים נחמדים, לא שנפסיק לחלק דוחות – אנחנו נגביר את האכיפה. יש 30,000 חניות, רק שאתם מתעצלים לעמוד בהן, אתם רוצים לעמוד ליד הכניסה. זה לא ילך. לא רק שניתן דוחות, גם נגרור את הרכבים. ראו הוזהרתם".

לפי יהב, האוהדים הם לא רק עצלנים אלא גם לא חיפאים, "60 אחוז מהם באים מבחוץ", הוא טען בריאיון. במילים אחרות, הם לא הצביעו בעדו אז הם לא מעניינים. ולא רק שהם לא חיפאים, הם גם פושטקים ש"עומדים על הדשאים והורסים כל חלקה טובה". ובעיקר, הם כפויי טובה, "בנינו והוצאנו הון תועפות כד לבנות חניונים בכל הסביבה", קינח יהב, "אל תעשו לנו בלגנים כי אנחנו לא ניתן, הם יחטפו". בין תוכחה אחת לשנייה הוא גם קרא לקהל האוהדים להשתמש בתחבורה הציבורית ובמטרונית שמגיעה עד לאיצטדיון.

 

 

זוהי קריאה חשובה ויש לברך את ראש העיר עליה, אך כדי שהאוהדים יזנחו את המכונית הפרטית, התחבורה הציבורית צריכה להיות טובה יותר. המטרונית המתוגברת נאלצת לעמוד גם היא בפקקים, בגלל מכוניות שחוסמות את הנתיב שלה ללא פיקוח. וכשהיא כבר מצליחה לצאת מהם, היא לא מסונכרנת עם קווי האוטובוסים האחרים, שאינם מתוגברים וחלקם אף מסיימים את עבודתם לפני תום המשחק. מי כן זוכה לתחבורה ציבורית משודרגת? דווקא האוהדים חסרי זכות ההצבעה שמגיעים מחוץ לעיר ונהנים מתגבור תנועת הרכבות, באדיבותה של הנהלת מכבי.

המלחמה ברכב הפרטי היא צו השעה – הוא מזהם, מרעיש ויש יותר מדי ממנו בכבישים העמוסים לעייפה. אך לא נראה שהמוטיבציה של העירייה להקשות על נהגי המכוניות מגיעה משם, אלא דווקא ממקומות אחרים – בוז לאוהדי הכדורגל הברברים, כמיטב הסטריאוטיפ, לצד רצון להעשיר את קופת העירייה. כדי לעשות שינוי אמיתי צריך להשקיע באלטרנטיבות תחבורתיות טובות ואמינות ובעידוד הציבור להשתמש בהן. הטפות המוסר לא יעזרו אם לא יעמוד מאחוריהן אוטובוס שייקח את האוהד הביתה בבטחה ובמהירות. יש גם לזכור את המשחקים שמתקיימים בשבת, שלהם אין פתרון תחבורתי בעתיד נראה לעין.

אך לפני הכל, על קברניטי העיר להפנים שמכבי היא הדבר המוצלח ביותר שקורה בעיר הזאת והיא מקור גאוותה. האוהדים שמגיעים מחוץ לעיר הם לא אויבים, להיפך – הם אוכלים כאן, שותים כאן, לפעמים גם ישנים כאן ומפרנסים עסקים רבים בעיר. אם עניי עירכם קודמים, תדאגו שיוכלו להגיע בתחבורה הציבורית אל האיצטדיון ולשוב ממנו הביתה, לפני שאתם מטילים עליהם עוד דוחות וקנסות. במקום להתנשא על האוהדים ולזלזל בהם, אולי כדאי לנסות להידבר איתם ולהבין מדוע הם בוחרים ברכב הפרטי. כי האוהדים אינם יריבים, הם נכס שצריך לשמור עליו.

 

תגובות

8 תגובות
8 תגובות
  1. שחר דוד

    צודק לחלוטין יש להכין תוכנית לתיגבור התחבורה הציבורית על מנת להוריד את העומס.שאטלים יפתרו את הבעייה.בעבר דובר על כךאך לצערי הרב זה נתקע מול משרד התחבורה.ממנכ"ל מכבי איציק עובדייה היה מוכן אף לממן חלקית את השאטלים.במידה ותוכן תוכנית מקיפה שתתן מענה הולםרב?האוהדים יזנחו את הרכב הפרטי.חשיבה ביחד כל הגורמים תתן פתרון הולם נגיש ויעיל

  2. שחר דוד

    צודק לחלוטין יש להכין תוכנית להסעות המונים שאטלים למשחקים .יחד כל הגורמים לתת פתרון זמין יעיל נגיש על מנת שהאוהדים לא יגיעו עם רכבים שגורמים לפקקים אדירים ומהווים גם סכנה בטיחותית כביש 4 נחסם לפני המשחק ולאחריו פקקי ענק ועומסים כבדים מפירים ומפריעים לאיכות החיים של תושבי טירת כרמל ונאות פרס .מנכ"ל מכבי חיפה הסכים לממן חלקית את השטחים אך הנושא נתקע במשרד התחבורה.

  3. גבי

    ראש עיר מטומטם.
    מצד אחד טוען שהרוב לא מהעיר ומצד שני שלא יבואו עם אוטו,איך הוא מצפה שזה יקרה?
    איכס איזה גועל נפש וחבל כי הוא יפסיד במלחמה הזאת ואם מכבי לא תתערב אז גם היא תפסיד

  4. לקנוס וכמה שיותר. חוקי התנועה לא לבחירה אם אתה אוהד

    מוצלח? על אוהדי חיפה להפנים שמכבי חיפה לא קבוצה עירונית אלא בבעלות םרטית, שיש עוד ענפים מאשר כדורגל ועוד קבוצות בעיר, שהבכיינות על גריעת חניונים היא בכיינות ושתגיעו בנסחעה משותפת עם אוהדים אחרים וככה תחסכו את הפקקים שאתם יוצרים

  5. מיכאל

    יהב מתגאה ומבטיח שיחלק יותר דוחות ובמקביל העלה את הארנונה בחיפה למקסימום האפשרי. הוא בן 80 בקדנציה האחרונה שלו אין לו מה להפסיד.

  6. יש מנכל חברת אצטדיון שיתנו הם את הפתרונות

    מאד מאד פשוט – שהמשטרה לא תאשר את האצטדיון למשחקים עד שיתנו פתרון תחבורה אליו וממנו בתחבורה ציבורית מלאה
    כולל 30 אוטובוסים שייכנסו לחניונים ויחכו להחזיר אוהדים לתחנות שונות וחניונים מחוץ לעיר שמהם יהיה שאטל לאצטדיון
    המשטרה צריכה להודיע שבלי שמנכ"ל האצטדיון בא אליה עם פתרון מלא היא לא נותנת אישור הלאה לשחק בו.

  7. דוד

    בגלל זה בונים בנאות פרס עוד שני קווי מטרונית להגדיל את התפוקה בתחבורה הציבורית . וקןמץ החיפאים שמתנגדים לה. פשוט פוגעים בכולם ובעצמם

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר