אוהדי מכבי חיפה (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
אוהדי מכבי חיפה (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

רק בקשה אחת: תראו אותנו

פורסם בתאריך: 15.7.24 10:58

האוהדים הוותיקים ודאי זוכרים איך מכבי חיפה נהגה פעם לחזר אחריהם בכל קיץ בתחנונים שירכשו מנוי. שלל מבצעים והטבות הוצעו לרוכשים – כרטיסים בחינם למשחקים באירופה ובגביע הטוטו, מרצ'נדייז, מפגשים עם שחקנים ואפילו כרית מהודרת בצבע ירוק לריפוד הכיסאות חסרי המשענת ביציעי קרית אליעזר. קצת יותר מעשור אחר כך, עם איצטדיון חדיש ומפואר, שלוש אליפויות עוצמתיות, קמפיין אחד בליגת האלופות וביקוש אדיר לכרטיסים, נראה שמכבי לקתה בתסמונת מלכת היופי, ובעלי המנויים מרגישים כמו החבר מהתיכון שנזנח מאחור.

לצד ההצלחה בשנים האחרונות נשמעו מדי פעם טרוניות מהקהל על מחירי כרטיסים מופקעים שגובות קבוצות יריבות במשחקי החוץ ושמכבי לא עושה מספיק כדי להיאבק בהם, על המחירים בחנות המועדון, על השירות שנותן משרד הכרטיסים ועל עוד נושאים שייראו למתבונן מהצד שוליים עד קטנוניים. אבל מי שיקשיב היטב למה שמנסים האוהדים להגיד יגלה בקשה אחת פשוטה – תראו אותנו.

אתמול (ראשון) נרשם חיכוך נוסף בין הקהל למועדון, כשעמותת היציע הצפוני וארגון הקופים הירוקים קראו לאוהדים להחרים את המשחק נגד הפועל באר שבע במסגרת רבע גמר גביע הטוטו בשל מחיר הכרטיסים הגבוה (60 שקל ביציע הצפוני, 70 ביציע המשפחות). החריקות החלו כבר לפני כמה שבועות, כשמכבי הודיעה שלא תאפשר לבעלי המנויים להעביר את הכרטיס שלהם לאדם אחר במשחקים "בעלי ביקוש גבוה" כהגדרתה, כדי שככל הנראה תוכל למכור אותו בעצמה בעלות גבוהה יותר.

 

 

"למי שתהה למה לאחר חמש שנים רצופות של עליית מחירי המנויים, המחירים השנה נותרו זהים, הנה לכם פרומו למה שיקרה בעונה הקרובה – אנחנו נשלם את העלייה ש'חסכו לנו'", נכתב בהודעה של הקופים אמש. בין אם זה נכון או לא, הדברים הללו מבטאים תחושה רווחת שמכבי מתייחסת אל הקהל שלה בציניות, אפילו כשהודיעה שלא תעלה את המחירים מתוך התחשבות באוהדים "בשל התקופה המורכבת, בצל המלחמה ולאור המצב הכלכלי".

התייקרות מחירי המנויים והכרטיסים בכל שנה עד השנה והפיכת החברות במועדון הגרין פלוס (160 שקל בעונה בגרסתה הבסיסית) למצרך חובה, כמעט הכפילו את ההוצאה השנתית לאוהד הממוצע תוך פחות מעשור. אבל הקהל ממשיך למלא את האיצטדיון והביקוש רק הולך וגובר. אם פעם מכבי היתה זקוקה לכל אוהד, היום על כל בעל מנוי יש עוד שלושה אוהדים שמתחממים על הקווים בסלון ביתם, והמועדון יודע זאת היטב.

מחדשי המנויים הפכו מאוהדים מובחרים שצריך לשמור עליהם למי שתופסים כיסאות שאפשר יהיה למכור בכסף רב יותר לקהל הרחב במשחקים בעלי ביקוש גבוה. ולכן, במקום לתגמל אותם על המסירות ועל התמיכה, מטילים עליהם גזרות חדשות בכל עונה, בבחינת מס רכוש. הם מבקשים שיתייחסו אליהם כאל שותפים במועדון, והוא מצדו מתייחס אליהם כאל חברים במועדון לקוחות עם שלל התניות ואותיות קטנות.

מכבי צריכה לזכור שמספיקות שתיים או שלוש עונות ללא תארים כדי שאוהדי ההצלחות ינשרו ויותירו קרחות ביציעים, ומי שיישארו שם בשבילה אלה אותם הווטרנים למודי העשור השחור, גם בלי שיקבלו כרית מהודרת בצבע ירוק. אבל אסור לה לנצל זאת כעת כשהיא במיטבה, ולא מחשש שהיא תפסיד אותם, הרי הם ילכו אחריה באש ובמים, אלא פשוט כי זה לא ראוי ואפילו מעליב.

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. אריה.

    מצד אחד רוצים רכש יקר )אצילי)
    מצד שני רוצים לנהל את המועדון בשקל וחצי.
    תמכרו את המנוי ולכו .

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הירוקה מהכרמל
    האוהדים מכניסים למועדון לפחות מחצית מהתקציב באמצעות רכישת כרטיסים ומנויים, לכן יש להם את מלוא הזכות להביע את דעתם על ההתנהלות של המועדון.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר