מימין: יעקב שחר, שינו זוארץ, יונה יהב, אברהם קליין ואור שחף (צילום: מיכה בריקמן)
מימין: יעקב שחר, שינו זוארץ, יונה יהב, אברהם קליין ואור שחף (צילום: מיכה בריקמן)

ערב הוקרה לגדול שופטי הכדורגל בישראל אברהם קליין

באירוע הוצג בהקרנת בכורה עולמית סרט דוקומנטרי על פועלו של אברהם קליין, בהפקתו של ערוץ הטלוויזיה הספרדי מוביסטר שתיעד את שופט הכדורגל לשעבר בארץ במשך שבוע. קליין: "זכיתי להיבחר ליקיר העיר ולייצג את מדינת ישראל ואת חיפה בשלושה מוונדיאלים ובשתי אולימפיאדות לבעלי צרכים מיוחדים"

פורסם בתאריך: 11.7.24 14:13

ערב הוקרה לשופט הכדורגל הבינלאומי לשעבר אברהם קליין נערך אתמול (רביעי) במועדון הספורט העירוני גלי חיפה, שבו הוא מקפיד להתאמן כמה פעמים בשבוע. במהלך הערב הוצג בהקרנת בכורה עולמית סרט דוקומנטרי על פועלו של קליין. את הסרט הפיק ערוץ הטלוויזיה הספרדי מוביסטר, שהתלווה אל קליין ותיעד אותו בארץ במשך שבוע.

באירוע השתתפו ראש העיר יונה יהב, שגריר הונגריה בישראל זולטן סנטגיורגי, נשיא מכבי חיפה יעקב שחר, מנכ"ל מכבי איציק עובדיה, יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, שחקני ושופטי כדורגל בעבר ובהווה, ועוד.

קליין, שנולד ברומניה בשנת 1934, שרד את השואה והגיע בגיל 13 להולנד עם 500 ילדים יהודים שעברו את התופת. כעבור שנה, באוקטובר 1948, הוא עלה לישראל. קליין נחשב עד היום לגדול שופטי הכדורגל בישראל בכל הזמנים, ובכל שנות פעילותו הוא שמר על מגוריו בחיפה.

באירוע פנה יהב לקליין ואמר לו: "אתה איש אהוב, כולם אוהבים אותך, ומה שהכי יפה בך זה הצניעות. זה היופי שבך – את הכל אתה עושה בהצנע לכת. אני מודה לך על כל מה שהענקת לנו בעולם הכדורגל ומאחל לך שתתהלך בעיר הזו עוד שנים רבות בצניעות שכל כך מאפיינת אותך".

 

 

מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה אור שחף שהנחה את האירוע, אשר התקיים זמן קצר לפני חצי גמר היורו בין אנגליה להולנד, אמר: "שום קבוצה או נבחרת ישראלית לא זכתה מעולם להגיע למעמד הזה באירופה, ובוודאי לא בגביע העולם בכדורגל – המונדיאל. אבל יש ישראלי אחד שכן זכה להגיע לרגעים האלה, ולא סתם ישראלי אלא חיפאי, משלנו. ולא סתם להגיע לאליפות העולם אלא לשפוט באחד מהמשחקים הגדולים בכל הזמנים בין – ברזיל לאיטליה במונדיאל 1982. ואם זה לא מספיק, אז לשמש קוון במשחק הגמר של אותו טורניר. ועוד לא הזכרנו את אולימפיאדת מקסיקו 68', את מונדיאל 70' במקסיקו שם הוא שפט את פלה הגדול, את מונדיאל 78' בארגנטינה – וזה באמת רק על קצה המזלג. האיש המיוחד הזה הוא אברהם קליין".

קליין הנרגש סיכם ואמר: "אני מודה לחברה הכלכלית ולמועדון גלי חיפה שהפך למקום האימונים שלי, ולכן אין מתאים ממנו לארח אירוע כזה. תודה לכולכם שפיניתם ערב לצפות בחיי הפרטיים ובמיוחד המקצועיים. זכיתי להיבחר ליקיר העיר חיפה, כמו גם לייצג את מדינת ישראל, את עירי חיפה ואת ההתאחדות לכדורגל בשלוש אליפויות עולם ובשתי אולימפיאדות לבעלי צרכים מיוחדים שבהן התנדבתי לשפוט. קריירת השיפוט שלי התפרשה על פני ארבעה עשורים והביאה אותי לגדולי האיצטדיונים בעולם. אין גאה ממני שבחיפה נבנה ופועל אחד מהאיצטדיונים היפים בעולם, ועל כך תודה ליהב שבזכותו הוא נבנה. תודה להתאחדות הישראלית שעמדה מאחוריי לאורך כל הדרך, וכמובן למשפחתי".

 

אברהם קליין עם יונה יהב (צילום: מיכה בריקמן)

אברהם קליין עם יונה יהב (צילום: מיכה בריקמן)

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר