ברק בכר. התחיל לעבוד, ולא רק על הדשא (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
ברק בכר. התחיל לעבוד, ולא רק על הדשא (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

בכר המאמן מודאג, אבל בכר הקמפיינר יכול להיות אופטימי

פורסם בתאריך: 2.7.24 16:31

כמו בתסריט שנכתב מראש, מכבי חיפה הושפלה אתמול (שני) כשהפסידה 5:1 במשחק אימון מול הנבחרת האולימפית. על הקווים, בחולצת פולו שחורה ואופיינית, עמד המאמן והתסריטאי ברק בכר, שבטח לא רצה להפסיד לעיניי כ-1,000 צופים במגרש בלוד יום לפני שהקבוצה יוצאת למחנה אימונים, אך גם ידע שהוא יכול להרוויח מכך.

יש שני ברק בכר, זה הרשמי והממלכתי שהרגיע הבוקר בנתב"ג לפני הטיסה לספרד ואמר שהוא "מאמין שנהיה מוכנים". ויש את זה הבלתי רשמי שמסביבתו יצאה במקביל הכותרת שהכריזה: "חייבים להתחזק עוד, בכר לבד לא יביא אליפות". בכר הישן והטוב חזר, והוא התחיל לעבוד.

בקיץ שעבר, בערך באותה התקופה, מאמן הקבוצה דאז מסאי דגו דאג להדגיש שהוא סומך על המנהל המקצועי גל אלברמן ועל הצוות שלו שיביאו את השחקנים הדרושים. את בכר לא תשמעו מתבטא כך. הוא סומך רק על עצמו, ואת מה שהוא מתקשה להשיג בחדרים הסגורים ישיגו בשבילו הכותרות הנזעקות והטוקבקיסטים הקפריזיים שנוהים אחריהן, ומאבדים את שלוותם ככל שנוקפים הימים ושחקני רכש חדשים אינם מגיעים.

בכר השכיל להבין למן הרגע הראשון בקדנציה הקודמת שאת מכבי מנהלת ביד רמה משפחת שחר, ואת המשפחה מנהלים לא פעם האוהדים, ואותם מנהלות הכותרות במין מעגל קסמים שכזה. באמצעים אברם גרנטיים הצליח בכר לשבות בקסמיו את תקשורת הספורט המקומית, והיא משמשת לו לעתים פלטפורמה להעברת מסרים חתרניים אל הקהל, וממנו אל קברניטי המועדון.

 

 

כפי הנראה, במכבי של היום אין דרך אחרת להצליח. על כך יכול להעיד דגו שהתחיל את העונה הקודמת עם שוער שהוא לא בחר, עם קשר אחורי זר מתחתית רשימת הסקאוטינג, בלי מגן שמאלי מחליף ובלי שחקני אגף כמעט. דגו הוא מאמן כדורגל טוב שעתידו לפניו, אבל כל כולו מושקע במגרש. בכר לעומתו הוא מנהל, סטורי טלר וקמפיינר מוכשר.

עסקת הרכישה המסתמנת של הקשר איתן אזולאי ממכבי נתניה רק ממחישה את כוחו של בכר במערכת המורכבת של מכבי חיפה. לפי הפרסומים, מכבי עתידה לשלם כמיליון יורו לנתניה תמורת אזולאי וגם להעביר אליה שני שחקנים, כשאחד מהם הוא מאור לוי שהצטיין בשנה שעברה כמושאל במדי מכבי פתח תקוה וכבש את השער המצמק במשחק האימון אמש. אין אף מאמן אחר שהיה מצליח לגרום ליעקב שחר לשלם מחיר אסטרונומי של יותר משני מיליון יורו על שחקן ישראלי. רק בכר וצבא האמת שלו יכולים.

בכר אינו דמות נכלולית כלל וכלל, להיפך. הוא משתמש בכל ארסנל הכלים העומד לרשותו לטובת הצלחתה של מכבי, וגם לטובת הקריירה שלו עצמו. הוא הצליח היכן שנכשלו רבים בעשור השחון כשהפנים שאליפויות לוקחים קודם כל על שולחן המשא ומתן, ורק אחר כך בעבודה קשה במגרש האימונים.

שלושה ימים לפני התבוסה מול הנבחרת האולימפית הפסידה מכבי 3:1 למכבי פתח תקוה במשחק ההכנה הראשון לעונה. היא עשתה זאת בסגל חסר אמנם, אך נראתה אובדת עצות. בכר המאמן בוודאי מודאג, אבל בכר התסריטאי יכול להיות מרוצה. התוצאות הללו משרתות היטב את הנרטיב שלו – הוא זקוק לרכש איכותי ומהר. במקרה שלא יקבל את מבוקשו, התוצאות הרעות רק יחזקו את הסיפור שהוא שומר בינתיים במגירה. אם מכבי תצליח העונה, בכר יסתמן כמושיע שעשה זאת למרות הקשיים, ואם תיכשל – הרי הכתובת היתה על הקיר כבר בקיץ.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר