דיא סבע. כדורגלן, לא אשף תקשורת או מומחה לניהול משברים (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
דיא סבע. כדורגלן, לא אשף תקשורת או מומחה לניהול משברים (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

אין שום דבר חיפאי במחאה הזו

פורסם בתאריך: 26.6.24 11:03

הרשתות גועשות, התגובות מקצינות, הסיסמה "לא רוצים את סבע במכבי" נכתבת באופן אוטומטי באחד מכל שלושה טוקבקים, כאילו עומד מאחוריהם צבא של בוטים ולא אוהדים בשר ודם. מנגד, מכבי חיפה משדרת עסקים כרגיל ולא עושה מזה עניין. מה כבר קרה? בסך הכל עוד שחקן שחזר לסגל מהשאלה. עניין שבשגרה.

מכבי לא לגמרי טועה. לפי העובדות היבשות, אכן מדובר בעוד שחקן שחזר מהשאלה. דיא סבע בעצם לא עשה דבר, לטוב ולרע. הוא לא כתב את הטקסט המכונן שאשתו שיתפה, והוא בטח לא תמך בפעילות טרור. הוא פשוט לא התנהל בחוכמה וברגישות מספקת, ומכבי היתה יכולה לעשות יותר, הרבה יותר.

סבע לא זיהה נכון את הסנטימנט בציבור הישראלי החבול וההמום, ימים אחדים אחרי זוועות 7 באוקטובר. ובכל זאת, מדובר בסך הכל בשחקן כדורגל, שלא מצופה ממנו להיות אשף תקשורת או מומחה לניהול משברים. ממכבי, המועדון הגדול בישראל עם מערך תקשורת משומן ומיומן, דווקא כן היה מצופה לנהל את המשבר הזה טוב יותר. אך מילים רבות כבר נאמרו בנושא, ולא נראה שהן מזיזות למישהו ברחוב המסגר, שם נתלו באישון לילה שלטי מחאה נגד סבע.

גם אם רק קומץ אוהדים עומד מאחורי המחאה הזאת, היא בהחלט עוצמתית ונוכחת, ובעיקר ראשונה מסוגה בקרב הקהל. היא מאותתת על שינוי כיוון מסוים ברוח המנשבת ביציעים, שמנוגדת לחלוטין לאתוס של מכבי, שהיא מיקרוקוסמוס של העיר חיפה.

 

 

המכביזם החיפאי שונה מזה התל אביבי. הוא התבטא תמיד בקבלת האחר, בפלורליזם, בניצחון מעל הכל אבל לא בכל מחיר, ובדו קיום ביציע, שלעומת זה שבעולם האמיתי לא היו בו אף פעם חריקות. אצל המכביסטים מהצפון בוחנים את השחקנים לפי מידת הלב שהם משאירים על המגרש ולא משנה אם הלב הזה נתון למוחמד, לישו או לקב"ה.

יהיה מטופש לקבוע שכל החיפאים בעד החזרה של סבע ושכל המתנגדים לה גרים מחוץ לעיר. אבל הביקורת הבוטה ברשתות החברתיות, והחל מאתמול גם במרחב הפיזי, לא מאפיינת את הרוח החיפאית המתונה והבלתי מתלהמת. אותה הרוח שעיצבה את המועדון כפי שהוא והפכה אותו לאהוב כל כך בכל ברחבי המדינה.

החיפאיות היא סוד ההצלחה האמיתי של מכבי, וכדי להמשיך להתקיים כמועדון לכל המשפחה ולכל משפחה, מוטב שהקהל ישכיל לשמור על הנוסחה שעובדת כבר 111 שנה – הנוסחה החיפאית.

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שוב מ. חיפה מחרבת אותנו.
    קודם קבלה מגורש אשר אנס 2 קטינות
    ועכשוי, אחד שמשפחתו עם דעות קיצוניות נגדנו. ברור שזה אצלו במשפחה !!
    שיעבור להפועל !!

  2. למשתמש האנונימי

    לא הפנמת את רוח הכתבה. גם השימיש במונח "דעות קיצוניות נגדנו" לג מלמד על הבנת הסיטואציה. אוהדי מכבי הם מגוום עצום. בחיפה, הימין הלאומני הירושלמי, או זה שמוסווה היטב אבל לא פחות בהמי של מכבי תל אביב, אים לו ביטוי בהתנהחות של העיר הזאת. שנאת ערבים באשר הם ערביפ, בטח אם הם מעיזים לומר משהו, לא מאפיינת את מכבי חיפה. מכבי חיפה היא מועדון חיפאי, לפני הכל. לא מועדון של המשרד לביטחון לאומי או של מרכז הליכוד

  3. ליאור

    אנחנו רוצים דיא בחיפה ולא נאפשר לקומץ להפריע לקבוצה ואני בטוח שרובם לא אוהדי מכבי חיפה , קדימה דיא סבע לעוד אליפות ירוקה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר