הפורום הבין משרדי אשר מונה כדי לגבש המלצה לחלופה מוסכמת בנוגע להכפלת מסילת החוף בתחומה של חיפה, ממליץ על חלופה של שתי מסילות פרבריות ושתי מסילות מהירות שיעברו במנהרות בין גשר חירם לחוף הכרמל. בפורום, ושאותו ריכז משרד התחבורה, היו חברים נציגים ממשרד התחבורה, ממשרד האוצר, מרכבת ישראל, מעיריית חיפה, מהחברה להגנת הטבע, ממחוז חיפה של מינהל התכנון, מרשות להתחדשות עירונית ומהמועצה הלאומית לכלכלה.
"רוב חברי הפורום רואים בחלופה זו את החלופה בעלת הסיכוי הגבוה ביותר לענות על צורכיהם של מרבית בעלי העניין הן בהיבט התחבורתי והן בהיבט האורבני", נכתב בסיכום עבודת הפורום, כאשר הגורם היחיד מבין חברי הפורום שמתנגד לחלופה זו הוא משרד האוצר.
חלופה זו כוללת שתי מסילות פרבריות ושתי מסילות מהירות שיעברו כאמור במנהרות בין גשר חירם לחוף הכרמל. תחנה אחת – בבת גלים – מיועדת לרכבות פרבריות בלבד, ושלוש תחנות מיועדות לעצירת רכבות פרבריות ומהירות – בלב המפרץ, בקריית הממשלה ובחוף הכרמל. עלותה של חלופה זו היא 13.1 מיליארד שקל.
העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה
הסוף ידוע נקבל 4 מסילות דרך החוף ולתוך חיפה
החלטה מטופשת להשאיר רכבת פרוורית לאורך החוף אז מה עשינו בזה??
כל הרעיון היה שהרכבות לא יהיו חיץ בין השכונות לים??
כמובן אף אחד לא מתכוון לבצע את המנהרות, אז הכל ישאר על הנייר
בסוף נקבל עוד שני מסלולי רכבת לאורך החוף וכל פארק הכט והעיר התחתית יהרסו
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
ואז תנשק לשלום את פרויקטי שיקום השכונות
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
עדיף לבטל את תחנת השמונה ובת גלים והמטרוניות יבצע שינוע בין לב המפרץ לחוף הכרמל ואז אפשר לחבר את העיר לים ולחוך כסף נביל חורי