חברת כביש חוצה ישראל פרסמה הליך בין לאומי למיון מוקדם של הקבוצות שישתתפו במכרז הזכייני של פרויקט הרכבת הקלה מחיפה לנצרת, אשר יתפרסם ברבעון הרביעי של שנת 2021.
הליך המיון המוקדם מתפרסם שלושה חודשים לפני המועד המקורי שבו אמור היה לצאת, וזאת בעקבות החלטת משרד התחבורה להאיץ את הפרויקט כחלק מהמדיניות להניע את המשק קדימה בצל משבר הקורונה. ההליך פונה לחברות בין לאומיות ומקומיות בעלות ניסיון במתן שירותים דומים בתחום הרכבתי. הקבוצות שישתתפו בשלב המיון המוקדם יידרשו לעמוד בדרישות סף בסיסיות לאיתנות פיננסית אשר תואמת לפרויקט בסדר גודל זה.
הקבוצות שיאושרו בשלב המיון המוקדם יורשו להשתתף במכרז הזכייני – מכרז לפעולות תכנון, הקמה, מימון, הפעלה ותחזוקה של קו הרכבת החדש, שיוזם משרד התחבורה באמצעות חברת כביש חוצה ישראל.
מסלול נסיעתה של הרכבת הקלה יתחיל במרכזית המפרץ בחיפה ויסתיים בתחנת תופיק זיאד בנצרת. אורכו של הקו יהיה כ-41 ק"מ והוא יכלול 19 תחנות איסוף והורדת נוסעים, חניוני חנה וסע, מתחם תחזוקה ומרכז בקרה.
העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה
בזיון הבזבוז על פרויקט מיותר כזה
10 מליארד שקל שיכלו ללכת להזנקת הכלכלה בחיפה ובנצרת אחרי המגיפה. לממן סיוע לעסקים, שיקום מפעלים. בניי בתי ספר ובתי חולים ועוד.
10 מליארד שקל ייזרקו לפח האשפה על רכבת איטית מיותרת שרוב היום תיסע ריקה..
הטמטום במדינה גרוע מהקורונה.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
למה כל כך הרבה תחנות? רכבת קלה ועוד בינעירונית היא לא אוטובוס, לא הגיוני שכל שניה תהיה עצירה. 19 תחנות מתוך 41 ק"מ זה המון.
א/ז
פשוט מיותר ולא יקדם את חיפה בכלום
משה
יהודים יוכלו להשתמש בה?
עמרי
למה לנצרת? מה יוצא לחיפה? עוד הגירה?
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
חיפה גם ככה נהפכת לערבית וחרדית אז מה זה משנה כבר, עיר בגסיסה.