גזבר העירייה החדש רוני בן חיים חשף אתמול (שלישי) בישיבת מועצת העיר את רשימת הכבישים החדשים שעיריית חיפה מעוניינת לסלול מרכס הכרמל מערבה. לפי הפירוט שהציג בן חיים מקדמת העירייה סלילה של ארבעה כבישים חדשים לכיוון כביש החוף מארבע שכונות – כרמליה, דניה, רמת בגין וצפון שכונת אחוזה (מרחוב הרופא).
במהלך הדיון באישור תקציב הפיתוח של העירייה לשנת 2020 השיב בן חיים לשאלתו של חבר המועצה מוטי בליצבלאו שביקש ביאור לפשר הקצאה של שני מיליון שקל ל"תכנון ירידות מרכס הכרמל מערבה", שמקור המימון שלה הוא נטילת הלוואות. בליצבלאו שאל מהיכן ייסללו הכבישים ולאיזה כיוון, וגזבר העירייה השיב: "מדובר בקידום ירידות חדשות עם העדפה לתחבורה ציבורית לכיוון כביש החוף מהשכונות כרמליה, דניה ורמת בגין ומכיוון רחוב הרופא. התוכנית המלאה תוצג בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבוא היום".
יצוין כי קיימת תוכנית מאושרת בלתי ממומשת לסלילת כביש שיחבר את רמת בגין לדרך פרויד, אך מדבריו של גזבר העירייה, שהגדיר את כל ארבעת הכבישים כחדשים, עולה כי כעת מקדמת העירייה תוואי כביש חדש מרמת בגין מערבה.
גם תוואי הכביש מדניה מערבה מעורר עניין רב לנוכח העובדה שבהחלטתה מחודש ספטמבר 2016 לאשר את תוכנית המתאר החדשה של חיפה קיבלה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה את התנגדותו של ועד הפעולה של שכונת דניה, שדרש לבטל את סימונו של כביש נחל עובדיה בתוכנית המתאר כתוואי דרך לבדיקה. הכביש הוצע מדניה מערבה לאורך הנחל, אך בהחלטתה לבטלו כתבה הוועדה המחוזית כי "הדרך תפגע באופן משמעותי במורדות ההר ובוואדי". השאלה העיקרית כעת היא מה יהיה ההבדל בין תוואי הכביש החדש לבין תוואי הכביש שבוטל.
כיום קיימים שלושה צירים בלבד שמחברים את רכס הכרמל לכיוון כביש החוף – דרך הים, דרך צרפת וכביש פרויד שסלילתו לפני כ-45 שנים היתה גם הפעם האחרונה שבה נסלל בחיפה כביש מרכס הכרמל מערבה.
העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
בהצלחה לגזבר החדש ולהנהגת העיר
טל
הגיע הזמן.
לא תדפקו עיר שלמה בגלל רחוק אחד שמסרב לפיתוח עירוני.
שיתבעו על ירידת ערך ונגמר הסיפור.
הצלחתך מובטחת
בהצלחה,הגיע הזמן
אילן
2 הערות:
1. קודם כל שישפצו את הכבישים הקיימים שנראים כמו אחרי הפצצה בעזה.
2. לגבי רח' הרופא: כבר כיום התנועה בו צפופה שלא לדבר על החניה בו. איך בדיוק תיכנס התנועה לרחוב ? דרך רח' סמולנסקין הצר
והפקוק ?
אבי
התוכניות האלה קיימות כבר שנים רבות במגירות העיריה ולא מבוצעות.
מה הזכרתם?
קחיש לקחה דובר שמייצר ספינים?
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
הגיע הזמן, שיהיה בהצלחה. צריך לעמוד בפני הלחץ של השכונות המבוססות.
אנונימום אנדרוגינוס חי בבידוד ואומר חג שמח
צריך לעמוד בפני לחץ הדם של תגובות מפגרות כאן. תוכניות קיימות שנים אבל אף אחת מהן לא ראויה. כתושב דניה אני אומר תנו לי לעמוד בפקק ולרדת בפרויד או בכביש בית אורן או בכביש דניה נשר. אני חי עם זה יופי. ודי לכל חתולי הרחוב. ולכל חזירי הבר.
דניה ממש לא צריכה חיבור נוסף ואין שום חלופה שלא תדרוס את הטבע או שתתפשר מבחינה תכנונית.
יחי הקיפוד הצייד הנצחי.
כל הכבוד לברווזים.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
מצוין ! סוף סוף סוף ! יאאלה שיגיע מימון בקרוב.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
תגיד לי יה דניאקי זה שיש לך כסף זה הופך אותך למורם מהעם ? סתום את הג'ורה ותן לגדולים לעשות את העבודה, הרי טבע זה בטוח לא פונקציה עבורך, לך תחפש לערבב אחרים.
אביאל
הלוואי ויושג סוף סוף המימון הנדרש לפיתוח היציאות מרכס הכרמל מערבה. כמה שעות עבודה ואנרגיה מתבזזות על הפקקים כיום כשכל השכונות בכרמל דהולכות ומתרחבות מתנקזות לציר אחד. שלא לדבר על הסכנה האיומה במקרה של שריפה גדולה.
הגיע הזמן! זו גם הדרך הנכונה לפיתוח העיר ושינוי התפיסה של שכונות החוף כשכונות גרועות. כך יווצר קשר מהיר בין חלקי העיר
יוסי
אחרי שהעירייה הרסה את כרמליה ומילאה אותה פי3 ממה שאפשר, עכשיו הפתרון שלהםהוא להחריב אותה סופית על ידי פתיחת כביש למטה . ככה היא תאבד לגמרי את העניין השכונתי. מקווה שלפחות יעשו את זה בחוכמה וייבנו כביש על גובה ללא תאורה כדי שלפחות חלק מהטבע הקיים האזור ימשיך להתקיים ולא כמו שהחריבו את נחל הגיבורים
יעל אריאל
מה הועילו חכמים בתקנתם? עדיין 2 יציאות מחיפה מערבה… דרך צרפת ופרויד.
מאיר
לא קיימת תוכנית שאושרה לכביש מכבביר למחנה דוד/בית העלמין?
להיכן נעלמה תוכנית זו?
העיר ההזןיה בתבל
שוב הסתמכות על רכב פרטי במקטם אחת ולתמיד להעביר את הציבור לתחבורה ציבורית. צריך להפסיק בזבוז מליארדים על כבישים ככה עשו עם המטרונית ועם דרך הגיבורים האם זה תרם משהו לחיפה? כלום.
יש מהנדסי תחבורה שדוחפים לבזבז בלי סוף על אספלט.
כל שעשןעי האספלט במליארדים עכשיו עם קוי מטרונית ויורידות מהכרמל וקודם מנהרות הכרמל לא הביאו אפילו אחוז אחד צמיחה בחיפה. להיפך פגעו בכןשר התחרות מול המרכז. שם בנו פארקי היי טק ופה נדפקנו עם כביש עוקף קריות המיותר. עוד ועוד ועוד ועוד ועוד כבישים בגלל ציבור שמחפש איך הכי מהר לברוח מחיפה למקומות שמשקיעים בספורט בריאות כלכלה ותרבות. זה מה שעצוב אין סיבה להגיע לחיפה רק רוצים כבישים מהירים לצאת מכאן ולזה תמיד ימצאו מליארדים לשפוך.
זה יהיה האסון בהתגלמותו
מאות מליוני שקלים – זה השוד המתוכנן על "ירידות נוספות מהכרמל".
למעשה זה הכסף שכולנו משלמים על הבנייה הפרועה של תמ"א 38 כשהשכונות תקועות עכשיו.
עומס רכבים פרטיים שרק יגבר, אם יבנו עוד כבישים.
בחרנו בעינת קליש כדי לעודד חלופות לכבישים סתמיים נוספים. אפשר גם להחליט שלא צריך ואדיות בכלל
ולהפוך אותם למגרשי חנייה גדולים. גם לא צריך טיילת בחוף, חבל על כל השטח שיכלו לחנות בו עוד מאות רכבים
בדרך לרכבת. תעשו טובה תמחקו את טיילת דדו ותעשו שם עוד שורה של חניות. תמחקו גנים ופארקים וואדיות
ותעשו עוד כבישים. קדימה בואו פשוט נהרוס את המעט שעוד נותר מהעיר.
האם בשביל זה בחרנו את קליש? כדי ליישם מדיניות "נלבישך בטון" שהגו משה בקר ויונה יהב??
מיכאל
מי שלא רצה בניה של שכונות חדשות יקבל כבישים חדשים
אלי
עברו שנתיים , יש חדש ? או סתם מלים ..