חברת כביש חוצה ישראל פרסמה מכרז לבחירת חברות ניהול שינהלו את ביצוע ארבעת מקטעי פרויקט הרכבת הקלה מחיפה לנצרת. החברות הזוכות יתבקשו לנהל את עבודות הביצוע של הקבלנים בשטח ולפקח עליהן במשך כל תקופת ביצוע הפרויקט, הכולל עבודות בעלות היבטים הנדסיים, ובהן עבודות עפר, עבודות סלילה, גישור והעתקת תשתיות.
מסלול הנסיעה של הרכבת הקלה – פרויקט שיוזם משרד התחבורה באמצעות חברת כביש חוצה ישראל – יתחיל במרכזית המפרץ בחיפה ויסתיים בתחנת תופיק זיאד בנצרת. אורך קו הרכבת הקלה יהיה כ-41 ק"מ והוא יכלול 19 תחנות לאיסוף ולהורדת נוסעים, חניוני חנה וסע, מתחם תחזוקה ומרכז בקרה.
בקו הרכבת הקלה יפעלו 32 קרונות בתדירות נסיעה מקסימלית של כל ארבע דקות. התחזית לשעת השיא היא כ-10,000 נוסעים לשעה, ומהירות הנסיעה המתוכננת במקטע הבין עירוני תעמוד על כ-100 קמ"ש. היקפו הכספי הכולל של פרויקט הרכבת הקלה נאמד בשישה מיליארד שקל.
לצורך ביצועו המהיר של הפרויקט, הוא חולק לארבעה מקטעי ביצוע נפרדים. החברות שיזכו במכרז יעבדו תחת ניהולה של חברת דנה הנדסה, שנבחרה זה מכבר לנהל את הפרויקט בכללותו ביחד עם חברת IDOM הספרדית.
העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
המשמעות של 19 תחנות על 41 קילומטר זה שהרכבת הקלה תתנהל כמו אוטובוס עירוני. כל שניה עצירה