ביום שישי שעבר נפתח לתנועה קטע דרך נוסף של כביש 6 – מתל קשיש עד למחלף סומך. עם פתיחת המקטע החדש מתאפשרת נסיעה מהירה ובטוחה, ללא רמזורים, לאורכם של כ-190 ק"מ – מבאר שבע בדרום ועד לצומת סומך בצפון. קטע הכביש החדש תל קשיש-סומך, שאורכו כ-16 ק"מ, כולל שתי מנהרות בעלות שני נתיבי נסיעה לכל כיוון – ברכסים ובאיבטין – שאורכם הכולל הוא כשלושה ק"מ. המקטע החדש כולל את מחלף העמקים ואת מחלף גבעות אלונים המקשר את כביש 6 עם כביש 70 במחלף סומך.
קטע הכביש שנפתח לתנועה ביום שישי שעבר מצטרף אל מקטע צפוני נוסף – בין יקנעם לתל קשיש – שנפתח לתנועה כבר לפני כארבעה חודשים. שני המקטעים, באורך של כ-20 ק"מ של כביש מהיר, כוללים שלוש מנהרות כפולות – ביקנעם, ברכסים ובאיבטין – ושני מחלפים משולבים.
לפי משרד התחבורה, הכביש נבנה בסטנדרט גבוה ביותר, תוך הקפדה על מערכות בטיחות ועל ניהול תנועה מהמתקדמות בעולם, עם תאורה לכל אורכו ותוך שמירה על ערכי הטבע והנוף. הארכתו של כביש 6 צפונה אמורה להקל על הפקקים באזור ולקצר את זמן הנסיעה בין מרכז הארץ לאזור העמקים ולגליל באופן משמעותי. חברת כביש חוצה ישראל היא זרוע הביצוע של משרד התחבורה בפרויקט זה, הכולל את שני המקטעים ואשר בוצע בעלות של כשניים וחצי מיליארד שקל.
מקטע תל קשיש-סומך, כמו מקטע יקנעם-תל קשיש, מנוהל על ידי הזכיין חברת 6 חוצה צפון. מיום פתיחתו לתנועה של מקטע תל קשיש-סומך הנסיעה בו בקטע המנהרות ממחלף שער העמקים עד למחלף גבעות אלונים מחויבת בתשלום אגרה (הנסיעה ממחלף גבעות אלונים עד למחלף סומך אינה מחויבת בתשלום אגרה).
מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל דן שנבך ציין כי תוך ארבעה חודשים פתחה החברה שני מקטעים חדשים של כביש 6, באורך כולל של כ-20 ק"מ, שעומדים במבחני הבטיחות והאיכות הנדרשים. "זהו פרויקט הנדסי מורכב שלווה בתכנון ובביצוע קפדניים ואשר משלב טכנולוגיות מתקדמות לניהול מערכות הבטיחות וניהול התנועה, בהתאם לנורמות הקיימות ברחבי העולם", הוסיף שנבך.
יו"ר דירקטוריון חברת כביש חוצה ישראל חוסאם בשארה: "החברה ממשיכה ומפתחת את המיזם הלאומי לחיבור קצוות הארץ. לחברה יש ניסיון רב בניהול פרויקטים זכיינים והיא מקפידה על איכות ביצועית ובטיחותית לרווחת משתמשי הדרך".
ביום חמישי שעבר התקיים טקס חנוכתו של מקטע תל קשיש-סומך של כביש 6 בהשתתפותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ, ראשי חברת כביש חוצה ישראל וראשי רשויות מקומיות.
יצוין כי נוסף על מקטעי כביש 6 באזור העמקים מקודמות בימים אלה שתי תוכניות מתאר ארציות חדשות להארכה נוספת של כביש 6 לצפון, עד לראש הנקרה. המועצה הארצית לתכנון ובנייה במינהל התכנון של משרד האוצר החליטה בחודש ספטמבר לאשר הנחיות להכנת תסקיר השפעה על הסביבה של כל אחת מהתוכניות. את שתי התוכניות יוזמת חברת כביש חוצה ישראל והן נועדו להשלמת פרויקט כביש 6. באחת מהתוכניות מוצע תוואי בין מחלף סומך למחלף בית העמק (בין עכו לנהריה, מכיוון מזרח) ובשנייה מוצע תוואי בין מחלף בית העמק לראש הנקרה.
יישומו של המקטע הצפוני המשלים של כביש 6 צפוי להשפיע באופן משמעותי על אפשרויות המגורים, התעסוקה והפיתוח הכלכלי באזור הצפון.
העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה
תגובות