בסיפור הזה אין אשמים, לפחות לא באופן מובהק. אם יש לכם עניין לרכוב על אופניים בטיילת של חוף הכרמל עדיף שלא תגיעו איתן על גג המכונית שלכם, בוודאי שלא מכיוון מסעדת מקסים. מעבר כלי הרכב מתחת לפסי הרכבת הוא בגובה של 1.80 מטר, ולא אחת שוכחים נהגים שהם נוסעים מתחת למעבר נמוך במיוחד ומרסקים את האופניים שעל הגג. הפגיעה עלולה להתרחש גם כאשר האופניים נמצאים על מנשא אחורי ובולטים מעל לגובה הרכב.
השבוע נכנס למעבר נהג שהמפגש הטראומטי עם הגשר לא הוביל רק לריסוק אופניו אלא גם לריסוק מנשא האופניים ולשבירת החלון האחורי של המכונית. בעיריית חיפה מציינים בתגובה כי גובהו של המעבר מצוין באמצעות שילוט בשני הצדדים שלו, אך בדיקה של העניין עם שני מהנדסי תנועה מגלה שתי תשובות מנוגדות.
לפי הפרשנות המקלה, על הנהג חלה האחריות לזכור כי גובה המכונית שלו ביחד עם האופניים הוא גבוה מ־1.80 מטר ולהימנע מכניסה למקומות נמוכים.
לפי הפרשנות המחמירה, קיימים במעבר שמתחת למסילת הרכבת כמה ליקויים אשר נובעים מכך שהמעבר הוסדר לפני שנים רבות וכיום לא מקימים מעברים כאלה. לפי פרשנות זו, מן הראוי היה כי העירייה תציב שילוט בגובה העין של הנהג אשר מגיע בסיבוב ואינו יכול לראות את האזהרה מפני הגובה הנמוך. נוסף על כך, ניתן היה להציב מוט התנגשות שרכבים גבוהים יפגעו בו ויעצרו לפני שהם “נכנסים בקיר”. עד שזה יקרה המעבר לכיוון הים וממנו אל דרך ההגנה מלא בחבטות ובשריטות שנגרמו מפגיעות של מכוניות שנהגיהן לא היו מודעים לגובהו.
לפי פרשנות שלישית, צריך רק להמתין בסבלנות עוד כמה שנים. הרי רכבת ישראל ממילא מתכננת להקים מערך של מסילות חדשות, ומן הסתם תקים גם מעבר חדש.
העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה
טל
אהבלים מה אפשר לעשות?
בטח טוענים שהגשר אשם? טיפוסי לעובדי הייטק מפונקים.