אירועי השריפה הגדולה בחיפה לפני שנה לימדו על נחיצותם של כבישים נוספים מרכס הכרמל מערבה ועל חשיבות סלילתם של כבישים באזורים אחרים של העיר שייהוו יציאות נוספות משכונות קיימות. אלא שלמרות קיומן של שלוש תוכניות מאושרות לסלילת שלושה כבישים חדשים, אשר נחוצים לצורכי מילוט בעת חירום, מאז השריפה ועד היום הכבישים לא נסללו.
במענה לשאלות "כלבו – חיפה והצפון" האשימה היום (שלישי) עיריית חיפה את משרד התחבורה בכך שהכבישים טרם נסללו, וזאת מכיוון שהמשרד עדיין לא אישר את התקציבים הנחוצים לביצוע עבודות הסלילה.
שני כבישים מאושרים מבין השלושה אמורים ליצור חיבורים נוספים מרכס הכרמל מערבה: כביש החיבור בין שכונת כבביר לשכונת נוה דוד (שהתוכנית המעודכנת לביצועו אושרה באפריל 2016) וכביש החיבור בין שכונת רמת בגין לדרך פרויד (שהתוכנית לסלילתו אושרה ביוני 2007).
למעשה, הפעם האחרונה שבה נסלל בחיפה כביש מרכס הכרמל מערבה היתה לפני כ-43 שנים, כאשר בשנת 1975 נסלל כביש פרויד.
כמו כן, עד היום לא נסלל הכביש שאמור לחבר את השכונות סביוני דניה ורמת אלון, וזאת על אף שכבר בנובמבר 1999 אושרה התוכנית לביצועו. תוואי הכביש תוכנן מרחוב יעקב אורלנד בסביוני דניה לרחוב יגאל אלון ברמת אלון, אך מכיוון שהתכנון לא מומש נאלצים תושבי סביוני דניה להתמודד עם העובדה שלשכונתם כניסה ויציאה אחת בלבד – מרחוב מנדל זינגר.
בתגובה לדברים ייחסה כאמור העירייה למשרד התחבורה את האחריות לכך ששלושת הכבישים לא נסללו: "השריפה הגדולה המחישה הן לתושבי העיר והן לגורמי הממשלה את שטענה העירייה במשך שנים בדבר הנחיצות של מוצא נוסף לכל השכונות המערביות", נכתב בתגובה, "על רקע זה אושרו כבר כמה כבישים ואחרים נמצאים בתכנון. הכבישים שאושרו הם חיבור כבביר, חיבור רמת בגין וחיבור רמת אלון. כבישים אלה ממתינים לאישור תקציבי של משרד התחבורה שטרם התקבל".
עוד נמסר מהעירייה כי במקביל מקודם תכנון של כבישים נוספים מרכס הכרמל מערבה, ובהם כבישים משכונת כרמליה, משכונת דניה ומאזור המרכז הרפואי כרמל. "נמשיך לקדם את הנושא ולדאוג לתקצובם של הכבישים לאור חשיבותם", הוסיפה העירייה.
דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה מסר בתגובה: "הטיפול בחלק מהדרכים מקודם במסגרת תכנון קו מטרונית על רכס הכרמל. עם סיום התכנון ואישור אומדן הפרויקט מול משרד האוצר יחלו העבודות על הירידות".
העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה
אמנון
אותו הדבר לגבי רחובות לינקולן, הרופא וסמולנסקין – יש להם רק יציאה אחת במרכז חורב.
שקרנים נמאסתם
הרס ואדיות ונוף עבור הרכב הםרטי בתירוץ של מילוט. מילוט שמילוט כל העיר צריכה תוכנית תחבורה ציבורית.
אוטובוס יכול למלט 60 איש במקום 60 רכבים בפקק.
יהב פשוט משקר למשרד התחבורה כדי לתעדף הלאה רכב פרטי ואספלט
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
גם נתיב המילוט מדניה לטירת כרמל עדיין לא נסלל.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
יש נתיב מילוט רחד חשוס וזה כביש החוף לבימלט מחיפה המשעממת והרדומה לתא
מה עם דניה
מה קורה עם חיבור דניה לטירץ הכרמל הרי יש שם כביש עפר קיים במקום שכל דניה תפקוק את אבא חושי מה מונע מעירייה לייצר ירעדה מדניה לטית כרמל??
תושב
דניה
לסלול את כביש דניה טירת הכרמל במיידי
ג'ינו מקומה1
העירייה משקרת, יש תקציבים כבר מלפני שנים פשוט לא רוצה בגלל שנת בחירות