החברה לתשתיות ותחבורה יפה נוף, אשר שייכת לעיריית חיפה, פרסמה מכרז לניהול תכנון מפורט לפרויקט הכולל שני קווי מטרונית חדשים – האחד מצומת מת"מ בחיפה לשכונת נאות פרס ולצפון טירת כרמל, והשני מצומת מת"מ למרכז טירת כרמל.
את הפרויקט יוזם משרד התחבורה באמצעות יפה נוף ובשיתוף עם עיריית חיפה ועיריית טירת כרמל, והמכרז פורסם לאחר שהתכנון המוקדם של הפרויקט כבר הושלם. שני הקווים החדשים יהיו למעשה הארכה של קו 1 הנוכחי של המטרונית שמתחיל את נסיעתו במרכזית הקריות ומסיים אותה במרכזית חוף הכרמל. התכנון הוא שבהגיעו לצומת מת"מ יתפצל הקו הנוכחי ל"מזלג" המורכב משלושה קווים נפרדים – האחד ימשיך בהתאם למתכונת הנסיעה הנוכחית למרכזית חוף הכרמל, השני ימשיך לשכונת נאות פרס ולצפון טירת כרמל והשלישי ינוע עד למרכז טירת כרמל.
הקו החדש הראשון, שאורכו הוא 3.35 ק"מ, ימשיך מצומת מת"מ דרומה לאורך כביש חיפה-תל אביב הישן (כביש מספר 4) עד לצומת רחוב רוטנברג, ומשם יפנה מזרחה לאורך הרחוב הנמצא בחזית איצטדיון הכדורגל העירוני של חיפה עד לכביש מספר 11, שהוא הכביש שממזרח לשכונת נאות פרס ואשר מתחבר בקצהו הדרומי לטירת כרמל. הקו יסיים את נסיעתו במפגש הרחובות מוצקין והרדוף בשכונת נאות כרמל בצפון טירת כרמל.
הקו השני, שמתוכנן לאורך 4.25 ק"מ, ימשיך מצומת מת"מ דרומה לאורך כביש מספר 4, אבל בניגוד לקו הראשון פנייתו מזרחה תהיה כבר לתוך טירת כרמל – מצומת רחוב הרצל הראשי – ומשם הוא ינוע עד למפגש הרחובות הרצל וסיני במרכז העיר, סמוך לבניין העירייה.
שני קווי המטרונית ינועו בנתיב בלעדי לתחבורה ציבורית שיהיה נתיב מעורב למטרונית ולאוטובוסים לכל אורכו. במקביל לקידום שני הקווים החדשים מקדמת יפה נוף במסגרת נפרדת תכנון של הפרדה מפלסית בצומת מת"מ.
העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה
מורד
מה עם גלי כרמל ושכונת החותרים?
אחד שמבין
מה עם רחוב זוהר ? כל התכנונים פוסחים על תחנה מול קניון הקסטרא\רחוב זוהר