מתחם המלך חזקיהו (הדמיה: שורץ בסנוסוף אדריכלים ובוני ערים)
מתחם המלך חזקיהו (הדמיה: שורץ בסנוסוף אדריכלים ובוני ערים)

העירייה תמכור זכויות על שטח בנוה דוד ב-11.5 מיליון שקל

עיריית חיפה תמכור את זכויותיה במקרקעין בשכונת נוה דוד ב-11.5 מיליון שקל לשלוש חברות ללא מכרז. לטענת מנהל אגף הנכסים והשמאות בעירייה, שלוש החברות הן הגורם היחיד שיכול לקבל היתר מכוח התוכנית ו"אם גוף אחר יגיש הצעה היא תהיה נמוכה באופן משמעותי מאומדן השווי"

פורסם בתאריך: 2.9.24 13:42

עיריית חיפה תמכור את זכויותיה במקרקעין בשכונת נוה דוד לחברת יובל אלון, לחברת ש.ד. נעמי פיתוח ולחברת מירי הירש בע"מ תמורת 11.5 מיליון שקל ללא מכרז. את המכירה אמורה לאשר מחר (שלישי) מועצת העיר. כעת נמצאים במתחם שלושה מבני מגורים ישנים וכמה חנויות, אשר מיועדים לפי תוכנית "מתחם המלך חזקיהו" להפוך לשלושה מבני מגורים חדשים ולמרכז מסחרי ראשי בשכונה. לעירייה זכויות בשטח שבו אמורים להיבנות שניים משלושת המגדלים.

לפי מנהל אגף הנכסים והשמאות בעירייה ניר גראואר, העירייה תמכור את זכויותיה בחלק מחלקה אחת ובשתי חלקות משנה בחלקה אחרת. בהתאם לטבלת האיזון וההקצאה של תוכנית חפ/2277 – התחדשות עירונית במסלול פינוי-בינוי ברחובות המלך שלמה 37 והמלך יהושפט 12, 14 ו-15, לעירייה הוקצו זכויות לקרקע ל-33 יחידות דיור ול-215 מ"ר מבונה למסחר בתא שטח מס' 101.

לדבריו של גראואר, "החברות רכשו זכויות בבית המשותף הניצב על חלקה 166 (חלקה שבה לעירייה זכויות של שתי חלקות משנה; ב"כ), ובנוסף התקשרו בהסכמי פינוי-בינוי עם בעלי זכויות בחלקה 166 ועם בעלי דירות במתחם אשר גם להם הוקצו זכויות בתא שטח מס' 101. החברות הן למעשה הגורם היחיד שיכול לקבל היתר מכוח תוכנית הפינוי-בינוי. אם יפורסם מכרז, סביר להניח כי תוגש הצעה מטעם שלוש החברות בלבד. כל גוף אחר לא ימצא תועלת בהגשת הצעה שכן הוא לא יוכל להוציא היתר בנייה מכוח התוכנית. אם גוף אחר יגיש הצעה היא תהיה נמוכה באופן משמעותי מאומדן השווי".

 

 

תוכנית חפ/2277, המכונה "מתחם המלך חזקיהו", מציעה התחדשות עירונית במסלול פינוי-בינוי, שבמסגרתה יפונו 28 יחידות דיור ומרכז מסחרי בשטח של כ-1,300 מ"ר, ובמקומם ייבנו 162 יחידות דיור בשלושה בניינים בגובה של 15 קומות, נוסף על קומת עמודים מעל קומת מסחר ששטחה הוא כ-2,400 מ"ר מסחר. בשני תאי שטח מוצעת בנייה משולבת של מבני מגורים מעל מתחם מסחרי, ובתא שטח נוסף הייעוד הוא מסחר.

התוכנית, שאותה יוזמת עיריית חיפה, קודמה במקור על ידי ישרס (רסקו). המתחם הוכרז על ידי הממשלה כמתחם התחדשות עירונית כבר בשנת 2005, והתוכנית אושרה למתן תוקף באוגוסט 2012. באוגוסט 2022 רכשה חברת יובל אלון את מלוא הזכויות מרסקו.

בנובמבר 2022 דנה הועדה המחוזית שוב בתוכנית לאחר שהזכויות בשטח נמכרו לחברת יובל אלון, שביקשה לקדם היתרי בנייה, והוועדה המקומית ביקשה להאריך את תוקף התוכנית בשנה נוספת כדי לאפשר לחברה להשלים את קבלת היתרי הבנייה. הועדה המחוזית החליטה להאריך את תוקף התוכנית.

 

 

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. שחיתות לשמה

    זכויות לשטח מסחרי ו-33 דירות נמכרים לחא מכרז?!?!
    למה שגוף אחר לא יתעניין ברכישה של הזכויות כחלק מפינוי בינוי?!

  2. אחד העם

    מה היה קורה לו העיריה היתה מקבלת, כמו יתר השכנים, 33 דירות מגורים ועוד קצת מסחר? היה פתרון ל-33 זוגות צעירים. בלי רכישת זכויות העיריה אין לחברות פרויקט. כמה רק זה שווה?
    היכן הציבו את השולחן אשר מקבלים מתחתיו?

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר