מגדלי עופר (הדמיה: מתוך מסמכי התוכנית)
מגדלי עופר (הדמיה: מתוך מסמכי התוכנית)

אושרה הבקשה להיתר להקמת מגדלי עופר במורדות פרויד

מתחת לכביש פרויד ועד לכביש המוביל לטירת כרמל מתוכננות לקום 334 יחידות דיור בשלושה מגדלים של 21-20 קומות ובעוד שלושה בניינים של שבע קומות. יו"ר ועדת המשנה שרית גולן שטיינברג: "מאות יחידות דיור יתווספו לשכונת נאות פרס לאחר שבדקנו שהתוספת לא תייצר הסתרי נוף"

פורסם בתאריך: 16.7.24 14:15

ועדת המשנה לתכנון ובנייה של עיריית חיפה אישרה אתמול (שני) את הבקשה להיתר להקמתם של מגדלי עופר המתוכננים בנאות פרס, בחטיבת הקרקע שמתחת לכביש פרויד ועד לכביש 11 – הכביש המוביל לטירת כרמל.

על פי התוכנית, שהיא בסמכותה של הוועדה המחוזית, מתוכננות לקום במתחם 334 יחידות דיור בשישה בניינים – שלושה מגדלים של 21-20 קומות ושלושה בניינים של שבע קומות שייבנו מעל חניון תת קרקעי של 3 קומות. במתחם יוקמו גני ילדים ומועדון ציבורי שישולבו בקומת הקרקע של הבניין הדרומי.

התוכנית אושרה במחוזית עוד בשנת 2020 לאחר שההתנגדויות שהוגשו לה נדחו. התוכנית המקורית כללה ארבעה בניינים של 12, 17, 18 ו-19 קומות, וארבעה בניינים בגובה של שש קומות. באוגוסט 2018, שנתיים לפני האישור, החליטה הוועדה המקומית להמליץ לוועדה המחוזית לדחות את התוכנית בגלל חוסר של שטחי ציבור והסתרת הנוף מהמצפור בדרך פרויד. בעקבות כך התקיים סיור בסביבת הפרויקט בהשתתפותם של חברי הוועדה המחוזית, נציגי עירייה, מבקש התוכנית כרמלי יוליעד – חברה בת של עופר השקעות – ועורכות התוכנית, שלאחריו התבקשו עורכות התוכנית להגיש להציג היבטים של "הבינוי המוצע מעל מפלס הדרך בצד המזרחי והשפעת בינוי זה על המבטים של משתמשי הכביש".

היזם ומגיש התוכנית ערכו את השינויים הנדרשים לשמירה על מבט פתוח מהמצפור לכיוון דרום מערב, נציגי הוועדה המקומית הביעו את שביעות רצונם, וועדת המשנה קבעה כי "התוכנית במתכונתה החדשה משפרת את התכנון בכך שהיא מציעה שילוב של בנייה מרקמית המייצרת חזית לרחוב ומאפשרת ניצול מירבי של הקרקע באזור המשורת על ידי תחבורה ציבורית".

 

 

הבקשה להיתר שאושרה כוללת שינוי בינוי בתוכנית, כך שייבנו שלושה רבי קומות במקום ארבעה, ושני המתחמים יאוחדו למתחם אחד משותף. כמו כן כוללת הבקשה שאושרה תוספת קומות, כך ששני בניינים יהיו בגובה של 20 קומות במקום 17 ו-18 קומות.

יו"ר ועדת המשנה שרית גולן שטיינברג: "מאות יחידות דיור יתווספו לשכונת נאות פרס שנחשבת לאחת השכונות האטרקטיביות בארץ. במסגרת האישור אפשרנו להוסיף יחידות דיור וקומות לאחר בדיקה שהתוספת לא תייצר הסתרי נוף. פיתוח העיר באמצעות הוספת דירות חדשות שימשכו לכאן משפחות עם ילדים, במקביל לפיתוח של מוסדות חינוך חדשניים ומתקדמים, יהווה מנוף צמיחה משמעותי לחיפה".

בתוך כך אושרו ההיתרים הראשונים להקמתן של 553 יחידות דיור חדשות בשכונת נאות נבון, אשר מוקמת בימים אלה במבואות הדרומיים של העיר צמוד לשכונת נאות פרס.

הדירות החדשות ייבנו על שני מגרשים. על מגרש ברחוב ישעיהו (שייע) שווגר יוקמו תשעה מבני מגורים, חלקם במסגרת מכרז "מחיר למשתכן", כאשר שמונה מהם ייבנו בבנייה רוויה מרקמית של שמונה קומות, ומבנה אחד של 25 קומות מעל שתי קומות של חניה תת קרקעית, מרתפים ומחסנים.

על המגרש השני, ברחוב הרב בנימין זאב בנידיק, ייבנו גם כן תשעה מבני מגורים במסגרת מכרז "מחיר למשתכן", כאשר שמונה מהם ייבנו בבנייה רוויה מרקמית של שמונה קומות, ומבנה אחד של 24 קומות מעל שתי קומות של חניון תת קרקעי משותף. כמו כן יכלול הפרויקט 600 מ"ר מסחר.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. מתווך

    מי יסכים לגור שם? אוכלוסיות איכותיות וצעירים בורחים מחיפה. אתם סתם יוצרים עוד סלאמס בחיפה הננטשת.

  2. מאירה מאחוזה

    אבל מה יהיה על אלפי הדירות הריקות בחיפה שמוצעות למכירה כבר זמן רב במחירים מגוחכים ואין קונים? מי יקנה את כל הדירות המיותרות הללו? חיפה זה לא תל אביב, כאן אין מחסור בדירות, יש מחסור בקונים!

  3. אפולו 13

    בכתבה אחת הגירה שלילית עם נתוני חסרים על מגזר ענק שנודד לערים הגדולות, הכתבה אחרת אינפלציה של בניה מטורפת, מחכה לכתבה השלישית על נחיתת חיפה חזרה לכדור הארץ

  4. תושב לשעבר

    במקום לעשות תכנית פינוי ובינוי בשכונת הדר הכרמל, שסובלת מזה שנים מהזנחה פושעת, ירידה באיכות החיים, פשע מתגבר, וכמובן הגירה שלילית של חיפאים מחוץ לשכונה.

  5. שאלה

    מי זה בכלל הרב בנידיק הזה שיש על שמו רחוב בשכונה חילונית ולמה שם?!

  6. חיפאית

    למה מגדלים בכל שכונה חדשה בעיר?! למה אי אפשר לבנות שכונות בגובה סביר , 12-7 קומות? הרי מדובר בשכונות פרופורציות, בפאתי העיר, קרוב לחוף, אז מה הדחיפות למלא את הכל המגדלים, שיהפכו במהרה לסלאמס? כמה קל להרוס.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר