השכונה החדשה בבת גלים (הדמיה: אדר' אליהו דרמן ורבקל אדריכלים)
השכונה החדשה בבת גלים (הדמיה: אדר' אליהו דרמן ורבקל אדריכלים)

לראשונה בחיפה: תוכנית להקמת שכונה "דלת רכב פרטי"

הוועדה המחוזית נתנה תוקף לתוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה במקום בה"ד חיל הים בבת גלים במסגרת מודל חדש - "שכונות דור 5.0", שהן ירוקות הרבה יותר ודלות ברכב פרטי. בתוכנית: 1,240 יחידות דיור, 260 יחידות דיור מוגן ומעונות סטודנטים, ו-280 חדרי מלון

פורסם בתאריך: 4.7.24 11:04

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשותה של רות שוורץ חנוך, נתנה תוקף לתוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה במקום בסיס ההדרכה (בה"ד) של חיל הים בבת גלים, וזאת במסגרת מודל חדש שמקדם מינהל התכנון לבחינת הדור הבא של שכונות המגורים בישראל – "שכונות דור 5.0", שהן ירוקות הרבה יותר ודלות ברכב פרטי.

התוכנית שיוזמת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) מתפרשת על פני שטח של כ-182 דונם, והיא ממוקמת בשטח הבה"ד, צמוד לקריה הרפואית רמב"ם. היא כוללת כ-1,240 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים של 25-8 קומות, 260 יחידות דיור מוגן ומעונות סטודנטים, וכ-280 חדרי מלון. התוכנית כוללת גם כ-20 דונם עבור מבני ציבור, שמהם יוקצה שטח לטובת הקמת בית ספר יסודי, טיילת עירונית לאורך קו המים ו-10,000 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה.

כמו כן כוללת התכנית הקצאה של שטחים לצורך התרחבותם העתידית של רמב"ם ושל בית הספר לרפואה של הטכניון בהיקף כולל של כ-6.5 דונמים. התוכנית גם מציעה לשמר כמה מהמבנים בבסיס ההיסטורי שהוקמו עוד בתקופת המנדט הבריטי ומשמשים עד היום את המחנה הצבאי. התוכנית נערכה על ידי אדר' אליהו דרמן ממשרד דרמן ורבקל אדריכלים.

ממינהל התכנון נמסר: "בתכנון של ימינו האלמנט של חנייה הוא חלק בלתי נפרד במערכת השיקולים כשמגיעים לתכנן מבנה או שכונה (מרתפי חניה, השפעה על גודל המגרש ועל איכות השטח שמעל לקרקע, רציפות המדרכות, היקף המיסעות ועוד), ובמקביל, ברוב המקרים רכישת דירה מלווה בחניות שצמודות בטאבו, ללא יכולת להפריד ביניהן וללא קשר לצרכי הרוכשים. עד להתבססות של תחבורה ציבורית משמעותית, הרכב הפרטי עדיין נדרש, ולכן הפתרון אינו ביטול החניות אלא מעבר למרחבים נטולי רכב".

 

 

מודל השכונות החדש מציע כינוס התשתיות במקום אחד, ובכך יתאפשרו הרחבה ושיפור של איכות המרחב הציבורי ושל איכות השטחים הפתוחים בשכונה, בטיחות בהליכה וברכיבה ללא סכנה של מדרכות לא רציפות שנקטעות בשל כניסה לחניונים, שיפור באיכות האוויר הנפלט מכלי הרכב, צמצום הרעש ועוד. המודל מציע מרכזי חניה שכונתיים נגישים, שבהם ניתן יהיה להשכיר או לרכוש חניות. את מבני החניה ניתן יהיה לשלב במרחב העירוני באמצעות שימוש בחזיתות מסחריות פעילות והוספת שימושים ציבוריים על הגג.

עוד נמסר ממינהל התכנון כי המודל של שכונות דלות רכב פרטי כבר קיים בכמה ערים בעולם, ובהן וינה, המבורג וברצלונה, וכי המקומות המתאימים לפיילוט אותרו באמצעות קריטריונים כמו שכונה המצויה בשלב מוקדם של תכנון, שכונה גדולה של אלפי יחידות דיור, ושכונה שנמצאת סמוך לתחבורה ציבורית בהיקף משמעותי.

מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח: "אני מברך על אישור תוכנית ראשונה של 'שכונה דור 5.0', שתעניק לתושביה איכות חיים גבוהה אשר תבוא לידי ביטוי במרחבים ירוקים גדולים יותר, במרחב ציבורי בטוח ונוח יותר ובפחות זיהום סביבתי בזכות הפחתת מספר הרכבים שינועו במרחב המחיה השכונתי. מודל זה זכה להצלחה בכמה ערים גדולות בעולם, ומינהל התכנון נערך ליישום הפיילוט החדש בשטח".

 

השכונה החדשה בבת גלים (הדמיה: אדר' אליהו דרמן ורבקל אדריכלים)

השכונה החדשה בבת גלים (הדמיה: אדר' אליהו דרמן ורבקל אדריכלים)

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. מנהל התכנון חי בסרט

    חלומות בהקיץ על פינוי הבהד.
    עקב המלחמה ותוצאותיה הקשות על תקציב הבטחון צה"ל עוצר פינויי בסיסים ל-10-15 שנה לפחות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר