שרית גולן שטיינברג וסופי נקש (צילום: תום דוידוביץ', רדיו חיפה)
שרית גולן שטיינברג וסופי נקש (צילום: תום דוידוביץ', רדיו חיפה)

מהלך השנה: סופי נקש ושרית גולן שטיינברג

מנימוקי השופטים: סגנית ראש העיר סופי נקש וחברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג הן הרוח החיה שמאחורי מועצת השינוי - מועצה לעומתית שהוקמה לראש העיר. על הטענות שהן תוקעות את העיר הן אומרות: "האחראית לכך היא עינת קליש רותם"

פורסם בתאריך: 24.9.22 09:27

תואר מהלך השנה מוענק לסגנית ראש העיר סופי נקש ולחברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג על היותן הרוח החיה שמאחורי מועצת השינוי – מועצה לעומתית שהוקמה לראש העיר עינת קליש רותם לראשונה בתולדות העיר.

עד אוגוסט אשתקד נהנתה קליש רותם מקואליציה שהצליחה לאחד בין ימין (הבית היהודי) לשמאל (חד"ש) ובין חרדים (דגל לתושב ואגודת ישראל) לסמן החילוניות (מר"צ). אך באוגוסט אשתקד כבר היה ברור כי ראש העיר לא השכילה לשמר את הקואליציה, ואט אט התנתקו ממנה חלקים והפכו לחלק מהמועצה הלעומתית. הראשונה להניף את נס המרד ומתחת לפני השטח שקדה להניע גורמים בקואליציה לעשות מהלך ולעזוב אותה היתה נקש שישבה באופוזיציה מתחילת הקדנציה. לסוד העניינים הוכנסה גולן שטיינברג שלא רוותה נחת בקואליציה, ומאז השתיים אוחזות בהגה שמניע את גלגלי מועצת השינוי.

נקש: "זה מחמיא מאוד".

את היית הראשונה שהאמנת שאפשר להקים מועצה לעומתית, ואת זו שבנית אותה. בהמשך הצטרפה אלייך גולן שטיינברג. עד אז הייתן אנונימיות יחסית, והמהלך הזה עשה לכן טוב.

נקש: "באנו לעשות סדר. כל פעם אנחנו מגלות הפתעה חדשה".

גולן שטיינברג: "בור תחתית חדש".

נקש: "ובכל פעם שאני אומרת 'זהו, אנחנו בנקודה', אני מגיעה לוועדת כספים ומגלה עוד משהו שהוסתר. אין לי איך להסביר את זה".

 

 

אתן עושות שיעורי בית ויודעות מי נגד מי. אי אפשר להפיל אתכן בפח.

גולן שטיינברג: "אני אפרגן פה לסופי כי יש לה זיכרון נהדר. כשאני צריכה משהו, אני לא מחטטת במיילים אלא מתקשרת אליה ומבקשת ממנה שתזכיר לנו. המזל הרע הכי גדול של קליש רותם זה החיבור בינינו".

נקש: "לגמרי".

גולן שטיינברג: "חשוב לציין שמאחורי המועצה הלעומתית יש עוד חברי מועצה שהובילו איתנו את המהלך. זה לא מהלך שנועד להיות לעומתי לראש העיר אלא להציל את העיר מתהליך התדרדרות מתמשך ובעיקר מניהול כספים בהיעדר מינהל תקין".

אבל אתן ערות גם לביקורת שקיימת על כך שמועצת השינוי תוקעת את העיר.

נקש: "מועצת השינוי לא תוקעת את הדברים בעיר, בשביל זה יש ראש עיר. כאשר ראש העיר לא מביאה לישיבת מועצה את הדברים המהותיים אלא דברים לא חשובים, נועלת ישיבה או לא נותנת הזדמנות להאריך ישיבה, היא איבדה את הלגיטימציה והיא לא רלוונטית לעיר. ראש עיר שמנסה לפגוע בתושבים שלה, בפעילות של העיר ובשירות לתושב איבד את הלגיטימציה".

גולן שטיינברג: "אני לא מקבלת את הנרטיב שהושרש על ידי ראש העיר על כך שמועצת השינוי או המועצה הלעומתית אשמה בזה שהעיר נתקעת ולא מתקדמת. יש אחת ויחידה שאחראית לניהול העיר מכוח החוק, וזו קליש רותם. היא גם אחראית לכך שהעיר תקועה".

מה תאחלו לעיר לשנה הבאה?

גולן שטיינברג: "אני מאחלת לתושבי חיפה שנה טובה ושנה של צמיחה, גם להם ברמה האישית וגם ברמה העירונית. אני מאחלת לעצמי לקבל את המתנה הכי טובה וזה לקדם כמה שיותר מהר את התוכנית להבראת מפרץ חיפה, שמטרתה היא סגירת בז"ן".

נקש: "אני מאחלת לכולם את הדבר הכי חשוב – בריאות. כל השאר זה בונוס".

 

סופי נקש ושרית גולן שטיינברג עם אודיה שווץ מ"רדיו חיפה" ובועז כהן מ"כלבו - חיפה והקריות" (צילום: תום דוידוביץ', רדיו חיפה)

סופי נקש ושרית גולן שטיינברג עם אודיה שווץ מ"רדיו חיפה" ובועז כהן מ"כלבו – חיפה והקריות" (צילום: תום דוידוביץ', רדיו חיפה)

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר