גל שאול (צילום: תום דוידוביץ', רדיו חיפה)
גל שאול (צילום: תום דוידוביץ', רדיו חיפה)

הייטקיסט השנה: גל שאול

מנימוקי השופטים: חברת אוגורי (Augury), המפתחת חיישנים לתעשייה, הפכה ליוניקורן לאחר שגייסה 180 מיליון דולר לפי שווי של יותר ממיליארד דולר. לחברה סניף בתל אביב וסניף בניו יורק, 430 עובדים בכל העולם, ש-200 מהם פועלים בחיפה

פורסם בתאריך: 25.9.22 08:34

לא בכל יום נכנסת חברת הייטק חיפאית לרשימה הכל כך אקסלוסיבית של חברות חד קרן (Unicorn) – כינוי מעולמות הסטארט אפ וההשקעות לחברה שהשווי שלה הוא יותר ממיליארד דולר. זה מה שקרה לחברת אוגורי (Augury) המפתחת חיישנים לתעשייה, אשר גייסה 180 מיליון דולר לפי שווי של למעלה ממיליארד דולר. החברה פיתחה מערכת כוללת המשלבת תוכנה וחומרה שבודקת את תקינות המכשירים במערכי ייצור שונים ולמעשה "שומרת על בריאותם".

נדמה לנו שזו סיבה מספיק טובה כדי לבחור להייטקיסט השנה את העומד בראשה, גל שאול, אחד משני מייסדיה וסמנכ"ל הטכנולוגיות, ביחד עם המנכ"ל סער יוסקוביץ'. שאול נולד בחיפה אך עזב אותה במסלול צפוי וידוע מראש לכיוון המרכז.

שאול, איך מצאת את עצמך שוב בחיפה?

"כשהתחיל הדיבור על הקמת סטארט אפ, אחת מהשאלות הראשונות שעלו היתה איפה. סער ואני עוד בחנו מקומות בתל אביב ובאזור המרכז, דיברנו, חקרנו ושאלנו. הסטארט אפים הישראלים הקלאסיים, לפחות בזמן שבו אנחנו התחלנו, היו בתל אביב ובסן פרנסיסקו. אנחנו הקמנו את שלנו בחיפה ובניו יורק. משהו בווייב ובאנשים פה עובד נכון. בחמש השנים הראשונות עדיין הגעתי לכאן בכל בוקר מתל אביב, אבל כיום אני חיפאי, בת גלימי. פה אני מגדל את ילדיי ופה הקמתי את העסק שלי. יש לנו סניף בתל אביב וסניף בניו יורק, ובסך הכל יש לנו 430 עובדים בעולם, 300 מהם בישראל ובערך 200 מהם עובדים קבוע בחיפה".

מהו פירוש השם אוגורי?

"אוגורי זה נבואה בלטינית. האוגורים היו מסתכלים על מעוף הציפורים, ולפי זה ידעו להמליץ על כל מיני דברים, כמו מתי לצאת למלחמה או מתי לקצור את היבול. גם אנחנו מסתכלים על כל מיני סימנים לא קשורים ויודעים מתי צריך לייעל".

אם יש פאק בייצור, החיישנים יודעים להתגבר עליו?

"זה אפילו לפני הפאק בייצור. המערכת שלנו מקשיבה לרעשים של המכונה ומזהה תקלות בקווי הייצור".

זה מייתר טכנאים?

"זה גורם לטכנאים להיות יעילים יותר ולתכנן את העבודה שלהם באופן מוצלח יותר. זה מגביר את היעילות של קווי הייצור ומפחית תקלות מפתיעות. זה יכול להיות משהו פעוט כמו לגרז או לשמן, שהן מילים מכניות מאוד, אבל בסופו של דבר אנחנו עוזרים לאנשים לעשות את עבודתם באופן מוצלח יותר. החיישנים שלנו הם רק חלק ממערכת שלמה, אמנם חלק חשוב, אבל בסוף המערכת היא AI – בינה מלאכותית (Artificial intelligence) שנותנת התראות לכל טכנאי שיכול להבין אותה".

מה השלב הבא? חושבים כבר על הרעיון הבא או מפתחים את הקיים?

"גם וגם. תחשבו על שורת החיפוש בגוגל – היא עדיין קיימת ועדיין אלפי אנשים עובדים עליה. משתמשים בה מיליארדי אנשים בכל יום, אבל אלפי אנשים רק מטייבים את שורת החיפוש כל הזמן. אנחנו משפרים תקלות כל הזמן וגם עובדים על הרעיונות הבאים".

אותנו היממה העובדה שאתם יוניקורן.

"כן, נכון, גם אנחנו שמענו על כך ואני לא יודע מה זה אומר. בסוף, כשאתה קם בבוקר יום אחרי ההודעה, אתה יוצא לרוץ כרגיל על חוף הים ומוריד את הילדים בגן ובבית הספר".

בכמה כסף מדובר?

"אוגורי גייסה עד היום 286 מיליון דולר. הסיבוב האחרון היה 180 מיליון בערך. בסוף מתרגלים למספרים האלה. אנחנו לא חוגגים את המספר אלא הצלחות במוצרים ובלקוחות שמצליחים מאוד עם המוצר שלנו. הכסף הוא רק אבן דרך שמאפשרת לנו ליצור יותר".

 

גל שאול עם חגית הורנשטיין מ"כלבו - חיפה והקריות" וענבר דותן מ"רדיו חיפה" (צילום: תום דוידוביץ', רדיו חיפה)

גל שאול עם חגית הורנשטיין מ"כלבו – חיפה והקריות" וענבר דותן מ"רדיו חיפה" (צילום: תום דוידוביץ', רדיו חיפה)

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר