-->
שלוש הדתות (צילום: godongphoto/depositphotos.com)
שלוש הדתות (צילום: godongphoto/depositphotos.com)

שנת הבראה ושיתוף

פורסם בתאריך: 2.10.24 07:27

התחנכתי וגדלתי בשכנות הטובה שקיימת בשכונת ואד אל־ג'מאל – עין הים, ולכן, כמי שדוגלת בקידום החיים המשותפים בחיפה, מצאתי את עצמי ביום האסון של 7 באוקטובר מצטרפת ל"רשת חיפה משותפת", שהתארגנה על ידי פעילים שמאמינים בחיפה המשותפת בשיתוף עם התוכנית לקידום חיים משותפים בעיריית חיפה, והיום אני חלק מהצוות שמוביל את הרשת.

אמנם אנחנו אנשים עם דעות שונות ומגוונות, אך ברור לכולנו שהרצון לחיים המשותפים בחיפה (ולא רק) זה מה שמאחד אותנו, ואנו פועלים לשותפות חזקה יותר, גם אם היא מושפעת מהמציאות שכולנו חווים.

בשנה האחרונה פעלתי, הן כפרט והן במסגרת הרשת, ביחד עם אחרים ועם אחרות למניעת פגיעה בשותפות החיפאית, וזאת באמצעות מניעת הפצת הסתה ופייק ניוז, השתתפות באירועים שמקדמים חיים משותפים, השתתפות באירועים של אנשי דת מכל הקשת הדתית בחיפה בהובלת חממת הדתות באוניברסיטת חיפה, באירועים של העדה האחמדית, בתפילה שמקיימת העדה הבהאית בעיר למען שלום, ובתפילות הזדהות של הכנסייה בקריאות לשלום. לקחתי חלק בערב שכולו אור – אירוע בין דתי למען השותפות והתקווה בהובלת מרכז "קול רבני לזכויות אדם", הובלתי הקמה של צוות חירום שכונתי וקבלה של הדרכות ממחלקת הרווחה בעירייה – פרויקט שכונתי שהחל עוד בשלטונה של עינת קליש רותם בראשות העיר, ולאחרונה הצטרפתי גם לפורום העירוני לקידום חיים משותפים – פורום בין שכונתי אשר פועל לסולידריות בין שכונות ובין אוכלוסיות בעיר. עשיתי את כל אלה כי יש בי תקווה לחיים משותפים טובים יותר. כי בעת מלחמה, האחדות החיפאית של כולנו, מלאומים שונים ומדתות שונות, היא חשובה למען הכלל. זוהי שותפות גורל.

 

 

לצערי גם בחיפה ניכרות גזענות והסתה גלויה וסמויה של גורמים שונים, בין אם במרחב הציבורי או במקומות עבודה, ובקרב רבים יש פחד, חשש, חוסר ודאות באשר להווה ולעתיד, ותחושות של חוסר אונים מול מציאות קשה. אך יש בה גם עשייה רבה וברוכה למען חיים משותפים, בעיקר של אנשי קהילה ודת ועמותות וארגונים אזרחיים שחיפה יקרה ללבם.

כנוצרייה אחתום את דבריי לשנה החדשה בכך שתבוא עלינו בשלום ונחת, וכפי שנכתב בפסוק מתי 9:5 – "אשרי עושי השלום כי הם בני האל נקראים". בתקווה שירבו בינינו מי שדוגלים בעשיית שלום ובקידום חיים משותפים, שכל החטופים יחזרו הביתה, שהמלחמה תסתיים וששלום יבוא עלינו למען עתיד טוב יותר לכולנו ולמען הילדים באשר הם.

שתהיה שנת שגשוש ושנת הבראה מהשנה החולפת.

* הכותבת היא פעילה בקהילה ונבחרת קהילה לוועד שכונת ואד אל-ג'מאל – עין הים

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר