יונה יהב במחאה נגד עליית המחירים במנהרות ב-2015 (צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה)
יונה יהב במחאה נגד עליית המחירים במנהרות ב-2015 (צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה)

האם הכוונות לביטול האגרה אמיתיות או שזהו עוד ספין?

פורסם בתאריך: 29.8.24 14:03

הציבור החיפאי קיבל השבוע הצצה לעבודת העירייה מול משרד התחבורה. ביום שני האחרון שיגר ראש העיר יונה יהב מכתב למנכ"ל המשרד משה בן זקן בדרישה שיורה על ביטול אגרת הנסיעה במנהרות הכרמל, וכבר אתמול (רביעי) קיבל ממנו מכתב בתשובה. בן זקן הודיע ליהב כי הוא והשרה הממונה מירי רגב יפעלו מול משרד האוצר לביטול תשלום האגרה, לאחר שבדיקה שערכו גילתה שהאוצר הוא המשרד שאחראי על כך. השורה הזאת במכתב של בן זקן היא סיבה טובה לצנן את ההתלהבות על כך שסוף סוף משרד התחבורה נותן מעט תשומת לב לחיפה.

יהב מתבטא כבר שנים בעד ביטול האגרה. בשנת 2015 הוא אף הצית מחאה ציבורית נגד עליית המחירים במנהרות כשהצטלם עם שלט שעליו נכתב "די!" בכניסה אליהן וקרא לתושבים להחרים אותן. מאז הוא מעלה מעת לעת את הנושא על סדר היום התקשורתי, כולל במהלך מערכת הבחירות האחרונה לראשות העיר, אך עד כה ללא הועיל. בתשע השנים האחרונות, מאז הצטרף ראש העיר למאבק, עלו מחירי הנסיעה במנהרות ביותר מ-30 אחוז. עם זאת, בניגוד לקמפיינים הקודמים של יהב נגד האגרה, נראה שהפעם לראשונה יש לו תמיכה מסוימת בממשלה, אך האם היא אמיתית?

 

 

התמיכה של רגב בביטול האגרה אינה חדשה, והיא הביעה אותה בביקורה בחיפה בתחילת החודש שעבר. באותה ההזדמנות היא גם הנחתה את אנשי משרדה לבחון את היתכנותו של המהלך מול משרד האוצר. את המנהרות מפעילה חברת כרמלטון בהסכם עד 2040, וכדי להקדים את ביטול האגרה כעת תצטרך המדינה לשלם לחברה כמיליארד שקל. המהלך לביטול האגרה הוא מנוגד לעמדתם של גורמי המקצוע במשרד האוצר ובמשרד התחבורה, שתומכים בעידוד תחבורה ציבורית על פני שימוש ברכב הפרטי. עד היום לא התבטא שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בנושא וגם לא מי מטעמו. מיותר לציין שהם לא מתגוררים בחיפה?

חליפת המכתבים הנוכחית בין יהב לבן זקן ופרסומה בתקשורת מעלה תהיות. הרי דבר לא השתנה מאז הביקור של רגב בחיפה, והמכתבים הללו בסך הכל ממחזרים הבטחות שכבר ניתנו לפני כמעט חודשיים, אז למה שוב עכשיו? אולי התשובה נעוצה בכך שאתמול, לאחר פרסום המכתב של בן זקן, נקשר שמה של רגב בתקשורת לנושא מקצועי של משרדה ולא רק לנושא הטקס המדובר. ליהב מצדו, אין מה להפסיד. אם רגב באמת תומכת במאבקו – מה טוב, ואם לא – אז הוא לפחות ירוויח כמה כותרות חיוביות על הדרך. לשניהם אין באמת אחריות בכל הסיפור הזה אלא למשרד האוצר, שסביר להניח שבשלב מסוים ההאשמות יופנו אליו. האם זה מה שימנע את העלייה הבאה של מחירי הנסיעה במנהרות בחודש אוקטובר? נחיה ונראה.

 

תגובות

9 תגובות
9 תגובות
  1. דורין

    ברגע שיהב רץ עם זה קודם כל לתקשורת הבנתי שזה עוד שקר ויחסי ציבור. החיפאים האומללים ימשיכו לשלם במנהרות.

  2. ארנון, כרמל

    בעיריית חיפה רק מחלקת הדוברות קיימת. בשאר התחומים העיר לא מתפקדת. תראו איך העיר נראית.

  3. יורם

    נתיבי איילון בתל אביב וכביש בגין עלו לפחות כמו מנהרות הכרמל. רק שיצחק רבין בזמנו רצה לדפוק את החיפאים

  4. גיל

    יש בחיפה עוד דברים חוץ ממנהרות הכרמל.
    אני תושב קרית חיים, מתלונן שברחוב מלוכלך מעלים של עצים, אומרים לי יבואו לנקות, אחרי 3 ימים עובר רכב מטאטא מנקה חפיף את הרחוב וממשיך.. נראה אותו שוב בעוד שבועיים במקרה הטוב. גם בחוף הים לא נקי, החוף עצמו מלא לכלוך .. בקיצור יש עוד מה לשפר.

  5. ערן

    ערים גדולות בעולם פועלות למען הפחתת כלי רכב פרטיים במרכזי הערים לכן אין שום סיכוי שמשרד האוצר ישתף פעולה עם הורדת אגרה שתעלה את כמות כלי הרכב הניכנסים לעיר.
    תל אביב תפעיל קווי רכבת חדשים ותופעל בה אגרת גודש ירושלים מתרחבת בקווי רכבת קלה ונתצ"ים כך שאין שום סיכוי וגם אין שום סיבה לבטל אגרה .
    צריך קו רכבת מהיר לתל אביב וצריך חניויני חנה וסע בכניסות וביציאות .
    אפשר לבישתשע במחשבה ולהציג מאבק שלא יביא לשום מקום

  6. המומחה

    האוצר קובע, במידה ושר בממשלה תחליט לבטל את האגרה על דעת עצמה, יאלץ בחוק על השר לחפש מקור הכנסה אחר לקופת האוצר

  7. ד.ח

    מאז העלייה הקודמת אני הפסקתי לנסוע במנהרות .
    אכן כדאי אבל יש גבול ואני מעדיף לנסוע בדרכים אחרות או מיוקנעם

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברור שזה ספין, עוד ספין.
    עיריית חיפה והעומד בראשה לא מסוגלים או לא מעוניינים אפילו לפנות את האשפה בעיר.
    מאז שיהב נכנס לתפקיד, העיר נראית כמו מיזדרורבלה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר