חוות המיכלים של תש"א (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)
חוות המיכלים של תש"א (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

זה סופו של כל בלון

פורסם בתאריך: 22.8.24 09:21

תושבי חיפה התעוררו בתחילת השבוע לכותרות מסעירות: חוות המיכלים בקרית חיים – אחד מהמפגעים הסביבתיים, התברואתיים והביטחוניים היותר גדולים באזור – תיהרס ותפונה. היינו כחולמים – הנה בעוד רגע מסתלקת מעלינו הצרה הצרורה הזו, הצלקת המזוהמת והמזהמת הזו תוסר מעל פנינו, ובא לחיפה גואל.

זה בהחלט יכול היה להיות נהדר עבור כולנו אם כל מה שפרסמה עיריית חיפה לא היה רק חצי אמת כפי שיהיה מי שיאמרו או שקר מוחלט לגרסתם של אחרים. בכל מקרה, זו עבודה בעיניים על כולנו.

עיון בידיעה על ההסכם בין העירייה לתש"א, כפי שהיא מובאת כאן, מבהיר עד כמה עצומים הפערים והמרחקים בין מתקפת ההייפ והיח"צ לבין השורה התחתונה של הסיפור: ראשית, הפינוי תלוי בלוחות הזמנים של התוכנית לפינוי בז"ן, וכמיטב המסורת המקומית – הסיפור שם נמרח ואנחנו אפילו לא קרובים לעמידה בזמני הפינוי.

 

 

מילא אם הבעיה היתה רק מידת האלסטיות של האמת בנוגע לזמני הביצוע. שנים רבות חיכינו לגאולה, אז נמתין עוד כמה (עשרות) שנים לטובת נכדינו. אלא מה? לא פינוי ולא נעליים. לא זו בלבד שמדובר בפינוי של תשעה מיכלים בלבד, שרק שלושה מהם הם פעילים, אלא שבמקומם יושמשו מיכלים חדשים שיאחסנו את אותה כמות דלקים שמאחסנים המיכלים שייהרסו. כנראה מעוניינים לייצר לנסראללה הזדמנות לפגוע במתקן עם דלק טרי יותר.

זוהי שיטת הישראבלוף במלוא תפארתה: מייצרים חבילת ידיעות מהודרת עבור התקשורת בנוגע לתיקון עוול/שיפוץ עוון כלשהו בפריפריה (בדרך כלל הקמת חדר מיון או מחלף חולץ פקקים), המהדרין שולחים נבחר ציבור נכבד כזה או אחר לצלם תמונת גזירת סרט חגיגית, וכשמגיע שלב הביצוע – כוללללם מתנדפים כלא היו, ומותירים את כל המסכנים המקומיים עם סל מלא בהבטחות ריקות וסרט גזור אחד. ובעוד שכאן דואגים לבצע פולואפ ולהציג את הדברים כפי שהם באמת, כלי התקשורת רבים עדיין נותרים בפרגונם – מחוסר ידיעה וגם, למרבה הצער, מחוסר אכפתיות למה שקורה מצפון לחדרה.

ההתנהלות הנכלולית הזאת מפגינה בעיקר זלזול תהומי באינטליגנציה, באיכות החיים ובחיי האדם בחיפה ובסביבתה, ובעיקר דאגה להמשך. ליונה יהב יש הזדמנות אמיתית לייצר מורשת מפוארת ולקחת את האזור כולו קדימה בקדנציה האחרונה שלו. כמה חבל שהוא והסובבים אותו מנצלים אותה בעיקר לכותרות סרק ולליטוף על הראש מ-N12.

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. Rachel Gita

    שיטת מצליח
    מצליחה לעיריית חיפה
    מאז קום מדינת ישרא בלוף
    מדינת הנוכלים והגנבים

    ממש תמימות מדהימה.
    כל פעם מחדש
    האם לא קרה טבח
    לפני 10 חודשים
    בתאריך
    7.10.23 ????
    האם הוא לגמרי במקרה קרה ?
    האם הצפון לא הרוס ?
    למה אנחנו מצפים
    מהעיריה לנהוג אירת
    כעת נתנו להם
    בבחירות 5 שנים
    ואין להם מה למהר

  2. כבוד הנשיא-עלה בידי

    בסיס הכתבה והערך החדשותי שבה אולי מקיימים עילה עיתונאית להביא את הסיפור לקוראים – אך העילגות ושפת הרחוב שיש ב"דיעה" מפחיתים ומגמדים את הנושא.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר