יוגה בחוף הים (צילום: רשות הספורט העירונית)
יוגה בחוף הים (צילום: רשות הספורט העירונית)

וקבלו את אופירצ'וק בטטה במחיאות כפיים

פורסם בתאריך: 14.7.24 11:43

אז מה יעשה הכסף שלכם הקיץ? אם לומר את האמת, קשה לדעת. מה שבטוח, הוא לא הולך לממן יותר מדי אירועים והפעלות ספורטיביות ברחבי העיר.

לאחרונה פורסמה רשימת הפעילויות של רשות הספורט העירונית לקיץ שכבר החל, ואיך לומר זאת בעדינות? הוויזה של עיריית חיפה לא צפויה להישחק מגיהוצים למימון כל האופרציות המתוארות.

כבודם של עיצוב פונקציונלי ויוגה בחוף דדו במקומו, גם נחמד מצד העירייה לגייס לפעילות אושיית ילדים מוכרת כמו אופירצ'וק בטטה שבאמת מטריף את הזאטוטים, אבל עיון ברשימה הזו מעלה תהיית בחירות ישנה-חדשה: איפה הכסף?אפילו את המזרנים אנשים מביאים מהבית. עכשיו, דבר אחד זה האיכות, אבל הכמות… זו רשימת אירועים שמתאימה יותר לקיבוץ של 500 איש, לא לעיר השלישית בגודלה בישראל. גם אם הדבר לא נובע מעצלנות גרידא, הרי שניכר שיש איזה חוסר הפנמה לגודלה של העיר, לגודלה של האוכלוסייה ולאיכות המתקנים שעומדים לרשות כל, בייחוד בקיץ.

 

 

קחו נניח את מגרשי אבי רן ומגרשי אתו"ס. כמעט לכל אורך חודש יולי עומדים המגרשים האלו מיותמים. למה לא לארגן טורניר כדורגל סקסי, גדול, למגוון גילאים, כזה שגם יהווה הזדמנות לגילוי כישרונות? למה לא לנסות ולגייס חסות ממכבי חיפה למשל כדי לייצר קצת בוסט ועניין? משהו שיכול לייצר באז עירוני, אולי אפילו ארצי, משהו מחוץ לקופסה. משהו שאשכרה גם עולה כסף.

זו סתם דוגמה אחת מעולמי הצר. אני בטוח שהיא תיענה בשלל "לאווים" ובהסברי "אי אפשר" כאלו ואחרים, אבל תפקידה של רשות הספורט בעיר הוא לייצר בדיוק הזדמנויות כאלה, וכמה שיותר, בחודשי הקיץ.

חיפה היא עיר של ספורט, לא רק כדורגל. התברכנו במתקנים ברמה הכי גבוהה שיש, אבל במקום לעשות בהם שימוש ראוי בחודשי הקיץ ולייצר פעילות תוססת, קיבלנו רשימה מצומצמת ומנומנמת, כיאה לסטראוטיפ החיפאי השחוק.

התחושה ממבט ראשון, וגם שני, היא שזוהי רשימה שהורכבה כלאחר יד, כדי לצאת ידי חובה ולומר "הנה, עשינו". בעיית התקציב ידועה, השיקולים לחיסכון ברורים, אבל עיר שגובה דמי ארנונה בשיעורים מהגבוהים בישראל צריכה גם לשקף אותה ולהחזיר אותה לתושבים ביד נדיבה הרבה יותר, בין השאר דרך עוד אירועי תרבות וספורט. פתחו את הארנק, על אמת, ותזמינו את כולנו לזוז. הקיץ ארוך ואופירצ'וק בטטה יש רק אחד. אנחנו רוצים יותר.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר