מירי רגב ויונה יהב בלשכתו (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
מירי רגב ויונה יהב בלשכתו (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

הקרקס של רגב הגיע לעיר, ויהב התנדב להיות נערת הגומי

פורסם בתאריך: 9.7.24 07:52

פגישת עבודה בין שרת התחבורה לבין ראש העיר השלישית בגודלה בישראל אמורה להיות עניין שבשגרה. זהו אירוע כמעט שולי עבור התושב ואין צורך ליידע אותו בעצם קיומו, כפי שלא מיידעים אותו בעשרות פגישות אחרות שנערכות מדי שבוע בעירייה עם שלל גורמים. דברו איתנו כשיתקבלו החלטות, כשטרקטורים יתחילו לעבוד בשטח או כשתשיגו תקציב. הרי מה אמורים לעשות שרים וראשי ערים אם לא להיפגש האחד עם השני?

ובכל זאת, הפגישה הבנאלית בין מירי רגב ליונה יהב אתמול (שני) הוצגה על ידי העירייה כהישג בפני עצמו, משל היתה חיפה עיירה קטנה ונידחת ולא העיר המרכזית של מטרופולין שחיים בו מיליון בני אדם. ספוילר: לא התקבלו החלטות של ממש בביקורה של רגב בעיר, או שיותר נכון יהיה להגיד שהתקבלו החלטות לקדם החלטות. המילה "לקדם" מופיעה שש פעמים בהודעה המשותפת שהוציאו רגב ויהב אחרי הפגישה. זאת מין מכבסת מילים שמאפשרת להבטיח הבטחות מבלי להתחייב לממש אותן.

למשל, רגב הודיעה שהיא תומכת בביטול אגרת הנסיעה במנהרות הכרמל והנחתה לגבש פנייה משותפת עם העירייה למשרד האוצר כדי לקדם זאת. במילים אחרות, רגב הבטיחה שייתכן ובעתיד יישלח מכתב בנושא מטעם משרד התחבורה ועיריית חיפה אל משרד האוצר, אך לא התחייבה שהפנייה תיכתב על נייר ולא על קרח. זה לא הפריע ליהב להודות לשרה "שאנחנו מאוד אוהבים״ על "הביקור החשוב שיביא שורה של בשורות לטובת תושבי העיר".

באותה מידה שרגב אוהבת את המילה "לקדם", יהב ולשכתו אוהבים את המילה "בשורה". בששת השבועות האחרונים הכריזה העירייה בהודעות לתקשורת על לא פחות מתשע בשורות חדשות – קצב של יותר מבשורה אחת לשבוע. הבשורה על פי יהב מסתכמת בדרך כלל בכותרת מפוצצת שאחריה מגיעה הודעה על החלטה או פעולה טריוויאלית לחלוטין, כמו אי סגירת מתנ"ס הדר או חזרה לפעילות של המוקד הטלפוני במינהל ההנדסה. אלו בשורות יצאו מהפגישה עם רגב? עוד לא ברור, הן עדיין בתהליך של קידום.

 

 

רגב, שהגיעה לחיפה עם אנשי המקצוע ממשרדה, לא היתה יכולה לוותר על מעט פוליטיקה מפלגתית לנשמה ונפגשה גם עם יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר יניב בן שושן, שגם לו יש חיבה לבשורות. "אחרי חמש שנים של יובש תקציבים מהממשלה, אני שמח לבשר שהקשר חודש ושהוא יהיה איתן", אמר בן שושן לאחר הפגישה. במילים אחרות, מי שיהיה חבר של הממשלה יקבל תקציבים, ומי שלא – ייובש.

יהב כמו הפנים את המסר ופינק את רגב בכל הכיבודים האופייניים – תמונות לבביות ומחמיאות, הודעות יח"צ מחניפות וכותרות בכלי התקשורת המקומיים, גם כאן אצלנו. הקרקס הנודד של רגב הגיע לעיר, ויהב התנדב להיות נערת הגומי שלו. אך ליהב אין כוח אלקטורלי בבייס של רגב ולכן הוא לא באמת מעניין אותה ולא יכול להיות חבר שלה, בדיוק כמו קודמתו בתפקיד. אז למה רגב כאן? כי היא צריכה לשדר שדווקא יהב, שאינו משתייך למפלגתה, כן מעניין אותה, מהטעמים הברורים. האם זה יתבטא בפרויקטים בשטח? לפי הפגישה אתמול, נראה שלא.

יש להניח שיהב מבין זאת היטב אבל חושב לעצמו שהצליח להשתמש ברגב לצרכיו. ובזמן שהם משתמשים האחד בשני וכל אחד מהם מרגיש מורווח בדרכו שלו, הציבור לא ירוויח דבר מהפגישה הזאת, שכן היא התקיימה למראית עין בלבד ומתמצת בתמונה המשותפת. קשה להכריע מי מהם השיג יותר נקודות בתרגיל הזה, אך לא ייתכן שחיפה תקבל תקציבים לפי כישורי האקרובטיקה של ראש העיר שלה, אף שהם הולכים ומשתבחים.

 

תגובות

25 תגובות
25 תגובות
  1. תודה

    מהלכים עממיים לסיום או התחלה
    1. הדגון
    2. מרכזית אגד בת גלים ישנה
    3. צומת דולפין גשר
    4. בניין קזינו בת גלים
    5. רכבת קלה נצרת
    6. שייט לעכו
    7. גשר בת גלים טיילת חולדה רמבם סיום
    8. מטרופן מסלולי אופניים מטרופולין חיפה
    9. רכבת מנהרת השדרה או העברה דרך מנהרות הכרמל
    10. מרכז שייט יפהפייה בת גלים אלנבי
    11. רכבל סטלה מאריס חלק מהתחבורה הציבורית והוספת רכבלים
    12. עיר תחתית פיתוח
    13. פתיחת העיר לים .. מרינה ברחבי העיר
    14. פתיחת שדרות המושבה הגרמנית לים
    15. שיפור חזות עירונית חיזוק בניינים פינוי בינוי
    16. חשמול כול הרכבים ו תחבורה הציבורית
    17. הנגשת המקומות לנכים
    18. בניין חקר הימים שיפור החזות ונוף לים
    19. בנייה בהדרגת גובה .. להותרת הנוף הימי ואי חסימתו
    20. השכרת אופניים וקורקינט חשמלי ברחבי העיר קידום
    21. מפעלים מזהמים הפיכתם ללא מזהמים או הזזתם
    22. נמל תעופה נפלא בינלאומי
    23. שייט בינלאומי מחיפה ליתר מדינות העולם
    24. רכבת שיפור הקרונות וחשמול
    25. הארכת פארק הכט ומתיחתו בהתחלה ובסוף
    26. קידום מוזיקה אומנות ומיזוג בין התרבויות
    27. ספריות מהלכות.. רעיון מופשט.. קרונות ניידות של ספריות להשכרת ספרים עם קפה ונקודות אינטרנט בכול העיר
    28. קידום הבריאות ומערך הבריאות בעיר
    29. ספורט ימי
    30. אטרקציות לונה פארק וכאלה
    31. קידום אנרגיה ירוקה סולארית רוח גלי ים ועוד
    32. מחזור
    33. בעיית החזירים וקקי כלבים לפתור בדרך נאותה
    34. תודה

  2. יונתן

    סוף סוף כתבה על רמה!
    אמנם נבחרי הציבור שלנו יודעים לעשות רק רעש וצלצולים
    אבל לפחות יש כתבים שיודעים להעביר את המציאות הזאת.
    מי שזה לא יהיה – תמשיך ככה.

  3. אלכוהול סיבוני

    במקום לפנות את הזבל מחיפה יונה מביא זבל לחיפה.קחו את כל ההצהרות של רקב עד היום. אפס כלום רק פקה פקה וצחוק של סוס. דבר אחד לזכותה יאמר הפרויקט רכבת בין מטולה לאילת.
    אין שכל !

  4. מורדי שחר

    כתבה מטופשת של עיתונאי מתלהב ומתלהם. יהב ורגב יצאו בהודעה שרגב תנסה למצוא תקציב להשקעת המסילה במנהרה מחוף הכרמל לחיפה מרכז וביטול חיוב תושבי חיפה לתשלום במנהרות הכרמל. אם זה מפריע למחפשי הסקופים בכלבו, יבושם לכם. אני בעד יהב ויש לו הרבה מאד קבלות . רגב לא כוס התה שלי אבל יהב תמיד ידע ליצור קשרים, תקציבים ושיתוף פעולה עם משרדי הממשלה. רצוי שכלבו ייצאו מתקופת קליש ויפנימו שיש מי שפועל לטובת העיר!

  5. חיפאי שזוכר

    ברקת כראש עיריית ירושלים נלחם שתושבי עירו לא ישלמו בנוסעם במנהרות וניצח. יהב העדיף להשקיע באירועי חוצות ובנסיעות מפנקות לחו"ל ולכן תושבי חיפה הופקרו ותושבי חיפה ישלמו ומשלמים על הנסיעות במנהרות, לפחות עד 2040, שום תמונת יחסי ציבור לא תשנה זאת.

  6. ניבה

    אדון יהב הוא במהותו הקרקס אינו מסוגל וכוונתו לא לשפר דבר אלא את האגו שלו שנבחר לאחר שהוחלף ע"י מנהלת קרקס מהמחנה שקרקס זה כשרונו ויכולתו העיקרית ויש לו כמה מעודדים הכתב אשכנזי ואדון סיבוני שהגיב והוא מבושם באלכוהול משובח וחזק.

  7. מוטי

    הוא צריך להיות קודם "יהלום" אמיתי .רגב לא עושה טובות לכל אחד…

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בהצלחה לחיפה ולתושבים. בטוחה שיצא מזץהפגישה דברים טובים לתועלת הציבור. אז די לפוליטיקה השמאלנית המפלגות ותנו לאנשים לעבוד

  9. גימ

    וואי וואי וואי, לפי התגובות.. איך שהשמלאנים הקטנים מתנפחים מכל כתבה שלא מתלהבת ממשת"פים עם השלטון המאוס, שדרך אגב נבחר בבחירות לכנסת. בדיוק כמו הזבל שצרח במגאפונים בביקור של רגב …

  10. זה שלא מגיב לעולם בתגובות

    בדרך כלל לא מגיב אבל
    נהנתי לקרוא את הכתבה
    שפה רהוטה ללא שגיאות
    קולחת, ביקורתית אך נסבלת
    כל הכבוד
    הרגשתי שהחכמתי מעט
    ולא כמו חלק מהכתבות הריקות מתוכן שיש בלי סוף

  11. גל

    מירי רגב היא כבר גוויה פוליטית ועשויה להגיע לתא של פאינה קירשנבוים בכלא נווה תרצה.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפאים לא מגיע לכם הכבוד שחברת כנסת הגיע לקדם לשפר לעשות יותר יפה יותר נקי תתבישו אתם השמולנים העיר חיפה פנינת הים התיכון עמרם מיצנע יונה יהב הרסו השחיתו הכניסו רק ערבים וזה היה קרקס הגיע קליש לנקות את האורוות שהשעירו השמולנים ויהב יצא מרווח והתגובות שלכם מלאים ברעלים במקום לשבח להודות לפרגן תתבישו נבלות שמולנים בושה

  13. קשיש ירוק

    כתיבה נהדרת המתארת בכשרון ובדיוק את האווירה ברחוב ובסלונים החיפאיים. יש כאן כמה תגובות שמאפיינות את אתר "ואלה", בבוטות הביביסטית, אבל הרוב מכיר ומוקיר את הגישה העיתונאית הביקורתית הנכונה. המגיב הראשון פירט יפה את הטעון ביקורתיות, אבל את ביביסטאן אסור לבקר ומילת הקסם "שמאלנים" סותמת פה לכל מי שמעז לבקר את השלטון המושחת ביותר בתולדות המדינה. ושוב, ישר כוח לכתב ותודה כל הכתבה

  14. מיקימהו

    כתבה מיותרת פוליטית רווית זלזול ושנאה.
    כך נהרסת המדינה בגלל הרוע הזה.
    לא משנה מה יעשו..לא משנה מה ירצו לעשות. תמיד ישרפו את הכוונות הטובות. תמיד יהפכו את המעשים לרעים. מי? כאלה שלא עושים כלום…
    כתבה מנופחת שלא אומרת כלום. נכתבה עי מי שמשרת פוליטיקאים שתמיד ישאפו להכשיל את יריביהם.
    חבל!!!

  15. אפי

    כמה מרירות, שינאה, דכדוך, ניבולי פה,תפרישו סכום כסף לא גדול מי יודע מה מהפנסיה התקציבית שלכם ותלכו לפסיכולוג שיסדר לכם את הקוביות המפוזרות במוח המבולגן שלכם,פחות לצרוך רעל תקשורתי, ואז יהיה לכם זמן לאהבה, לילדים ,לנכדים. קדימה,זה לא פשוט ,אבל שווה.

  16. אפרים

    כמה מרירות, שינאה, דכדוך, ניבולי פה,תפרישו סכום כסף לא גדול מי יודע מה מהפנסיה התקציבית שלכם ותלכו לפסיכולוג שיסדר לכם את הקוביות המפוזרות במוח המבולגן שלכם,פחות לצרוך רעל תקשורתי, ואז יהיה לכם זמן לאהבה, לילדים ,לנכדים. קדימה,זה לא פשוט ,אבל שווה.

  17. יוסי

    מה הוא צריך את מירי רגב? יש לו כבר את שרית גולן. אותו הז'אנר בדיוק של פוליטיקאית קטנה שעובדת בעיקר על כותרות והורסת כל מקום טוב

  18. יוסף מלך השטחים

    כל הכבוד לנמרוד אשכנזי, שהעלה כתבה מושכלת, ולא העתיק קומוניקט – כפי שעושים כיום רבים מהעיתונאים המפוקפקים בכלי התקשורת המקומיים העלובים.
    רק חסר דיווח על קבלת הפנים העוינת לה זכתה הגברת מירי סיבוני (מה לעשות, זהו שמה האמיתי) בעת הגעתה אל בניין העירייה.

  19. חיים יניב

    נמרוד, כתבה אינטליגנטית ולעיניין

    -רק לא היה פירוט של סוג הבורקס
    – האם תא או גבינה…

    מציע לך לעקוב ולדווח על התקדמות
    של בנית בתי מדרש, גרעינים תורניים,
    קבוצות כוננות, וכד' – בעיר…

    כל אלה מיועדים – לכיבוש השלטון
    בעיר והפגישה עם רגב, הינה צעד
    גדול בכיוון המהפכה השלטונית
    והכיבוש של הרשויות המקומיות !

  20. דורון

    מי שנפגש עם מושחתת כמו רקב, סופו שהסירחון עובר גם אליו. הוא עוד נפגש עם שקד עכשיו, עוד אישה מושחתת, כוחנית ועלובת נפש.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר