צחי שומרוני (צילום: דוברות עיריית נשר)
צחי שומרוני (צילום: דוברות עיריית נשר)

צחי שומרוני מונה ליו"ר איגוד ערים ביוב לחצי קדנציה

מינויו של מנכ"ל עיריית נשר התאפשר לאחר הסכמות עם עיריית חיפה על רוטציה בתפקיד בינו ובין נציג עיריית חיפה, דוד עציוני. בהתאם לכך שומרוני ישמש כיו"ר האיגוד בחצי הקדנציה השניה. שומרוני: "אני מודה לראש עיריית נשר, רועי לוי, על הבעת האמון ונרגש מאוד על כך שגם הנהלת האיגוד, המורכבת מנציגות של הערים במטרופולין, נתנו בי את אמונם"

פורסם בתאריך: 10.7.24 13:20

מנכ"ל עיריית נשר צחי שומרוני נבחר לכהונה משותפת כיו"ר איגוד ערים חיפה לביוב למחצית השנייה של הקדנציה, והוא יחליף בתפקידו את חבר מועצת העיר חיפה דוד עציוני, שנבחר ליו"ר האיגוד במחצית הראשונה של הקדנציה. בשנתיים הקרובות ישמש שומרוני סגן יו"ר ומורשה חתימה, ובעוד כשנתיים הוא ייכנס לתפקיד היו"ר.

האיגוד מורכב ממועצה שמונה 14 נציגים וחברות בה נציגי ציבור והרשויות המקומיות הנכללות בתחומו, ובהן חיפה, הקריות, טירת כרמל, שפרעם ונשר. מתוך המועצה נבחר יו"ר לאיגוד. המינוי המשותף התאפשר לאחר שהצדדים הגיעו להסדר עם עיריית חיפה על רוטציה, כפי שנעשה בקדנציה הקודמת שבה שימשו נציג עיריית קרית ים אלי כהן ועציוני יו"רים מתחלפים.

האיגוד אחראי על הטיפול בשפכים של מטרופולין חיפה ושל ערים וישובים סמוכים, בהם העיר נשר, המונות כשבע מאות אלף נפש ובשטח כולל של כמאה קמ"ר. השפכים הגולמיים המוזרמים למכון הטיהור מכילים חומר אורגני, מומס ומרחף, שמקורו בבתים ובתעשיות. הטיפול בשפכים נעשה במכון הטיהור הממוקם במפרץ חיפה ותפקידו העיקרי הוא לפרק את התרכובות האורגניות מן השפכים. המכון לטיהור שפכים קולט מטפל בכל יום בכמאה אלף מטרים מעוקבים של שפכים בתהליכי טיהור ביולוגיים מתקדמים. השפכים המטופלים – מי הקולחים, מוזרמים לעמק יזרעאל ומשמשים להשקיה חקלאית.

שומרוני: "אני מודה לראש עיריית נשר, רועי לוי, על הבעת האמון ונרגש מאוד על כך שגם הנהלת האיגוד, המורכבת מנציגות של הערים במטרופולין, נתנו בי את אמונם. טיפול נכון בשפכים, הוא חלק חשוב באיכות החיים של תושבים במטרופולין. האיגוד מביא לייעול נוסף אשר חוסך הון במשאבים הציבוריים וחלק מהתוכניות שלי להרחיב את פעילות האיגוד בתחומי יצור חשמל מהתוצרים שמכון מפיק ובכך לייעל את פעילות וחוסנו הכלכלי. נמשיך להוביל את האיגוד ביעילות".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר