-->
הבד השחור על מצבתו של סמ"ר דוד בוגדנובסקי ז"ל (צילום: מתוך הפוסט של יוליה בוגדנובסקי)
הבד השחור על מצבתו של סמ"ר דוד בוגדנובסקי ז"ל (צילום: מתוך הפוסט של יוליה בוגדנובסקי)

אחרי הכיסוי בבד שחור: דרישה לפרק את מצבת הלוחם

אחרי שכוסה בבד שחור בטקס הרשמי לחללי מלחמת חרבות ברזל, משפחתו של החלל דוד בוגדנובסקי טוענת כי נדרשה על ידי משרד הביטחון להסיר את מצבתו שעליה מוטבע צלב עד ה-1 בנובמבר. בימים הקרובים מתוכננת המשפחה להיפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. מקורבת למשפחה: "ההורים של דוד לא אומרים כלום. מה הם יכולים להגיד? הם בשוק"

פורסם בתאריך: 21.10.24 11:51

פרשת קברו של החלל דוד בוגדנובסקי ז"ל לא תמה.

משפחתו של בוגדנובסקי, שנפל בדצמבר בקרב ברצועת עזה, טוענת כי כעת קיבלה מכתב ממשרד הביטחון שבו הם מתבקשים להסיר את המצבה של בנם שמעוטרת בסמל צלב בצידה הימני עד ל-1 לנובמבר.

כפי שפורסם לראשנה בכלבו חיפה והקריות, ביום הזיכרון לחללי מלחמת חרבות ברזל, הגיעה יוליה, אמו של בוגדנובסקי, להשתתף בטקס הרשמי בבית העלמין הצבאי בחיפה וגילתה כי אלמונים כיסו את מצבתו בבד שחור במטרה להסתיר את הצלב. בפוסט כואב בפייסבוק היא שיתפה בתחושותיה כשגילתה זאת: "פוסט של צער, טינה ואכזבה. היום נסעתי לדוידושקה כמו בכל יום כדי להדליק נר ולהיות איתו. הייתי המומה – שמו בד שחור על דוד שלי, הגיבור שלי, גיבור מדינת ישראל, כדי לכסות את המצבה ואת הצלב. אין לי מילים לתאר את ההשפלה שחשתי. חשבתי שדוד שלי, שמסר את חייו למדינה, שאהב את המדינה מעומק לבו, שהלך לצבא להגן עלי, על משפחתו ועל כולנו, לא שונה מבחורים אחרים ואינו אדם סוג ב'. עמדתי שם ובכיתי. לא הסרתי את הסמרטוט השחור הזה כי אני מכבדת את רגשותיהם של הורים אחרים, ואני יודעת איזה כאב יש בכל לב של אמא, אבא, אחות ואח. לא רציתי להפוך את הטקס לשדה קרב. אני לא נוגעת במצבות של ילדים אחרים, אז מי נתן לכם את הזכות לגעת בבני הקדוש? אני מאוכזבת, אני בוכה, אני צורחת מכאבים. זה לא העם היהודי שהתאהבתי בו".

 

הפירסום בכלבו עורר גלים של זעם במערכת הפוליטית ורבים פנו לשר הביטחון יואב גלנט במטרה למנוע פגיעה בזכרו.

מקורבים למשפחה עימם שוחח כלבו אומרים כי המשפחה מתוכננת להיפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ולעלות את הנושא מולו.

חברת משפחה אומרת: "אכן המשפחה התבקשה להסיר את מצבתו לפני מספר ימים. הם בדרך לפגוש את הנשיא, כנראה מחר. מי שמפריע לו הנושא זו משפחה שכולה אחרת והם לא מסכימים שדבר כזה יהיה קיים. הם אמרו להורים או שיפרקו את המצבה או שיזיזו את גופתו של דוד, והם עומדים על זה. ועכשיו מנסים למנוע את זה ולהבין למה. ההורים של דוד לא אומרים כלום. מה הם יכולים להגיד? הם בשוק. בינתיים הם אומרים שהם לא מתכוונים לעשות כלום כי הם לא רואים בזה היגיון. הם בינתיים לא עושים כלום, הם מחכים לפגישה עם הנשיא".

תגובת משרד הביטחון תובא כשתתקבל.

סמ"ר דוד בוגדנובסקי ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

סמ"ר דוד בוגדנובסקי ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר