-->
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר

רשמית: רב המרצחים יחיא סינוואר חוסל

דובר צה"ל: "בסיום של מצוד שנערך כשנה, אתמול חיסלו כוחות צה"ל מפיקוד הדרום את יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס בפעילות בדרום רצועת עזה. סינוואר תכנן והוציא לפועל את המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, והוא אחראי להירצחם ולחטיפתם של ישראלים רבים"

פורסם בתאריך: 17.10.24 19:59

עכשיו זה רשמי: מנהיג חמאס יחיא סינוואר, האחראי על טבח 7 באוקטובר, חוסל. דובר צה"ל הודיע הערב (חמישי): "בסיום של מצוד שנערך כשנה, אתמול חיסלו כוחות צה"ל מפיקוד הדרום את יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס בפעילות בדרום רצועת עזה. סינוואר תכנן והוציא לפועל את המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר וקידם את האידיאולוגיה הרצחנית שלו במהלך המלחמה ולפניה, והוא אחראי להירצחם ולחטיפתם של ישראלים רבים".

עוד נמסר: "סינוואר חוסל לאחר שנה שבה הסתתר בלב אוכלוסייה אזרחית בעזה, ובמסתור בעל ובתת הקרקע במנהרות החמאס. עשרות פעולות שביצעו צה"ל ושב"כ בשנה האחרונה, ובשבועות האחרונים במרחב שבו חוסל, צמצמו את מרחב הפעילות של סינוואר שנרדף על ידי הכוחות, והביאו לחיסולו. בשבועות האחרונים פועלים כוחות צה"ל ושב"כ בהובלת פיקוד הדרום, אוגדה 162 ואוגדת עזה בדרום רצועת עזה על בסיס מודיעין של שב"כ ואמ"ן, אשר הצביע על מרחבים חשודים שבהם יש חשד להימצאות בכירי חמאס. כוח של חטיבה 828 (ביסל"ח) שפעל במרחב זיהה וחיסל שלושה מחבלים. לאחר השלמת תהליך זיהוי הגופה, כעת ניתן לאשר כי הוא חוסל".

 

חגיגות על חיסולו של של יחיא סינוואר (צילום: יגאל כהן)

חגיגות על חיסולו של של יחיא סינוואר (צילום: יגאל כהן)

 

מוקדם יותר היום גברו ההערכות בישראל כי רב המרצחים סינוואר חוסל ברצועת עזה, ודובר צה"ל מסר אחר הצהריים כי "במהלך פעילות של לוחמי צה"ל ברצועת עזה חוסלו שלושה מחבלים. צה"ל ושב"כ בודקים את האפשרות כי אחד המחבלים הוא סינוואר. בשלב זה לא ניתן לאשר את זהות המחבלים". עוד נמסר כי במבנה שבו נהרגו המחבלים לא נמצאו סימנים להימצאותם של חטופים וכי כוחות צה"ל ושב"כ הפועלים בשטח ממשיכים לפעול תחת הזהירות הנדרשת.

בהמשך הודיעה משטרת ישראל: "זיהינו את גופת סינוואר על פי תמונות השיניים שלו. נערכות כעת בדיקות נוספות".

 

 

לפי דיווחים שונים לא מדובר בחיסול ממוקד אלא בהיתקלות של כוחות צה"ל שהתרחשה אתמול (רביעי), ובמסגרתה ירה חניך בקורס מ"כים מביסל"ח פצמ"ר לעבר מבנה שבו ככל הנראה שהה סינוואר. לאחר קריסת המבנה הוכנסו למקום אמצעי סריקה טכנולוגיים, שבאמצעותם התגלו שלוש גופות. דגימות DNA נלקחו מהשלושה, ובמקום נמצאו אמצעי לחימה, דרכונים מזויפים וכסף.

משירות בתי הסוהר נמסר כי נציב שב"ס רב גונדר קובי יעקובי סיים לפני זמן קצר הערכת מצב מבצעית לנוכח ההערכה בדבר חיסולו של סינוואר: "שב"ס ערוך בכל מתקני הכליאה, בדגש על המתקנים והאגפים הביטחוניים, ביחסי עוצמה מול האסירים הביטחוניים, ותוך גילוי אפס סובלנות כלפי כל הפרת סדר".

מטה משפחות החטופים מסר: "מביעים הערכה עמוקה לצה"ל ולכוחות הביטחון על חיסולו של הטרוריסט יחיא סינואר. לצד ההערכה על ההישג הגדול, משפחות החטופים מביעות חשש כבד לגורלם של 101 חטופים וחטופות שעדיין מוחזקים בשבי חמאס בעזה, ודורשות למנף את ההישג הצבאי לעסקה מיידית להשבתם".

בתוך כך, בקרית ביאליק פרצו חגיגות ספונטניות עם היוודא דבר מותו של רב המחבלים:

 

 

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. אזרח

    מעניין מה דעתם של ערביי חיפה בקשר לארוע.
    במיוחד אלה שבוחרים לתלות בסלון מפת בלאסטין ללא הגולן…
    החלום שלכם הולך ומתרחק..
    כדאי כבר עכשיו להתחיל לארוז ולחזור למדינת המקור שלכם. רמז: סוריה/מצרים/ירדן…

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר