-->
התערוכה להנצחתו של סמ"ר נריה בן דוד ז"ל (צילום: הילה שלם רובין)
התערוכה להנצחתו של סמ"ר נריה בן דוד ז"ל (צילום: הילה שלם רובין)

תערוכה לזכרו של סמ"ר נריה בן דוד שנפל בהגנה על בארי

במתנ"ס רמת בגין נפתחה תערוכה להנצחתו של סמ"ר נריה בן דוד ז"ל, בן השכונה, שנפל ב-8 באוקטובר. מנהלת המתנ"ס הילה שלם רובין: "שברתי את הראש מה לעשות לציון 7 באוקטובר, והרגשתי שקצת פספסו את נריה בשכונה. היה בינינו אדם מדהים, ורציתי לגרום לאנשים להכיר את נריה"

פורסם בתאריך: 10.10.24 13:44

במתנ"ס רמת בגין נפתחה תערוכה להנצחתו של חלל צה"ל סמ"ר נריה בן דוד ז"ל, בן השכונה, שנפל ב-8 באוקטובר בהגנה על קיבוץ בארי. בן דוד ז"ל, בן 22 בנופלו, היה מפקד כיתה בגדוד 603 בחיל ההנדסה הקרבית. הבשורה המרה על נפילתו התקבלה במשפחה זמן קצר לפני שאחותו אמורה היתה להתחתן. הוא נטמן בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

בני משפחתו סיפרו כי נריה רצה מאוד להתגייס ליחידה מובחרת, אך לא עבר את הגיבוש ושובץ לשריון. הוא לא ויתר על חיל קרבי יותר, וביום הגיוס לגולני הוא הגיע מיוזמתו לבקו"ם וביקש שיגייסו אותו לחטיבה. בבקו"ם התרשמו מנחישותו וזימנו אותו ליום הגיוס של חיל ההנדסה הקרבית.

לרגל ציון שנה למלחמת חרבות ברזל ביקשה מנהלת מתנ"ס רמת בגין הילה שלם רובין להנציח את בן השכונה שנפל בהגנה על המולדת. "שברתי את הראש מה לעשות לציון 7 באוקטובר, והרגשתי שקצת פספסו את נריה בשכונה. היה בינינו אדם מדהים, אז כדאי שנכיר אותו. רציתי לגרום לאנשים שמגיעים למתנ"ס להכיר את נריה. משפחתו היא חלק מקהילת 'מבשרי השלום' ברמת בגין, שזו קהילה מקסימה. דיברתי עם הרב אבידן חזני, והוא קישר אותי למשפחה. נפגשתי עם ההורים מיכל וברוך, ואמרתי להם שלא הכרתי אותו ושאני מרגישה פספוס. ביקשתי מהם חומרים, והם התרגשו מאוד".

 

 

בתערוכה מוצגות תמונות מחייו של נריה, משפטים שמתארים אותו ומחברת שבה מוזמנים המבקרים לכתוב מה היו אומרים לו אילו היו יכולים. "זה גם לגרום לאנשים לראות בן אדם שהיה ואיננו, ולהבין שכמוהו היו עוד במלחמה הזו", אומרת שלם רובין, "זה הרגיש לי הכי נכון לציין כך את 7 באוקטובר".

 

התערוכה להנצחתו של סמ"ר נריה בן דוד ז"ל (צילום: הילה שלם רובין)

התערוכה להנצחתו של סמ"ר נריה בן דוד ז"ל (צילום: הילה שלם רובין)

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. עדה פרץ

    נריה היה יחיד ומיוחד. אוהב ישראל ואדמתה. עלם חמודות עם מידות נדירות של צניעות, אמת, נתינה חסרת גבולות, אהבת אדם אמיתית ורוח של עשייה ונתינה ללא גבולות. כמה חבל שהעשייה שלו הופסקה. כמה חבל על היופי הזה וזיו הנעורים שאינם. השם ייקום דמו. נרו יאיר עלינו מגן עדן שם מןשבו.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר