-->
חסן נסראללה (צילום: דובר צה"ל)
חסן נסראללה (צילום: דובר צה"ל)

רשמית: נסראללה חוסל. כוננות שיא בצפון

דובר צה"ל מאשר: בתקיפות אתמול של חיל האוויר בשכונת דאחייה בביירות, בין השאר באמצעות פצצות חודרות בונקרים, חוסל מנהיג ארגון הטרור חזבאללה חסן נסראללה. כוננות שיא ברשויות בצפון, המקלטים הציבוריים במרחב פתוחים

פורסם בתאריך: 27.9.24 23:34

דובר צה"ל הודיע: מנהיג ארגון הטרור הלבנוני חזבאללה חסן נסראללה חוסל. ברשויות המקומיות בצפון נמצאים בהיערכות גבוהה לקראת המשך הלילה.

אתמול (שישי) בשעה 18:00, זמן קצר לאחר נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת האו"ם, תקף חיל האוויר את מפקדת חזבאללה בשכונת דאחייה בביירות. בתקיפה שיטחו מטוסי צה"ל שישה בניינים שמתחתם שכנה המפקדה, בין השאר באמצעות פצצות חודרות בונקרים.

מדובר צה"ל נמסר: "אתמול צה"ל חיסל את חסן נסראללה, מנהיג ארגון הטרור חזבאללה וממייסדיו, וביחד איתו את עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בחזבאללה. מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין ומערכת הביטחון, תקפו את המפקדה המרכזית של חזבאללה הנמצאת בתת קרקע, מתחת לבניין מגורים במרחב דאחייה בביירות. התקיפה בוצעה בעת שצמרת חזבאללה היתה במפקדה ועסקה בתיאום פעילויות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל".

עוד נמסר כי "במשך 32 שנות כהונתו של המחבל חסן נסראללה כמנהיג ארגון הטרור חזבאללה הוא היה אחראי לרצח של אזרחים ישראלים וחיילים רבים, ולתכנון ולהוצאה אל הפועל של אלפי פעולות טרור נגד מדינת ישראל וברחבי העולם. נסראללה היה מקבל ההחלטות המרכזי והמאשר הבלעדי של החלטות אסטרטגיות מערכתיות, ולעתים גם החלטות טקטיות בארגון. ארגון הטרור חזבאללה והעומד בראשו חסן נסראללה הצטרפו ב-8 באוקטובר למלחמה נגד מדינת ישראל. מאז חזבאללה המשיך את התקפותיו נגד אזרחי מדינת ישראל וגרר את מדינת לבנון ואת האזור כולו להסלמה. צה"ל ימשיך לפגוע בכל מי שיקדם ויעסוק בטרור נגד אזרחי מדינת ישראל".

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי מסר: "זה לא סוף ארגז הכלים. המסר הוא פשוט, לכל מי שמאיים על אזרחי מדינת ישראל – נדע להגיע אליו".

 

 

בעקבות החיסול נערכות הרשויות בצפון לתגובה מלבנון, ואולי אף מאיראן ושלוחותיה ברחבי המזרח התיכון. עיריית חיפה הודיעה כי כל המקלטים הציבוריים פתוחים.

בקרית ביאליק נפתח מרכז ההפעלה העירוני. ראש העיר אלי דוקורסקי פנה לתושבים: "קיימנו הערכת מצב עם נציגי פיקוד העורף. לעת עתה, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. אני פונה אליכם להיות ערניים וקשובים לכל התפתחות, ולוודא שוב שחלונות המרחבים המוגנים סגורים היטב. גורמי החירום העירוניים נמצאים במוכנות גבוהה, המוקד העירוני 108 תוגבר, ווידאנו כי המקלטים הציבוריים והמרחבים המוגנים המוסדיים פתוחים".

ראש העיר קרית ים דוד אבן צור הודיע כי הוא קיים הערכת מצב עם מפקד יחידת הקישור לפיקוד העורף, עם מנכ"ל העירייה ועם ראשי המכלולים, שבה הוחלט על תגבור המוקד העירוני לצורך מענה טלפוני מהיר 6118* ועל תגבור נוכחות הפיקוח העירוני וכיתת הכוננות בעיר. "הדריכות גבוהה, כל צוותי העירייה ערוכים ומוכנים, פלוגת פיקוד העורף נמצאת כבר מסוף השבוע בעיר", כתב אבן צור לתושבים, "תפקידכם הוא להמשיך לנהוג באחריות ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. כלקח משברי היירוט, יש להמתין את הזמן הדרוש במרחב המוגן, ובטח לא לצאת ולצלם יירוטים. אלו נפלו היום במרחב וגרמו לפגיעה ברכוש וברכבים. המקלטים הציבוריים פתוחים".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר