-->
מגרש הכדורגל במג'דל שמס אחרי נפילת הטיל (צילום: מתוך הטלגרם של דניאל עמרם)
מגרש הכדורגל במג'דל שמס אחרי נפילת הטיל (צילום: מתוך הטלגרם של דניאל עמרם)

12 נרצחים ועשרות פצועים בנפילת רקטה במג'דל שמס

עשרות ילדים ובני נוער נפגעו מטיל שירה חזבאללה למגרש כדורגל במג'דל שמס בצפון הגולן. הפצועים פונו למרפאות באזור ולבתי חולים, ובהם הקריה הרפואית רמב"ם. בחזבאללה הכחישו כי הם אלו שביצעו את הירי, אך בצה"ל הודיעו כי ארגון הטרור אחראי לאסון. בשלב זה אין שינויים בהנחיות פיקוד העורף

פורסם בתאריך: 27.7.24 21:14

12 הרוגים ועשרות פצועים בדרגות שונות מפגיעה ישירה של טיל שירה חזבאללה אחר הצהריים (שבת) למגרש כדורגל במועצה מקומית מג'דל שמס בצפון רמת הגולן. רוב הנפגעים הם ילדים ובני נוער ששהו במגרש הכדורגל ובגן שעשועים סמוך.

חובשים ופראמדיקים הגיעו למקום בכוחות גדולים של אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, רכבי תגובה מידית ומסוקים, ונאלצו לקבוע את מותם של העשרה ופינו את הפצועים לבתי החולים השונים, ובהם הקריה הרפואית רמב"ם. בחדר ההלם ברמב"ם נקלטו שלושה נערים ונערה אחת.

חובש בכיר במד"א עידן אבשלום: "יצאתי מקיבוץ סמוך והגעתי למקום תוך דקות בודדות. ראיתי במגרש הכדורגל המולה גדולה, מראות קשים של פצועים והרוגים, הרס וחפצים שעולים באש. עשינו מיון ראשוני לנפגעים, וכוחות גדולים של מד"א הגיעו מיד למקום וכוונו לשלוש מרפאות שאליהן הגיעו פצועים".

 

 

הפראמדיקים אורלי בן סימון ועומרי הוכמן: "כיוונו אותנו להגיע לשלוש מרפאות מקומיות שאליהן הוזרמו הפצועים. סייענו לצוותים הרפואיים, ייצבנו את מצבם של הפצועים ופינינו אותם לבתי החולים ולמסוקים שנחתו בסביבה".

פראמדיק מד"א פאיז מחמוד, תושב מג'דל שמס: "יצאתי מיד לאחת מהמרפאות שאליהן הגיעו פצועים, וראיתי המולה גדולה. במקביל התחילו להגיע למקום כוחות גדולים של אמבולנסים. המרפאה היתה מלאה בנפגעים, ובהם הרוגים ופצועים קשה. העבירו לי פצועים, ומיד לקחנו אותם לחבירה עם מסוקים שנחתו סמוך למרפאה".

במערכת הביטחון מקיימים הערכות מצב כדי לגבש את התגובה לירי. ארגון הטרור חזבאללה הכחיש כי הוא זה שביצע את הירי, אך בצה"ל הודיעו כי הארגון אחראי לאסון.

דובר צה"ל דניאל הגרי הודיע כי בשלב זה אין שינויים בהנחיות פיקוד העורף.

ראש העיר יונה יהב פרסם הודעה שבה כתב: "אנחנו בקשר רציף עם כל גורמי הביטחון. עיריית חיפה ערוכה לכל תרחיש, ונעדכן בהתאם להתפתחויות ולהנחיות".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר