סמל יוסף דסה ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
סמל יוסף דסה ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

גיוס המונים: ספר תורה להנצחת החלל יוסף דסה ז"ל

סמל יוסף דסה מקרית ביאליק, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, נפל לפני חודשיים בקרב בצפון רצועת עזה. כעת יוצאת משפחתו במסע לגיוס כספים לטובת כתיבת ספר תורה להנצחתו ולעילוי נשמתו. עד כה נאספו כ-33,000 שקל, כאשר היעד הוא 160,000 שקל

פורסם בתאריך: 16.7.24 10:44

משפחתו של סמל יוסף דסה ז"ל, לוחם חטיבת הנח"ל שנפל לפני חודשיים בקרב בצפון רצועת עזה, יוצאת במסע לגיוס כספים לטובת כתיבת ספר תורה להנצחתו ולעילוי נשמתו. דסה, תושב קרית ביאליק ולוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, נהרג בקרב ב-10 במאי, והוא רק בן 19.

עם היוודע דבר מותו ספד לו ראש העיר קרית ביאליק אלי דוקורסקי במילים: "על ספו של ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל קיבלנו בצהריים את הבשורה הקשה כי תושב העיר סמל יוסף דסה נפל הבוקר בתקרית קשה בקרב בצפון רצועת עזה. יוסף ומשפחתו עברו להתגורר בקרית ביאליק לפני כשנה. הוא הותיר אחריו הורים וארבעה אחים, שלושה מהם מתחנכים במערכת החינוך שלנו. יוסף היה האח הבכור. בשעות הצהריים הגיעו נציגי צה"ל לבית הוריו ובפיהם הבשורה הקשה. זעקות השבר פילחו את חלל האוויר. נשבר הלב. אני שולח חיבוק חם ואוהב למשפחתו ומביע את הכאב ואת התנחומים שלנו למשפחתו".

דסה נולד באתיופיה, וכשהיה בן שנה הלכה אמו לעולמה. הוא נשאר עם אביו ועלה איתו לארץ בשנת 2008. כשדסה היה בן 8 הכיר אביו את אמטבל, התחתן איתה והשניים הקימו את ביתם החדש בקרית מוצקין. "כבר בפגישה הראשונה של אמטבל ויוסף הם התאהבו האחת בשני כמו אם ובן, ומאז לא נפרדו לרגע ותמיד נאחזו אחד בשני", נכתב בדף גיוס הכספים באתר giveback, "יוסף היה לאמטבל יד ימינה".

 

 

עוד נכתב בדף כי יוסף "עשה תמיד הכל בשביל האחים שלו והיה עבורם מודל לחיקוי. הוא היה האושר של המשפחה, ותמיד היה מרים את המורל של כולם. הוא אף פעם לא ויתר על הקשר שלו עם בני הדודים שלו ודאג שייפגשו כמה שיותר. יוסף למד בבית הספר היסודי מצפה שם הוא למד בחינוך דתי, בהמשך בחטיבת הביניים רבין ולבסוף בתיכון אורט מוצקין. יוסף התגייס באוגוסט 2023 לחטיבת הנחל לאחר מאבק קשה כדי להיות לוחם. הוא לא ויתר, הלך לדבר עם כל הגורמים שצריך והוציא אישורים מכיוון שהוא בן יחיד, ובסופו של דבר עם העקשנות שלו הוא הצליח והתגייס ללוחמה. הוא עבר טירונות, הכשרה, מסע – כל כך הרבה חוויות, קשיים, רגשות וגם חברים שאיבד במהלך הלחימה. במרץ נערך טקס הכומתה של יוסף שחיכה לו כל כך, ושם המפקד בעצמו העניק לו את הכומתה כאות מצטיין מחלקתי".

בדף צוין כי "מפקדו של יוסף, דניאל, הספיד אותו וכתב 'יוסף, אם מישהו היה אומר לי לקחת לוחם אחד ולנצח איתו צבא שלם הייתי בוחר בדסה בלי בכלל לחשוב פעמיים'. אחד מהמשפטים המתארים את יוסף היה 'הניצחון הוא נחלת המתמידים', וזה חלק מהמשפט שהמפקד אמר בהספד. ב-9 במאי בלילה התקשר יוסף למשפחה, לחברים ולבני דודים כדי להיפרד לפני כניסתו לעזה. ניתן היה לראות עד כמה הוא היה שלו ולא דאג יותר מדי. בדרך האופיינית לו הוא ניסה להרגיע את כולם ואמר שהכל יהיה בסדר, שהוא נכנס רק ליום-יומיים ויוצא, ושהם כבר יפגשו בעצמאות. לצערנו זה לא קרה".

דסה וחברו מילדות סמל דניאל לוי ז"ל הובאו למנוחות ביחד בבית העלמין הישן אושה בקרית אתא.

עד כה נאספו כ-33,000 שקל, כאשר היעד הוא 160,000 שקל. לתרומות לחצו כאן.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר